Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtaudut teinisi valitukseen vaikkapa ruoasta?

Vierailija
01.03.2020 |

Itselläni alkaa olla mitta täynnä, kundi 17v valittaa kaikesta ruoasta jota teen. Ja mies virnuilee ja toteaa sen olevan murrosikää. Hohhoijaa, ei tuon ikäisellä. Eikä muuta käytöstään vaikka sanonut siitä.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sen pojan tehdä itse oma ruokansa. 

Vierailija
2/31 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele positiivisesti: ainakaan pojastasi ei tule peräkammarinpoikaa, koska äidin ruuat ei maistu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään:Ei oo mitään syötävää valitukseen sanot että niin,ei ole ja pakkaat ittesi ja menet "baariin" syömään,jätät ne keskenään sinne. Huomenna sama juttu. Älä käy kaupassa,äläkä tee mitään ruokaa,anna olla. Ukko kitukoon samalla. Kun ei kerran kelpaa niin sitten ei.

Kato miten kauan marisevat.

Vierailija
4/31 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kelpaa, voi olla syömättä. Yleensä muutaman päivän päästä alkaa maistumaan.

Vierailija
5/31 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuuntelisi nulikan kiukutteluita.Pöytätavat on osallinen osa hyvää kasvatusta,ei koulun vastuu ole kasvatus.Vaan vanhempien.Muotitautiakin on olla vegaani,joka syö kuiteski pekoonia,gluteeniton,jolla ei ole edes lääkärin toteama.Laksoot.mutta normi kermakakku,kelpaa eikä tule oireita.On erittäin huonoa käytöstä,jatkuva valittaminen ja vaatiminen.Opeta tavoille....

Vierailija
6/31 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehdään lähtökohtaisesti ruokaa josta kaikki pitävät. Kenenkään inhokkiruokia ei tehdä.

Usein teen ns seisova pöytä -tyyppisesti ne tarjoilut eli jokaiselle löytyy ja kaikkea voi valikoida.

Tuoreita hedelmiä on aina tarjolla. Ja kasviksia on aina jääkaapissa valmiina ns lohkovadissa, josta niitä on helppo ottaa.

t. kahden teinin äiti

Vierailija
7/31 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme teiniä ja heiltä tulee vain ja ainoastaan kiitosta ruuasta. En kuule ikinä valitusta, vaan päinvastoin kun kerron mitä olen suunnitellut/tekemässä, niin kaikki sanovat, että ihanaa, se on herkkuani.

Teen normaaleja hyviä ruokia, joista koko perhe tykkää ja lähes joka kerta ainakin yksi teini on siinä mukana auttamassa, eilen teimme ruokaa 16 ja 18 vuotiaiden tyttöjeni kanssa kolmisin. He saavat myös ehdottaa ruokia ja tekevät ruokaa myös itsenäisesti koko perheelle esimerkiksi iltoina, jolloin olen pitkään töissä. En määrittele silloin mitenkään mitä he tekevät, vaan kaikkea mitä kaapeista löytyy, voi käyttää ja voin ostaa uusia juttujakin, jos ideoita tulee.

En voisi edes kuvitella tilannetta, jossa joku alkaisi valittamaan tai kettuilemaan ruuasta. Jos joku ei jostain pidä, niin hän jättää sen vähin äänin syömättä ja sillä siisti. Käytöstavat meillä on opetettu jo taaperona.

Vierailija
8/31 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän valittaa. Meillä teini tekee myös itse ruokaa, ja aina kun on jotain uutta reseptiä kokeiltu, oli kokki sitten me aikuiset tai teini, se ruokapöytä on paikka avata suunsa. Ne reseptit mitkä onnistuu pääsee jatkoon, hankalat ja/tai pahanmakuiset hylätään.

Itse kangistun nopeasti kaavoihin, mutta poika on kokeilunhaluinen, tuleepa itselläkin sitten pojan siivellä kokeiltua ja sovellettua uusia ideoita.

Vierailija
9/31 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jos joku ei pidä ruuasta, voi mennä huoneeseensa odottamaan että muut ovat syöneet. Ruuan haukkuja myös lähtee pöydästä hyvin nopeasti. Toki toivomuksia otan vastaan, jos kukaan ei ikinä syö vaikka kalasoppaa niin kannattaako sitä viikottain olla..

Vierailija
10/31 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskos ruuissasi olisi jotain vikaa ?

Zinc

Vierailija
11/31 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä jos joku ei pidä ruuasta, voi mennä huoneeseensa odottamaan että muut ovat syöneet. Ruuan haukkuja myös lähtee pöydästä hyvin nopeasti. Toki toivomuksia otan vastaan, jos kukaan ei ikinä syö vaikka kalasoppaa niin kannattaako sitä viikottain olla..

Tyypillinen esimerkki sellaiseta, jolla ei asiat koskaan kehity, kun ei kykene ottamaan minkäänlaista kritiikkiä vastaan.

Kuullostat joltain sodan aikaan syntyneeltä, jolloin mitään ja ketään ei saanut arvostella. Ei etenkään Neuvostoliittoa.

Zinc

Vierailija
12/31 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen niin äärimmäisen onnellinen, että menetin sukukalleuteni moottoripyöräonnettomuudessa 16-vuotiaana. Ei tarvitse lisääntyä, eikä kuunnella vesipäiden v*ttuiluja. Osanottoni ja jaksamista ap:lle!

M 38

Vierailija
13/31 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen niin äärimmäisen onnellinen, että menetin sukukalleuteni moottoripyöräonnettomuudessa 16-vuotiaana. Ei tarvitse lisääntyä, eikä kuunnella vesipäiden v*ttuiluja. Osanottoni ja jaksamista ap:lle!

M 38

Hiiihiho Hhoohohoohohoo ;)

Anteeksi, mutta nyt on pakko nauraa räkänaurua!!

Zinc

Vierailija
14/31 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen esimerkki sellaiseta, jolla ei asiat koskaan kehity, kun ei kykene ottamaan minkäänlaista kritiikkiä vastaan.

Kuullostat joltain sodan aikaan syntyneeltä, jolloin mitään ja ketään ei saanut arvostella. Ei etenkään Neuvostoliittoa.

Zinc

:,D juurihan sanoin että toivomuksia otetaan kyllä vastaan, mutta onko kehittävää kritiikkiä huokailla toisen tekemän ruuan edessä ”yök mitä pas.kaa, mä en tämmöstä ainakaan syö, mikä tää on??” Eip.

Vierailija
15/31 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

turpasauna toimii

Vierailija
16/31 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ton ikäisen lapsen äiti, eikä vieläkään osaa laittaa maistuvaa ruokaa.

Onko mikropitsat kovinkin tuttuja taloudessanne? 

Vierailija
17/31 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kannattaa miettiä, onko valitukseen aihetta. Onko ruokaa riittävästi ja sisältääkö ruoka riittävästi proteiineja. Moni 17 v poika kasvaa vielä pituuttakin ja sen vuoksi myös kuluttaa paljon. Jos aterian jälkeen on jo hetken päästä nälkäinen, ruokaa on ollut joko liian vähän tai se on ollut laadultaan sellaista, joka i pidä nälkää. Mistä teinisi siis tarkalleen ottaen valittaa? Ruuan maustako?

Vierailija
18/31 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kolme teiniä ja heiltä tulee vain ja ainoastaan kiitosta ruuasta. En kuule ikinä valitusta, vaan päinvastoin kun kerron mitä olen suunnitellut/tekemässä, niin kaikki sanovat, että ihanaa, se on herkkuani.

Teen normaaleja hyviä ruokia, joista koko perhe tykkää ja lähes joka kerta ainakin yksi teini on siinä mukana auttamassa, eilen teimme ruokaa 16 ja 18 vuotiaiden tyttöjeni kanssa kolmisin. He saavat myös ehdottaa ruokia ja tekevät ruokaa myös itsenäisesti koko perheelle esimerkiksi iltoina, jolloin olen pitkään töissä. En määrittele silloin mitenkään mitä he tekevät, vaan kaikkea mitä kaapeista löytyy, voi käyttää ja voin ostaa uusia juttujakin, jos ideoita tulee.

En voisi edes kuvitella tilannetta, jossa joku alkaisi valittamaan tai kettuilemaan ruuasta. Jos joku ei jostain pidä, niin hän jättää sen vähin äänin syömättä ja sillä siisti. Käytöstavat meillä on opetettu jo taaperona.

Ihana perhe ja hyväkäytöksinen!

Vierailija
19/31 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin harva nainen osaa laittaa ruokaa.

Vierailija
20/31 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin harva nainen osaa laittaa ruokaa.

Ratkaisu lienee sitten se että mies ottaa ruokahuollon kokonaan vastuulleen, suostun tähän naisena kyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän