Yökyläilystä ilmoitus isännöitsijälle ja kirjoille?
Moikka! Mä olen kuukaudessa noin viikon verran poikaystävälläni yhteensä yökylässä. (Eli vain viikonloput, kaksi päivää kerrallaan.) Tänään taloyhtiön puheenjohtaja törmäsi minuun ja sanoi, että minun tulee ilmoittaa yökyläilystäni isännöitsijälle ja laittaa itseni kirjoille. Mikä on yökyläilyn ja asumisen raja? Minusta on vähän omituista, että minun tulisi olla kirjoilla, jos käyn vain viikonloppuisin yökylässä? En ole ikinä kuullutkaan ennen tällaisesta.. Olen ennenkin käynyt usein esim. sisaruksillani yöpymässä, eikä siitä ole tullut sanomista.
Kommentit (3)
Ei todellakaan tarvitse. Jos pj tulee vielä jotain urputtamaan, sano, että tiedät kyllä lain ja oikeutesi eikä mihinkään tuollaiseen ole tarvetta.
Jos urputus jatkuu, voit todeta, että tuollaista kyttäämistä ja komentelua voidaan pitää uhkailuna ja ahdisteluna, että pitääkö asia viedä eteenpäin...
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse. Taloyhtiön puheenjohtajan toiveajattelua tuo.
"Lain mukaan muuttoilmoitus pitää tehdä maistraattiin viikon sisällä pysyvästä muutosta. Pysyvän muuton määritelmä on tässäkin tulkinnanvarainen. Maistraatin ohjeiden mukaan tilapäinen oleskelu toisessa osoitteessa saa kestää jopa kolme kuukautta."
Sinä vain kyläilet, taloyhtiön puheenjohtaja joutuu sen kestämään.
Hei! Kiitos paljon vastauksesta! Muistan tämän jatkossa. :)
- ap
Ei tarvitse. Taloyhtiön puheenjohtajan toiveajattelua tuo.
"Lain mukaan muuttoilmoitus pitää tehdä maistraattiin viikon sisällä pysyvästä muutosta. Pysyvän muuton määritelmä on tässäkin tulkinnanvarainen. Maistraatin ohjeiden mukaan tilapäinen oleskelu toisessa osoitteessa saa kestää jopa kolme kuukautta."
Sinä vain kyläilet, taloyhtiön puheenjohtaja joutuu sen kestämään.