Miten kierrätän lasipullon, jonka muovikorkkia ei saa irti?
Tuollainen japanilainen soijapullo. Siinä on sellainen muovikorkki, jota ei saa irrotettua.
Laitetaanko tuo silti lasikeräykseen vai miten lienee?
Kommentit (8)
Heitän sekajätteeseen ja ostan seuraavalla kerralla toista merkkiä.
Lasi murskataan ja roska erotellaan. Kuinka pihalla ihmiset on kierrättämisestä?
Vierailija kirjoitti:
Lasi murskataan ja roska erotellaan. Kuinka pihalla ihmiset on kierrättämisestä?
No miksi ne sitten sanovat että pitää erotella korkit, kannet yms. jos ne kerran voi jättää laitteen vastuulle?
Kokeile liottaa sitä korkkia kuumassa vedessä, josko sitten aukeaisi. Kannattaa myös kokeilla avata esim. kumihanskoilla, jolloin niin itse korkista kuin pullostakin saa paremman otteen.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile liottaa sitä korkkia kuumassa vedessä, josko sitten aukeaisi. Kannattaa myös kokeilla avata esim. kumihanskoilla, jolloin niin itse korkista kuin pullostakin saa paremman otteen.
Taisinkin ymmärtää väärin, että korkki on niin tiukassa, ettei sitä saa irti.
Onnistuuko muovin halkaisu saksilla, terävällä veitsellä, puukolla tmv.?
Jos ei, niin laittaisin sellaisenaan lasinkeräykseen, kuten edellä jo neuvottiinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taisinkin ymmärtää väärin, että korkki on niin tiukassa, ettei sitä saa irti.
Onnistuuko muovin halkaisu saksilla, terävällä veitsellä, puukolla tmv.?
Jos ei, niin laittaisin sellaisenaan lasinkeräykseen, kuten edellä jo neuvottiinkin.
Joo tosiaan se on sellainen että se on ihan lukittu kiinni, ei ole kierreosa lainkaan. En tiedä miksi käyttävät tuollaisia Japanissa.
ap
Sellaisenaan vaan.