Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Jere Karalahti: -Kumpi on tärkeämpää, istua koulunpenkillä vai matkustaa sekä elää eri maissa keräten kokemuksia ja oppia kieliä? - Karalahti yrittikin aikoinaan sanoa tyttärelleen, että tämä jättäisi koulunkäynnin lukion ensimmäiselle luokalle.

Vierailija
01.03.2020 |

Fiksu elämänohje isältä tyttärelle.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/46 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai vttu tuo Jere on tyhmä!!😂 eiköhän sitä maailmaa ehdi nähdä lukion jälkeenkin. Onneksi tytöllä on vähän enemmän järkeä päässä. Ja äidillään myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulun penkillä istuminen on tärkeämpää. Se mahdollistaa sen että myöhemmin on rahaa, jolla voi myös matkustella.

Vierailija
4/46 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeassahan mies on. Monella nuorella paras aika elämästä tuhlaantuu koulunpenkillä.

Vierailija
5/46 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja noissa suositelluissa linkeissä onkin toinen tämän Pohjolan Paolo Coelhon viisauksista: Heroiinin käyttö oli minulle yhtä luonnollista kuin irtokarkkien syöminen.

Vierailija
6/46 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä rahalla siellä maailmalla matkustetaan ja ollaan niin kauan, että ehtii oppia kieliäkin.

Vierailija
7/46 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeassahan mies on. Monella nuorella paras aika elämästä tuhlaantuu koulunpenkillä.

Elämäm koulu paras?

Vierailija
8/46 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä rahalla siellä maailmalla matkustetaan ja ollaan niin kauan, että ehtii oppia kieliäkin.

Pappa betalar

Vierailija
9/46 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmanmatkojen jälkeen asetetutaan Keravalle.

Ei jatkoon.

Vierailija
10/46 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ennemmin tarjoutunut maksamaan lapselleen vaihtarivuoden lukiosta, mutta ei se varmaan ole kuullutkaan koskaan.

Vierailija
11/46 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myymällä laittomia nautintoaineita?

Vierailija
12/46 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä tekisin jos mun mies sanois noin meidän lukiolaisteineille. Luulisin, että on seonnut ja soittaisin valkotakkiset.

Onneksi meillä teinit ovat niin fiksuja, että tajuavat itsekin opiskelun tärkeyden.

Vierailija
13/46 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitä tekisin jos mun mies sanois noin meidän lukiolaisteineille. Luulisin, että on seonnut ja soittaisin valkotakkiset.

Onneksi meillä teinit ovat niin fiksuja, että tajuavat itsekin opiskelun tärkeyden.

Olihan Ronjakin.

Vierailija
14/46 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin katsomaan, millaisia voittajia kouluttamattomat suomalaisnuoret on vaikka Fuengirolassa, vastahan siitä nähtiin dokkari.

Vierailija
15/46 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tämä gubbe meinaa? Että kun hän osasi pelata jääkiekkoa, niin sitten kaikki vaan pelaamaan helvvetisti jääkiekkoa ja kaikki saavat rahakkaat pelisopimukset ja kouluja ei tarvita? Mitvit. Tällasia aivopieruja tänään.

Ei tarvita lääkäreitä, insinöörejä, sairaanhoitajia, it-asiantuntijoita, lakimiehiä... Kaikki vaan pelaamaan jäkistä!

Vierailija
16/46 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa, matkustella voi missä iässä haluaa ja opiskellakin voi nykyään missä iässä haluaa. Jotkut yhdistävät nämä molemmat ja lähtevät esim. vaihtoon, jos on varaa. 

Vierailija
17/46 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmalle ehtii hyvin. Tyttö on alle kaksikymmentä vuotias, joten hänellä voi olla hyvää elämää edessään yli 60 vuotta, joten kyllä siinä ehtii maailmalle.

Vai haluaako isä, että lapsesta tulisi samanlainen kouluttamaton hörhö ja päätä seinään hakkaava tyyppi, jolle kaikki nauravat selän takana?

Itse olen asunut ulkomailla usean vuoden aikuisena ja olihan se mukavaa, mutta vain yksi osa elämästäni. Ei se maailman näkeminen nyt kuitenkaan niin älyttömän hienoa ole varsinkaan jos sitä ei ota oppina, vaan vain ohi menevänsä hetkenä, josta ei saa mitään irti. Usein nuorilla se menee juuri noin ja sitä hötkytään vaan paikasta toiseen, mutta kokemus jää aika vaatimattomaksi, kun ei ole aikaa pysähtyä. Maailma opettaa kyllä, mutta jos ei osaa täällä kotimaassakaan elämän perustaitoja, niin silloin oppi jää vähän vajaaksi. Pitää nähdä metsä puilta, sitä isi-Jere ei tajua.

Vierailija
18/46 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan rento faija

Vierailija
19/46 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin vaihtarina lukiosta, kaksi kertaa yliopistosta, kaksi kertaa väitöskirjaa tehdessä. Outo kuvitelma, että koulutetut eivät näkisi maailmaa.

Vierailija
20/46 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ei ehdi näkemään maailmaa opiskelujen aikana tai sen jälkeen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme