Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka oikeasti ostaa vaatteita uutena

Vierailija
01.03.2020 |

Välillä näkee Facebookissa esim mainoksessa ihanan topin... kun katsoo mitä materiaalia.. 100% POLYESTERIÄ JA hintaa 40-60€!!! Ei voi olla totta. Katsotteko ikinä mistä materiaalista vaate on tehty?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan.

Vierailija
2/22 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan...osta sinä vaan toisten vanhoja, kuzisia kalsareita😁

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan mutta tarpeseen enkä polyesteria=)

So?

Vierailija
4/22 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki järkevät henkilöt.Eivät halua kirppikseltä,kotiinsa luteita jä täitä.Saat pitää ne hyvänäsi.

Vierailija
5/22 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

98 % ostaa.

Vierailija
6/22 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Pakko-oireinen häiriö estää mua käyttämästä jo käytettyjä vaatteita. En vaan pysty millään.

Vierailija
7/22 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko aatellut miten saatte käytetyistä vaatteista koronan?

Vierailija
8/22 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttää kaikki, mikä on ollut jollain tuntemattomalla käytössä. Oli se sitten vaate tai huonekalu.

Vierailija
9/22 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan ja myös käytän ne matonkuteiksi asti.

Vierailija
10/22 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina, en osta koskaan huonoa laatua tulee loppupeleissä kalliimmaksi

Vierailija
11/22 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen harvan kerran kuin vaatteita ostan, hankin ne uutena ja käytän niitä niin kauan kuin mahdollista.

Vierailija
12/22 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä ostan alemyynneistä ja katson aina materiaalin. Tykkään kuitenkin tosi paljon vintagesta, joten ostan paljon vanhoja käytettyjä vaatteita.

Vierailija
13/22 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan aina kaikki vaatteet uutena.

En pysty käyttämään toisten vanhoja vaatteita, ihan puistattaa ajatellakin sellaista.

Vierailija
14/22 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään vaatteen on tarkoitus kestää max 6kk. Sen jälkeen sen voi viskata menemään ja ostaa uuden- sesongin värejä, kuoseja ja muoteja vastaavan. Tällä tavoin markkinatalous pyörii ja ihminen tuhoaa ympäristöä kiihtyvään tahtiin. 

Vaatteet valmistutetaan lapsityövoimalla kehitysmaissa. Niiden kuskaaminen ja tuottaminen länsimaihin lisää hiilijalanjälkeä samoin kuin niiden joutuminen jätteeksi aina vain nopeammalla syklillä.

Siispä nekin rätit, jotka päätyvät "kierrätykseen" kirppareille ovat joka vaiheessa epäeettisesti valmistettuja ja huonolaatuisia ihan tarkoituksella. Sama pätee moneen muuhunkin asiaa, kuten elektroniikkaan.

Vierailija
15/22 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ostan...osta sinä vaan toisten vanhoja, kuzisia kalsareita😁

Osta vain sinä niitä pienen tytön voimin tehtyjä vaatteita. Tyttö tekee 10 tuntista työpäivää ja saa palkaksi saman verran rahaa kuin mitä sinun paitasi maksaa. Toki on tärkeää ettei sinun tarvitse pitää kuzisia vaatteita...

Vierailija
16/22 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytettynä voi saada laadukkaampia materiaaleja sisältäviä vaatteita halvemmalla. Niitä etsin kirppareilta. Mitään HM jne halpisrytkyjä en kirpparilta osta.

Viimeisin löytö oli laadukas villakangastakki, joka oli oikeasti villaa eikä mitään keinokuitua, ja oli täysin siisti eikä mitään käytön jälkiä. Sain sen edullisesti.

Vierailija
17/22 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin mielelläni käytettyjä vaatteita, mutta ongelmani on se, että olen isokokoinen (koko 48) ja tässä kokoluokassa on yleensä myynnissä vain käytettyjä trikoisia mummokaapuja. Tilaan vaatteeni yleensä netistä, brittiläisiltä ja jenkkiläisiltä plusvaatemerkeiltä.

Tosin nyt laihdutusprojekti meneillään, jos joskus pääsen normimittoihin niin sitten kyllä kirppariostelu helpottuu :).

Vierailija
18/22 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä olis ehkä pitänyt laittaa että kuka ostaa POLYESTERISTÄ tehtyjä vaatteita täydellä hinnalla 😅 Pesee kerran 40€ maksavan topin niin näyttää ihan kamalalta tiskirätiltä.. ostan kyllä Suomessa tehtyjä vaatteita uutena mielelläni esim Kaiko, luomupuuvillaa yms mutta jos vaikka nään polyesterisen hupparin/topin hintaan 59,99€ niin säälin ihmisiä jotka niitä ostaa 🙈

Vierailija
19/22 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootteko aatellut miten saatte käytetyistä vaatteista koronan?

Ja kaikki muutkin taudit ja loiset.

Vierailija
20/22 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan kaikki vaatteeni uutena, tarpeeseen ja vain alennusmyynneistä niin saa laadukkaampaa materiaalia olevat vaatteet halvemmalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi