Tuntuu, että terapeutti on kiinnostunut vain rahoistani
Sairastuin influenssaan ja jouduin peruuttamaan terapia-ajan 2 päivää aiemmin. Minulla oli sairastodistus. Terapeutti laittoi silti laskun ja jouduin maksamaan koko käynnin omasta pienestä työttömyystuestani. Normaalisti siitä vähennetään Kela-korvaus, mutta sairastumisen takia joudun maksamaan koko käynnin! Tuntuu niin epäreilulta. En ole koskaan ennen peruuttanut käyntejä, mutta nyt oli tietenkin pakko. Tekisi mieli lopettaa koko terapia, kun terapeutti on niin ahne. Ei hirveästi lisää luottamusta ja se olisi ihan olennaista terapiasuhteen ja onnistumisen kannalta.
Kommentit (28)
Olen joskus lukenut kuluttajaviranomaisen puuttuneen vastaaviin tapauksiin.
On terapeuttini mukaan ihan normaali käytäntö terapiassa. Tämän vuoksi meidän ryhmäterapiassa kiertää kaikki taudit, koska asiakkaat tulevat aina vaikka pää kainalossa terapiaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihan totta? Onko sulla linkkiä tai vihjettä, mistä löytäisi?
Jos olisin terapeutti, en olisi vaatinut tuosta maksua...
Tämä kuluttujaviranomaisen puuttuminen oli lehdessä (muistaakseni Me tai Yhteishyvä tms lehden nimi), jossa joka numerossa oli näitä kuluttajatapauksia. Luin sen lehden isälläni kylässä ollessani, siitä on jo aikaa. Siinä terapeutti oli liian joustamaton aikojen ja lomien suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan totta? Onko sulla linkkiä tai vihjettä, mistä löytäisi?
Hmm. Tuli mieleen parin vuoden takainen tapaus, jossa Kuluttaja-asiamies haluasi poliisin tutkivan Helsingin Psykoterapiainstituutin toiminaa. - Löytynee googlettamalla lisätietoja.
Sinkkumies
Tässä , oheisen takana https://www.kkv.fi/ajankohtaista/Tiedotteet/2017/21.1.2017-kuluttaja-as…
- edellä mainisemasani tapuksesta tarkemmin
Sinkkumies
"Psykoterapiakoulutuksen markkinoinnissa on annettu opintoja suunnittelevalle kuluttajalle harhaanjohtava kuva koulutuksen keskeisistä ominaisuuksista."
Muuten hyvä, mutta toi linkki ei liittynyt mitenkään tähän tapaukseen.
Voit hyvin vaihtaa terapeuttia. Minulla on ollut terapeutteja jotka ei ole edes välittäneet laskuttaa välillä ollenkaan (ei tämäkään tietty ole heidän kannaltaan hyvä mutta ainakaan en kokenut olevani mikään lypsylehmä).
Mulla on myös kokemusta vastaavasta. Olin kipeä (tarttuva tauti) ja sain lääkäriltä töistäkin saikkaria, mutta terapeutilta en. Jouduin maksamaan peruuttamani käynnin. Kahden vuoden aikana peruutin kaikkiaan kolme käyntiä, mutta teraputti itse peruutteli aikoja mielensä mukaan ja yritti saada minua ottamaan korvaavia aikoja, rahan toivossa tietenkin. Tuli aika ahne vaikutelma tästä terapeutista ja lopulta lopetin koko terapian kesken.
Joo ne on pakko maksaa. Exmies kävi terapiassa kolme vuotta ja ei saanut olla pois mistään syystä. Piti vatsataudissakin mennä. Lomaakaan terapiasta ei saanut yhtään niin ajettiin yli 200km mökiltä sen takia että mies kävi istumassa 45min kesähelteillä terapeutin luona ja kaksi kertaa viikossa tämä. Kun vihdoin saatiin 3 vuoden sopimus loppuun niin terapeutti ilmoitti että on muka vielä käyntejä jotka pitää käydä vaikka oltiin maksettu ne käyttämättömätkin. Oli todella ahdistavaa se 3 vuotta ja terapeutin ainoa kiinnostuneisuus oli maksun saamiseen. Mitään terapiaa ei koko aikana ollut. Istui vain hiljaa ja tuijotti. Otti rahat. Mies masentui silloin todella pahasti siitä jutusta ja ahdistui ja terapia stressasi koko perhettä. Oltiin kuin tämän ihmisen vankeja. Se vielä itse kirjoitti jatkotkin niille terapioille joka oli täysin käsittämätöntä. Oli todella vaikea päästä eroon. Ja aina kiristämässä rahaa kun oli sopimus joka velvoittaa. Perintäyhtiötkin on mukavampia velkojia.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on myös kokemusta vastaavasta. Olin kipeä (tarttuva tauti) ja sain lääkäriltä töistäkin saikkaria, mutta terapeutilta en. Jouduin maksamaan peruuttamani käynnin. Kahden vuoden aikana peruutin kaikkiaan kolme käyntiä, mutta teraputti itse peruutteli aikoja mielensä mukaan ja yritti saada minua ottamaan korvaavia aikoja, rahan toivossa tietenkin. Tuli aika ahne vaikutelma tästä terapeutista ja lopulta lopetin koko terapian kesken.
Oliko rahan ahneen terapiasta edes mitään hyötyä?
Vierailija kirjoitti:
Joo ne on pakko maksaa. Exmies kävi terapiassa kolme vuotta ja ei saanut olla pois mistään syystä. Piti vatsataudissakin mennä. Lomaakaan terapiasta ei saanut yhtään niin ajettiin yli 200km mökiltä sen takia että mies kävi istumassa 45min kesähelteillä terapeutin luona ja kaksi kertaa viikossa tämä. Kun vihdoin saatiin 3 vuoden sopimus loppuun niin terapeutti ilmoitti että on muka vielä käyntejä jotka pitää käydä vaikka oltiin maksettu ne käyttämättömätkin. Oli todella ahdistavaa se 3 vuotta ja terapeutin ainoa kiinnostuneisuus oli maksun saamiseen. Mitään terapiaa ei koko aikana ollut. Istui vain hiljaa ja tuijotti. Otti rahat. Mies masentui silloin todella pahasti siitä jutusta ja ahdistui ja terapia stressasi koko perhettä. Oltiin kuin tämän ihmisen vankeja. Se vielä itse kirjoitti jatkotkin niille terapioille joka oli täysin käsittämätöntä. Oli todella vaikea päästä eroon. Ja aina kiristämässä rahaa kun oli sopimus joka velvoittaa. Perintäyhtiötkin on mukavampia velkojia.
Uskamatonta! Ei mitään järkeä
Vierailija kirjoitti:
Uskamatonta! Ei mitään järkeä
Yhteys kuluttajansuojaan, ei tarvitse maksaa, varsinkin kun sinulla lääkärintodistus. Terapeuttihan uhkailee, minkäslainen tällainen terapeutti oikein on, rikollinen. Uhkailu on rikollista. Älä missään nimessä mene tällaiselle terapeutille enää.
Terapeutit ovat aikamme ahneimpia pyrkyreitä ja hyväksikäyttäjiä. Manipuloivia heikompien alistajia. Törkeää käytöstä, mutta narsisteilla on.
Siis mitä!? Sulla oli lääkärintodistus ja silti terapeutti veloitti sulta koko maksun? Ei voi olla oikein. Sinuna vaihtaisin terapeuttia.