Vertaistukiketju koronaa pelkääville
Kertokaa huolenne ja selviytymistrategianne!
Ilkeät ja huolettomat voivat perustaa oman ketjun kiitos!
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Miksi suotta huolehtia? Noin joka toinen tulee kuolemaan ja samalla ratkeaa maapallon liikakansoitusongelmat.
Vastaat vaikka kiellettiin huolettomia kommentoimasta
Itse en ainakaan kehtaa kertoa kenellekään olevani huolissani. Töissä pitää käydä, muistutin siellä kaikkia käsihygieniasta, kukaan ei tuntunut ottavan vakavasti, ensimmäisenä kysyttiin "pelkätkö koronaa" eli sillä asenteella että siihen varautuminen olisi hysteeristä ja naurettavaa. Pomo sitten sanoi että juu hyvä muistutus ja kaikki kiinnittää huomiota käsienpesuun yms. Mutta ei mitään tapahtunut, ei kukaan pese käsiään yhtään enempää. Yksi kulkee flunssaisena töissä, niistää ja aivastelee koko ajan.
Löytyy hengityssuojaimia, virukset tappavaa käsidesiä, kertaäyttöhanskoja, luontaislääkkeitä (Käyttäkää auringonhattu-uutetta), flunssalääkkeitä, nenäimuri, sapuskaa, varavirtaa ja leiriytymisvehkeet löytyy muutenkin koska harrastan vaeltamista jne. koiralle koiranruokaa useiksi kuukausiksi mutta sitäkin tuppaan varaamaan pussitolkulla ihan normiarkena. Jos ollaan tarkkoja niin hengityssuojaimetkaan ei mene hukkaan koska harrastan keramikkaa ja siellä niitä lasituksessa menee. Ehkä nuo kertakäyttöhanskat ja käsidesi ovat sellaisia mitä en normaalisti käyttäisi. Ruokaakin kuitenkin menee aina ja lima on minulla aina sitkeää ja tiukassa... Huolissaan tietysti olen siitä kuinka alkaa leviämään. Ja käsidesi+ talouspaperia + hanskat ovat laukussa mukana ja käytössä. Jokainen lomalta palaava, työmatkalta palaava, vieraita kestinnyt jne. voi olla potentiaalinen levittäjä. Ja kausiflunssaa olen aina vältellyt niin, etten hengitä ohikulkijoiden höyryjä vaan muutan kurssia siihen mihin heidän hengityksensä eitule suoraan (näkyy kylmemmillä ilmoilla höyrynä). Wc-paperiakin ostan aina 32 rullan pöniköissä ihan ilman epidemioitakin.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ainakaan kehtaa kertoa kenellekään olevani huolissani. Töissä pitää käydä, muistutin siellä kaikkia käsihygieniasta, kukaan ei tuntunut ottavan vakavasti, ensimmäisenä kysyttiin "pelkätkö koronaa" eli sillä asenteella että siihen varautuminen olisi hysteeristä ja naurettavaa. Pomo sitten sanoi että juu hyvä muistutus ja kaikki kiinnittää huomiota käsienpesuun yms. Mutta ei mitään tapahtunut, ei kukaan pese käsiään yhtään enempää. Yksi kulkee flunssaisena töissä, niistää ja aivastelee koko ajan.
Entä jos ehdotaisit pomolle, että pomo hommaisi muutaman käsidesipullon keskeisiin paikkoihin työpaikallesi?
Pelkään viedä lapset kouluun ja päiväkotiin
Käsidesi ei juuri auta vaan käsien pesu saippualla.
Itseäni suututtaa, kun eilenkin bussissa ihmiset koskettelivat paljain käsin tankoja ja stop-painikkeita. Käsineet käsiin. Ihmeellisen välinpitämätöntä toimintaa.
Peloittaa julkisissa matkustaminen.
Onko oikeasti joku sitä mieltä että se EI ole hyvä asia jos Koronan ansiosta maailman väkiluku vähenisi vaikka kolmanneksen?
Vaikka tämä onkin kielletty mielipide, niin maan päällä on paljon turhaa väkeä joka sietäisi joutua poistoon. Myös minä voin mennä.
Vaikka onkin hyvä varautua niin ei kannata kuitenkaan elää pelossa. Vain tässä hetkessä voi elää. Juuri nyt minä ja läheiseni olemme terveitä. Teemme sen minkä voimme pysyäksemme terveinä.
Elämässä voi tapahtua mitä vain milloin vain, pelossa ei kannata elää vaan kääntää se niin päin että siitä huolimatta tässä ollaan. Koronassa kuitenkin suurin osa tapauksista on lieviä.
En tiedä lohduttaako tämä ketään yhtään: minulla oli syöpä, todella vaarallista laatua levitessään. Kerran sitten jouduin auto-onnettomuuteen ja siinä auton pyöriessä ajattelin että tähänkö nyt kuolen ja sitä syöpää olen niin pelännyt! En kuollut kolarissa eikä syöpä ole uusinut. Vielä, tänään, nyt. Vain nyt voi elää. Ulkona on kaunis ilma, sinne hengittelemään syvään. En siis vähättele pelkoa, mutta koko elämäänsä ei voi pelätä, eikä kaikkea voi hallita. Jos sairastuu niin sitten hoitoon ja hoidetaan.
Vierailija kirjoitti:
Kehtaa vaan! Minä ainakin kehtaan. Ei sillä ole oikeasti väliä mitä muut ajattelevat. Ei ne muut olet yhtään sen parempia ihmisiä. Minun mielestäni ihmisen pitää kuunnella vaistojaan ja tässä tapauksessa terve järki sanoo, että ei voi täysin luottaa tuntemattomaan virukseen. Parempi varautua kuin katua.
Vierailija kirjoitti:
Käsidesi ei juuri auta vaan käsien pesu saippualla.
Käsidesiä kannatta käyttää aina kun saippuaa ja vettä ei ole saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Itseäni suututtaa, kun eilenkin bussissa ihmiset koskettelivat paljain käsin tankoja ja stop-painikkeita. Käsineet käsiin. Ihmeellisen välinpitämätöntä toimintaa.
Peloittaa julkisissa matkustaminen.
Mutta tähänhän on helppo ratkaisu, pidä sinä hanskat kädessä.
Pelon aiheuttaa ahdistuneisuushäiriö. Sama syy näillä puhtausneurootikoilla.
Vai että hansat kädessä vain saa koskea mihinkään. Juupa. Ocd.
Pelottaa eniten, että lapset jäävät orvoiksi. Kyllähän sitä lapsettomat voivat rauhassa olla välinpitämättömiä kun heillä ei ole ketään kenestä pitäisi huolehtia, mutta vanhemmat pelkäämme lastemme puolesta. Tämän takia huoli ja pelko ei ole todellakaan aiheeton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi suotta huolehtia? Noin joka toinen tulee kuolemaan ja samalla ratkeaa maapallon liikakansoitusongelmat.
Vastaat vaikka kiellettiin huolettomia kommentoimasta
No vîttu byyhyy. AP:n komennot ei kuitenkaan estä kommentoimasta joten hypätkää vaikka parvekkeelta sen hysterianne kanssa. Ei tarvii huolestua enää sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Pelottaa eniten, että lapset jäävät orvoiksi. Kyllähän sitä lapsettomat voivat rauhassa olla välinpitämättömiä kun heillä ei ole ketään kenestä pitäisi huolehtia, mutta vanhemmat pelkäämme lastemme puolesta. Tämän takia huoli ja pelko ei ole todellakaan aiheeton.
No ne lapset voivat jäädä orvoiksi vaikka liikenneonnettomuuden seurauksena.
Vierailija kirjoitti:
Jos saat koronan niin kannattaa pitää huoli, että tartutat sen lapsiisikin niin voitte kuolla sit yhdessä eikä kenenkään tarvitse jäädä kaipaamaan.
Joka kolmas suomalainen sairastuu syöpään jossain elämänsä vaiheessa. Minusta siinä olisi enemmän panikoimisen aihetta kuin koronassa. Sitä ei pääse edes pakoon, koska se tulee oman kehon sisältä, eikä siltä välttymiselle ole mitään takuita vaikka eläisi kuinka terveellistä elämää.
Mun mies on opettaja ja sairastaa syöpää. Olen huolissani hänen puolestaan. Onneksi hän voisi jäädä kotiin, jos epidemia alkaa. Meillä on töissä suhtauduttu vakavasti, kädie pesuun paistettu, käsidesiannostelijoita ovien suissa meillä on ollut vuosia. Esim Pohjois-Italiassa lomailledt tekee etätyötä pari viikkoa, ovat itse eristyksessä. Eikä matkustella työn puolesta, ellei pakko, ja epidemia alueille vaan luvalla.