Typerimmät kysymykset mitä joku (aikuinen) on kysynyt sinulta?
Otsikko kysyy.
Itsellä on tälläiset osuneet eteen:
-Onko Saksassakin McDonaldseja?
-Saako omakotitalojakin vuokralle?
-Mikä on yhtiövastike, mä en ainakaan joudu sellaista maksamaan vaan pelkkä vuokra riittää?
Nämä siis kaikki aikuisen ihmisen suusta.
Jatkakaa
Kommentit (21)
Tuo ettei tiedetä mikä on yhtiövastike tuntuu olevan melko yleistäkin.
Olen monesti törmännyt oletukseen ettei kerrostalossa asumisesta tarvi maksaa yhtään mitään, pelkkä laina vaan pois ja sitten on ilmaista. Mites tuo lämmitys, siivous, pihatyöt, hiekoitus ynnämuut, ihan ilmaista varmaan...
Samaa aihetta jatkaakseen, se oletus että koko esim. 800e vuokra menee täysin vuokranantajan taskuun. Siitä menee verot ja vastikkeet, ei tosiaan saa pitää koko rahaa.
Ihmetellään miksi Thaimaan hotelliaamiaisella ei ole kaurapuuroa
Minusta nämä eivät ole tyhmiä kysymyksiä:
Onko Saksassakin McDonaldseja? -Kaikissa maissa ei ole välttämättä kaikkia tunnettuja ketjuja. Ehkä kysyjä ajatteli näin.
-Saako omakotitalojakin vuokralle? -Kai useammin omakotitalot ovat omistuksessa, siksi tätäkin voi ihmetellä.
-Mikä on yhtiövastike, mä en ainakaan joudu sellaista maksamaan vaan pelkkä vuokra riittää? Ei minusta välttämättä joku tiedä, mikä on yhtiövastike, ellei itse osta asuntoa. Yleensä silloin pitää opiskella, mitä tarkoittaa yhtiövastike, mitä tarkoittaa hoitovastike tai rahoitusvastike.
Vierailija kirjoitti:
Onko Saksassakin McDonaldseja? -Kaikissa maissa ei ole välttämättä kaikkia tunnettuja ketjuja. Ehkä kysyjä ajatteli näin.
-Saako omakotitalojakin vuokralle? -Kai useammin omakotitalot ovat omistuksessa, siksi tätäkin voi ihmetellä.
-Mikä on yhtiövastike, mä en ainakaan joudu sellaista maksamaan vaan pelkkä vuokra riittää? Ei minusta välttämättä joku tiedä, mikä on yhtiövastike, ellei itse osta asuntoa. Yleensä silloin pitää opiskella, mitä tarkoittaa yhtiövastike, mitä tarkoittaa hoitovastike tai rahoitusvastike.
En nyt sanoisi niinkään, maailmanlaajuinen ketju joka löytyy "melkein joka paikasta" lukuunottamatta Pohjois-Koreaa tai sitten jotain lilliputtivaltioita.
Vuokrata voit nykyisin mitä vaan, auton, elokuvan vuorokaudeksi, laskettelusukset, juhlatilan, kylpytynnyrin, miksi ajattelisi ettei omakotitaloa voisi?
Yhtiövastikkeen olemassaolo kuuluu mielestäni ihan perussivistykseen tietää, vaikka asuisikin vuokralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Mikä on yhtiövastike, mä en ainakaan joudu sellaista maksamaan vaan pelkkä vuokra riittää? Ei minusta välttämättä joku tiedä, mikä on yhtiövastike, ellei itse osta asuntoa. Yleensä silloin pitää opiskella, mitä tarkoittaa yhtiövastike, mitä tarkoittaa hoitovastike tai rahoitusvastike.En nyt sanoisi niinkään, maailmanlaajuinen ketju joka löytyy "melkein joka paikasta" lukuunottamatta Pohjois-Koreaa tai sitten jotain lilliputtivaltioita.
Vuokrata voit nykyisin mitä vaan, auton, elokuvan vuorokaudeksi, laskettelusukset, juhlatilan, kylpytynnyrin, miksi ajattelisi ettei omakotitaloa voisi?
Yhtiövastikkeen olemassaolo kuuluu mielestäni ihan perussivistykseen tietää, vaikka asuisikin vuokralla.
Jopa lilliputtivaltioissa on, Afrikassa ei monessa, eikä kaikissa Lähi-idän valtioissa. Muualla maailmasta lähes kaikkialta löytää Mäkkäreitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Mikä on yhtiövastike, mä en ainakaan joudu sellaista maksamaan vaan pelkkä vuokra riittää? Ei minusta välttämättä joku tiedä, mikä on yhtiövastike, ellei itse osta asuntoa. Yleensä silloin pitää opiskella, mitä tarkoittaa yhtiövastike, mitä tarkoittaa hoitovastike tai rahoitusvastike.En nyt sanoisi niinkään, maailmanlaajuinen ketju joka löytyy "melkein joka paikasta" lukuunottamatta Pohjois-Koreaa tai sitten jotain lilliputtivaltioita.
Jopa lilliputtivaltioissa on, Afrikassa ei monessa, eikä kaikissa Lähi-idän valtioissa. Muualla maailmasta lähes kaikkialta löytää Mäkkäreitä.
Koita löytää Porin keskustasta mcdonalds :) toki porissa on , mutta kaukana keskustasta.
Lähetin erään yhdistyksen tiedotusvastaavalle yhdistyksen jäseniä kiinnostavan tiedon (kyseessä oli asia, josta voi olla jäsenelle huomattava etu). Ilmoitus oli asiallinen, saatetekstikin informatiivinen.
Työntekijä soitti minulle, ja kysyi, mitä sähköpostille tulisi tehdä.
Laitoin saman tiedotteen muihinkin yhdistyksiin, joista se lähti jäsenpostiin ongelmitta :D
Yks naine "Voisiks sää pitää mua kädestä?" Hahhaaa...ei juma mää nauroin....
Minusta suomalaiset turhaan häpeää tyhmiä kysymyksiä. Esitysten päätteeksi suomalaisilla ei ole koskaan kysyttävää. Vaikka kysymys olisi tyhmä, voi oppia uutta ja joskus kannattaa kysyä tahallaan tyhmiä niin voi oppia jotain vastaajan luonteesta. Häpeän pelko on paralysoivaa.
Kerroin, että olen allerginen sitrushedelmille. Aikuinen ihminen kysyi: "Mistä sinä sitten saat C-vitamiinia?"
Ja jos nyt on täällä joku, joka ei tiedä vastausta tuohon kysymykseen, niin saan C-vitamiinia mm. vihanneksista, marjoista, ja niistä hedelmistä, joita voin syödä.
Piti tavata puhelinhaastattelijslle sana "fundamentalismi" ei ollut ikinä kuullutkaan.
"Eihän itäblokissa mitään diktatuuria ollut Stalinin jälkeen"
"Neuvostoliitossa jokaiselle annettiin Lada"
"Miten Lenin liittyy Neuvostoliiton historiaan"
(YO, insinööri)
Mitä Mannerheim teki tiedän vain, että liittyy Suomeen ja sota-aikaan jotenkin (sama)
Ulkomaalaiset ei-hyla-jäätelöt sopivatlaktoosi-intoleranssista kärsiville.
(Jäätelökioskin pitäjä)
D-vitamiinia voi syödä mielinmäärin, koska se vesiliukoisena poistuu kehosta(lähihoitaja)
Pohjanmaalla yks tuttu oli vaimon kans ajellessaan sanonut "Tuolla päin on meri" johon vaimo että "Mikä meri?"
Naapurin pojasta tuli homo koska hänelle ei opetetttu ajoissa maatilan (miesten)töitä.
Pohjantähti ei voi olla aina pohjoisessa, se voi olla vaikka etelässä, kun katsoo eri suunnasta.
(Insinööri)
Eihän niitä typeriä kysymyksiä pitänyt olla olemassa ;)