Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kiva nähdä "normaaleja" perheitä, joissa teinejä

Vierailija
25.02.2020 |

Teen töitä pahoissa ongelmissa olevien teinien kanssa, joilla myös on huono suhde vanhempiinsa. Usein vanhemmat ovat suorastaan hylänneet lapsensa tai ovat yhteydessä vain kun itse haluavat jotain. Niinpä oli lomaviikolla ihana nähdä runsaasti "normaaleja" perheitä, joissa vanhemmilla oli selvästi lämmin suhde teini-ikäisiin lapsiinsa. Pieniä katseita, ohimennen tehtyjä taputuksia olalle ja yleensäkin se, että teini-ikäistenkin lasten kanssa tehdään monenlaista perheenä. Jotenkin taas palautuu usko ihmisiin. Enkä väitä että noissakaan perheissä kaikki olisi täydellistä, mutta ainakin on hyviä hetkiä. Niin suloista.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse elän suhteellisen tavallista elämää ihan perusperheen kanssa. Meillä on monta säännöllisesti treenaavaa lasta. Ja lasten kaveripiirissä on ihan tavallista halata vanhempia jne. Ihana, että on tällaisia positiivisiakin aloituksia.

Ja hienoa, että teet töitä näiden nuorten parissa, joilla kaikki ei suju aina hyvin. Miten heidän loma-aikoja huomioidaan. Muistan joskus lukeneeni artikkelin, jossa nuorisokodeissa työskennellyt kertoi siitä kuinka loma-ajat siellä olivat pahimpia. Pettyneistä nuorista osa palasi kotiin jo seuraavana päivänä.

Vierailija
2/5 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse elän suhteellisen tavallista elämää ihan perusperheen kanssa. Meillä on monta säännöllisesti treenaavaa lasta. Ja lasten kaveripiirissä on ihan tavallista halata vanhempia jne. Ihana, että on tällaisia positiivisiakin aloituksia.

Ja hienoa, että teet töitä näiden nuorten parissa, joilla kaikki ei suju aina hyvin. Miten heidän loma-aikoja huomioidaan. Muistan joskus lukeneeni artikkelin, jossa nuorisokodeissa työskennellyt kertoi siitä kuinka loma-ajat siellä olivat pahimpia. Pettyneistä nuorista osa palasi kotiin jo seuraavana päivänä.

Näillä nuorilla, joiden kanssa minä teen töitä ei lomia huomioida mitenkään erityisemmin. Se, että ei saa koululta lämmintä ruokaa, tekee toki loven monen lompakkoon. Mutta onhan loma kuitenkin lomaa. Siis jos normaalisti käy jossain koulussa. Moni ei käy, niin samaa kakkaa on kaikki viikot. Vanhempiaan eivät tapaa sen enempää kuin muutenkaan.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on normaalin ja "normaalin" ero? Onko lasuperhe se normaali ja lapsia kasvattavien aikuisten "normaali"?

Ekalla luokalla lukemaan oppiva on "normaali" ja vasta yläasteella tavaamisen aakkoset taitava normaali?

Vierailija
4/5 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näillä nuorilla, joiden kanssa minä teen töitä ei lomia huomioida mitenkään erityisemmin. Se, että ei saa koululta lämmintä ruokaa, tekee toki loven monen lompakkoon. Mutta onhan loma kuitenkin lomaa. Siis jos normaalisti käy jossain koulussa. Moni ei käy, niin samaa kakkaa on kaikki viikot. Vanhempiaan eivät tapaa sen enempää kuin muutenkaan.

Ap

Ovat siis vissiin jo täysi-ikäisiä ? tai omillaan asuvia?

Vierailija
5/5 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ovat siis vissiin jo täysi-ikäisiä ? tai omillaan asuvia?

16+. Asuvat seurustelukumppaneillaan, sukulaisilla, kavereilla jne. Virallisesti ehkä vanhemmillaan.

Ap