Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä takia ihmiset (aspat) tuputtaa nykyään jotain mitä EI halua vs. mitä haluais?

Vierailija
29.02.2020 |

Pari kokemusta tällä viikolla.
Olin taksin kyydissä. Kerroin että olemme menossa lounaalle kaupungin keskustaan päästyä ja mietin sopivaa paikkaa. Hän teki muutamia ehdotuksia. Kun olin päättänyt ehdotuksien ja Googlen perusteella sopivan ruokapaikan, niin hän rupesi kertomaan kuinka valitsemani paikka on kaupungin hienoin ravintola ja siellä käy vaan ministerit ym. ja jatkoi omien ehdotuksiensa läpilyömistä. Wtf? Minulla oli rahaa lounaaseen ja halusin siihen paikkaan mihin halusin, eikä se todellakaan ollut mikään ylihieno illallisravintola mihin ei voisi omissa vaatteissaan mennä päiväsaikaan. Miksi kuljettaja ei vaan aja kiltisti eli tee työtään, vaan alkaa vänkäämään missä MEIDÄN pitäisi haluta syödä?
Tänään kampaamo/kampaamotuotekaupassa pysähdyin katsomaan mustaa (nro 2) väriä ja kysyin värin ominaisuuksista - en sävystä - kampaajalta, joka tuli siihen hollille palvelemaan. Hän alkoi esitellä, että tässä on myös tällaista tummanruskeaa jos ei ihan mustaa halua. Sanoin että joo, en ole siitä nyt kiinnostunut (halusin tietää vain, tarttuuko se kaikkein mustin väri vaaleaanruskeaan tukkaani kunnolla). Sitten hän rupesi esittelemään TOISTA tummemman ruskeaa sävyä, kun minulle ei se keskiruskea kelvannut. Jos olisin hakenut ruskeaa hiusväriä, niin olisin ehkä kysynyt, että mikähän näistä ruskeista sopisi mulle parhaiten? Ennenkuin joku ryntää sanomaan, että musta näyttää hirveältä suomalaisella - kokemuksesta tiedän että mulle nimenomaan sopii todella tumma tukka tai lähellä omaa väriä oleva, ja kaikki noi ruskeat kuluu ihan hirveäksi punaruskeaksi sekasotkuksi mun hiuksissa, ei todellakaan ole hyvä idea.
Äkkiseltään ei tule muuta mieleen, mutta jotenkin rupesin miettimään, että onko ihmiset nykyään jotenkin erilaisia? Mahdollisimman kauan pidetään ylimielisesti kiinni siitä, että minä tiedän, eikä kuuntele asiakasta yhtään. Menee hermot, kun täytyy pitää rajojaan ja puoliaan aspatilanteissa sen sijaan, että saisi sitä palvelua.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja en meitittele itseäni vaan olin teinin kanssa liikkeellä taksikohtauksessa... Olimme lomalla ja halusimme jotain vähän erilaista eikä kebabmättöä. Ap

Vierailija
2/5 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodinkonekaupoilla tämä on tyypillistä. Jos menen ostamaan vaikka imuria, ja kerron myyjälle että minulle ominaisuudet x, y ja z ovat tärkeitä, myyjä alkaa perustella miksi ominaisuuksia x ja z ei tarvita. Ja sitten yrittää myydä imurin, joka ei vastaa toiveitani. Ehkä siitä saa suuremmat katteet tai sillä viikolla on asetettu tavoite, että juuri sitä imuria pitää saada myytyä tietty määrä, en tiedä. Tämän vuoksi kuitenkin vertailen tuotteita netissä ja yleensä tilaankin sieltä, niin ei tarvitse väitellä myyjien kanssa.

Vierailija
4/5 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kodinkonekaupoilla tämä on tyypillistä. Jos menen ostamaan vaikka imuria, ja kerron myyjälle että minulle ominaisuudet x, y ja z ovat tärkeitä, myyjä alkaa perustella miksi ominaisuuksia x ja z ei tarvita. Ja sitten yrittää myydä imurin, joka ei vastaa toiveitani. Ehkä siitä saa suuremmat katteet tai sillä viikolla on asetettu tavoite, että juuri sitä imuria pitää saada myytyä tietty määrä, en tiedä. Tämän vuoksi kuitenkin vertailen tuotteita netissä ja yleensä tilaankin sieltä, niin ei tarvitse väitellä myyjien kanssa.

Elektroniikkakaupassa olen kohdannut samaa. Jos sanon, että mietin tämän ja tämän sonyn puhelimen välillä niin myyjä tivaa, että miksi en ota huawein.puhelinta, kun se olisi jostain syystä parempi tai yhtä hyvä ja halvempi. no syynä lähinnä vaan se, että olen tottunut sonyyn ja Huawei kuulostaa jotenkin ärsyttävältä. En nyt vaan halua sitä, mutta en mä omia vähän hataria syitäni voi kertoa, ettei toiset saa pyöritellä silmiään niille. Tällaisesta kohtaamisesta on usein tuloksena, että en osta yhtään mitään vaan menen toiseen kauppaan. Eikö myyjän kannalta olisi kuitenkin ollut hyvä saada joku puhelin myytyä mulle? Taipuukohan monet ihmiset paineen alla, jos myyjä on vaan riittävän itsepintainen? Ap

Vierailija
5/5 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle ap ehdotan tuollaisen blokkiin kirjoittamisen lopettamista. Vaikka juuri sitä haluatkin, se on niin raskasta lukea tuollaita tiukkaa pötköä. Osta halvalla kappalejakoja tai kevennä muuten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi