Parasite elokuva
Kommentit (8)
Keskitasoa, ei erityisen kiinnostava. Petyin.
Kiinnostava, kannattaa katsoa. Huomaan samaa työpaikoilla. Katso niin voit tajuta, mitä.
Oli hyvä, mutta ei niin loistava kuin olin odottanut.
Kiinnostava kuvaus yhteiskunnasta, jossa köyhät ja rikkaat elävät aivan eri maailmassa.
Kuuluu kategoriaan "tyhmät eivät ymmärrä". Jokainen joka ei elokuvaa ylistä tietämättään vain julistaa omaa apukoululaisuuttaan. Katsoin muuten eilen Nomadlandin. Käsittämättömän loistava elokuva. Se vielä vähemmän junttieinarien suosiossa 😄
Minä katsoin Parasite elokuvan ensimmäistä kertaa perjantaina 25.03.2022 kun se tuli YLE Teema kanavalta ja luonnolllisesti ilman mitään mainoskatkoja. Olen usein ennenkin laskenut sen varaan että kun odottaa riittävän pitkään useimmat elokuvat tulevat tietyillä viiveellä esitettäviksi tavallisesti näkyville kaapeli-tv-kanaville.
Neljällä Oscarilla ja Cannesin Kultaisella Palmulla palkitussa elokuvassa köyhä Kimin klaani soluttautuu äveriään Parkin perheen palvelusväeksi helpon elämän toivossa. O: Bong Joon Ho. (Gisaengchung, Etelä-Korea 2019).
Nuo elokuva-alan palkinnot ovat tällä kertaa täysin ansaittuja ja eteläkorelainen ote toi hyvän lisän elokuvaan verrattuna tutumpiin amerikkalaisiin elokuviin. Käsikirjoitus oli erinomainen ja näyttelijävalinnat onnistuineita. Voin ehdottomasti suositella. Lajityyppinä se yhdistää mustaa komedian ja trillerin aineksia.
Jumski kirjoitti:
Parempi kuin hohto.
Ei noita elokuvia kannata verrata toisiinsa sillä Parasite elokuvassa ei ole mukana mitään yliluonnollisia aineksia, joten niiden lähtökohdat ovat täysin erilaiset.
Parempi kuin hohto.