Veli suuttui ja pitää mykkäkoulua, koska ostin poikansa toivoman Frozen-jäälinnan
Minulta olisi pitänyt kysyä, että mitä saa ostaa ja minkälaista. Veljenpoika supisi minulle toiveensa jo aiemmin ja sanoi ettei uskalla isille kertoa kun se on tyttöjen toive.
Kommentit (7)
Pidä avoimet välit lapseen, jotta hänellä on joku aikuinen johon voi turvautua, jos kotona ilmapiiri käy liian ahtaaksi.
Ei ole pojalle sopiva lahja. Ei tarvitse mennä kaiken maailman hullutuksiin, että pojillekin joku prinsessalinna olisi ok - EI OLE.
Tyttöt tyttöinä ja pojat poikina - varsinkin pieninä etteivät nämä "muunsukupuolis" hullutukset ala enää levitä enää yhtään lisää.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pojalle sopiva lahja. Ei tarvitse mennä kaiken maailman hullutuksiin, että pojillekin joku prinsessalinna olisi ok - EI OLE.
Tyttöt tyttöinä ja pojat poikina - varsinkin pieninä etteivät nämä "muunsukupuolis" hullutukset ala enää levitä enää yhtään lisää.
Älä ole puupää. Tällä ajattelulla tytöiltäkin olisi kielletty kaikki vähänkin "poikamainen"; autolelut, dinosaurukset, vesipyssyt... Itse leikin kaikilla em. leluilla lapsena, ja ihan kasvoin naiseksi. Yksikään lelu ei automaattisesti tee lapsesta muunsukupuolista. Ja vaikka tekisikin, lapsi on silti todella arvokas, rakas ja täysin normaali yksilö!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä ole puupää. Tällä ajattelulla tytöiltäkin olisi kielletty kaikki vähänkin "poikamainen"; autolelut, dinosaurukset, vesipyssyt... Itse leikin kaikilla em. leluilla lapsena, ja ihan kasvoin naiseksi. Yksikään lelu ei automaattisesti tee lapsesta muunsukupuolista. Ja vaikka tekisikin, lapsi on silti todella arvokas, rakas ja täysin normaali yksilö!
Minä sain pentuna kutsuilla pinkin vaippapöksy-dinon ja minut kelpuutettiin vallihautaan suojelus-saurukseksi heti :D
Hyvä, että ostit Frozen jäälinnan! Jos se on erityisen hieno niin kyllä siitä voi poikakin iloita ja sillä leikkiä. Meillä ainakin molemmat lapset leikkii molempien sukupuolten leluilla. Poikaa ei kiinnosta prinsessat mutta on hoitanut osansa vauvanukeista ja pehmoeläimistä. Myös keijunsiivet piti hänelle ostaa kun oli ehkä 4v koska ne oli hienot. Tyttäreni puolestaan ei yhtään tykkää pinkistä eikä hennoista pastellisävyistä ja autorata sekä Nerf- pyssy ovat olleet mieluisia. On hänellä kyllä Frozen- mekko mutta pitää sitä jotenkin tyhmänä. Eli vapaasti saavat leikkiä millä haluavat ja poika on selvästi poika ja tyttö on tyttö. Ei vaikuta asiaan mitenkään.
Hyvä että lapsella on joku jolle voi jutella kun vanhemmat voivat tuntua vaikeilta. Moinen on yllättävän harvinaista. Kasvanee erinomaisen tasapinoiseksi menestyjäksi.
Tai siis tuota oma pieni otos osoittaa, kun selvittäny kellä on ollu tai ei ollut moista toista aikuista jolle jutella.