Muita jotka suostuisi ottamaan korona-viruksen esim. tutkimuksen edistämiseksi 10000 eurolla?
Ottaisin heti koska olen niin varma että hyväkuntoisena mahdollisuuteni kuolla olisi <0,01%
Kommentit (20)
Onneksi tällaiset ovat epäeettisiä tutkimuksia ja siksi mahdottomia toteuttaa.
Rahapalkkio myös vinouttaisi testiaineistoa.
Liian pieni summa mulle. Vaikka oonkin hyväkuntoinen, niin just meni 50 rikki. Kymppitonnistako vaarantaisin henkeni? Ehen ikinä. Nolla perään niin saattaisin harkita: jos elämästä kyse, niin summan pitää olla sellainen, että se todella vaikuttaa elämään.
Pöh, vätyksiä olette jos >50k pitäisi muka tarjota. Toisihan se samalla vähän jännitystä ja voisitte olla mukana auttamassa rokotteen kehityksessä.
Se on vaan vähän ärtsy influenssa ja aika tyypillinen siinä, että tappaa lähinnä vanhoja, lapsia ja muuten valmiiksi heikkoja.
Olen perusterve, joten kuolemanpelko ei estäisi ottamasta mokomaa, vaan se, että pari influenssaa sairastaneena en kyllä suostuisi sitä kurjuutta kestämään noin pienellä summalla. Toisen kerran influenssasta sain vielä jälkitautina keuhkokuumeen, eli meni puoli vuotta olla taas normaalikunnossa. Kymppitonni ei vaan riitä sellaisesta.
Olen niin masentunut rahan puutteesta että ottaisin aidsin, coronan ja syövän parista tonnista.
Riittäisi tonnikin, olen kituutellut vuosikausia ja laskenut pennejä, oma terveys olisi pieni hinta siitä että saa edes vähän hengitysvaraa ja vapautta elämään.
Vierailija kirjoitti:
Liian pieni summa mulle. Vaikka oonkin hyväkuntoinen, niin just meni 50 rikki. Kymppitonnistako vaarantaisin henkeni? Ehen ikinä. Nolla perään niin saattaisin harkita: jos elämästä kyse, niin summan pitää olla sellainen, että se todella vaikuttaa elämään.
On paljon köyhiä jotka eivät saa rahaa mistään. Palkallista työtä ei tarjota, pienistä tuista säästäminen mahdotonta, lainaa ei heru, auttavaa sukua tai perhettä ei ole.
Kyllä siinä vaiheessa ihminen tekee vaikka mitä jopa vankeuden, kuoleman jne. uhalla pikkurahoista kuten jostain tuhannesta eurosta.
Minua kiinnostaisi tietää, kuinka moni olisi valmis ottamaan edes mahdollisen rokotteen, jos se olisi tässä ja nyt tarjolla. Kun muistetaan, miten viimeksi kävi.
Ottaisin. En muutenkaan halua elää
Vierailija kirjoitti:
Riittäisi tonnikin, olen kituutellut vuosikausia ja laskenut pennejä, oma terveys olisi pieni hinta siitä että saa edes vähän hengitysvaraa ja vapautta elämään.
Tämä. Aina puhutaan paskaa että "terveys on tärkein". No, terveydellä ei tee yhtään mitään elämässä jos ei ole rahaa jolla toteuttaa elämässä mitä tahansa asioita, oli se matkustus, sisustaminen, eri ravintoloissa käyminen, jokin rakennusprojekti jne., et ilman rahaa pääse edes bussilla mummoa tapaamaan. Terveys ilman rahaa on aivan yhtä tyhjän kanssa.
Tällaiselle TULES-vammaiselle nuorelle työttömälle, joka ei pääse eläkkeellekään, olisi kyllä ihan varteenotettava vaihtoehto
Vierailija kirjoitti:
Onneksi tällaiset ovat epäeettisiä tutkimuksia ja siksi mahdottomia toteuttaa.
Rahapalkkio myös vinouttaisi testiaineistoa.
Onko noin? Katsopa tämä linkki: https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/yliopisto-etsii-vapaaehtoisia-maksa… .
Pakko saada satsi heti - 35 euroo riittäisi!
En noin halvalla ottais, 500k pintaan ehkä. Tossahan on lisäksi se ongelma että ei tiedetä mitä mahdollisia jälkivaikutuksia toi virus voi aiheuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Aina puhutaan paskaa että "terveys on tärkein". No, terveydellä ei tee yhtään mitään elämässä jos ei ole rahaa jolla toteuttaa elämässä mitä tahansa asioita, oli se matkustus, sisustaminen, eri ravintoloissa käyminen, jokin rakennusprojekti jne., et ilman rahaa pääse edes bussilla mummoa tapaamaan. Terveys ilman rahaa on aivan yhtä tyhjän kanssa.
Uskaltaisin olla samaa mieltä. Itse olen perusterve, oikeastaan superterve. Olen kipeä ehkä parin vuoden välein, silloinkin erittäin lievästi ja korkeintaan parin päivän ajan kerrallaan. Työkyvyttömänä tai kuumeessa en sairastelun takia ole. Jotkut sanovat minulle, että "ole onnellinen". No, enpä osaa olla, kun ei minulla ole muusta kokemustakaan. Ja kyllä, ottaisin koronaviruksen pientäkin korvausta vastaan. Jos sairastuisin, parantuisin hyvin todennäköisesti. Tämän jälkeen olisin yhtä kokemusta rikkaampi, ja ennen kaikkea: osaisin arvostaa terveenä olemista.
En taitaisi ottaa, mutta toisaalta en ottaisi influenssaakaan tuosta summasta. Ei niinkään kyse itsestäni, mutta lapsia en haluaisi vaarantaa tartuttamalla.
Vierailija kirjoitti:
En taitaisi ottaa, mutta toisaalta en ottaisi influenssaakaan tuosta summasta. Ei niinkään kyse itsestäni, mutta lapsia en haluaisi vaarantaa tartuttamalla.
Ehkä tässä on kyse siitä, että henkilö ei pystyisi tartuttamaan muita. Olisi karantenissa, tai jossain hotellissa. Tähän tyyliin: www.mtvuutiset.fi/artikkeli/yliopisto-etsii-vapaaehtoisia-maksaa-2900-e… .
En tuolla rahalla. 50000e niin voisin harkita.