Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Suomi ainoa maa maailmassa missä työtön voi haistattaa pitkät varsin toteuttamiskelpoiselle idealle millä pääsee työelämään?

Vierailija
22.02.2020 |

Tarjoilijaksi kouluttautuminen olisi sellainen mutta siihenkin ketjuun tuli pääsy kielletty.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella pitkäaikaistyöttömällä on todella huonot sosiaaliset taidot ja usein myös suoranaista ihmispelkoa, eli eipä pärjää tarjoilijana.

Vierailija
2/20 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin mä kouluttautua tarjoilijaksi, mutta en varmaan pystyisi kokonaista päivää niitä töitä tekemään. Mulla on nivelrikko lonkassa, polvessa ja sormissa eli noin fyysinen työ ei mulle käy. Ja kyllä, olen työtön kun en ole tarpeeksi sairas eläkkeelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omilla sosiaalisilla taidoilla tarjoilijan töitä tehtäisiin noin puoli tuntia. Olen aivan liian ujo siihen. 

Olen valmis tekemään kovasti töitä ja pidän itseäni ahkerana työntekijänä, mutta mikään sosiaalinen sirkutus ei kyllä luonnistu. 

Vierailija
4/20 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea nähdä siellä tulevaisuutta, jos kannattavuus on heikko vaikka työskennellään puoli-ilmaiseksi.

Vierailija
5/20 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea nähdä siellä tulevaisuutta, jos kannattavuus on heikko vaikka työskennellään puoli-ilmaiseksi.

Ja silti ravintoloita tulee jatkuvasti lisää.

Vierailija
6/20 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras toistaiseksi esitetty idea työllistymiseen lienee pienen kittarin perustaminen, josta voisi myydä ihmisille esimerkiksi karkkia.

Vierailija
7/20 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haistakaa nyt jo vttu näiden vihakampanjanne kanssa!

Tämä ja tarkennan haistakaa pesemätön v.

Vierailija
8/20 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, mulla on vaikea nivelrikko oikeassa kädessä, olisinkin kuuminta hottia tarjoilemaan kun en pysty edes kahvikuppia sillä kantamaan ellei se ole tyhjä!

Vierailija
9/20 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaahan ajatuksella nuo työttömien selitykset yltä. Juuri tällaista se on, heti kun joku alkaa uhkailla työpaikoilla, niin löytyy jos minkälaista veruketta miksi minä en voi ainakaan tuonne mennä. Luulisi että te-keskuksissa menee jo hermot näiden kanssa säätäessä.

Vierailija
10/20 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukekaahan ajatuksella nuo työttömien selitykset yltä. Juuri tällaista se on, heti kun joku alkaa uhkailla työpaikoilla, niin löytyy jos minkälaista veruketta miksi minä en voi ainakaan tuonne mennä. Luulisi että te-keskuksissa menee jo hermot näiden kanssa säätäessä.

Luepa ajatuksella tuo oma kirjoituksesi ja häpeä

Vierailija
11/20 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

hah, hah eniten ylöspäin peukutettu kommentti tästä keskustelusta on poistettu. Sensuuriin meni se paras kommentti. Näkyy vain lainausten ansiosta.

Vierailija
12/20 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monella pitkäaikaistyöttömällä on todella huonot sosiaaliset taidot ja usein myös suoranaista ihmispelkoa, eli eipä pärjää tarjoilijana.

Ihmispelkoon voidaan psykologin antamalla säännöllisellä terapialla vaikuttaa myönteisesti

Vierailija
13/20 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaiset ihmiset voisi lopettaa.

Vierailija
14/20 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsen naisen kosketusta, fyysistä ja psyykkistä eheytystä ennen kuin voin edes harkita työllistyväni.

Kuvittele että 9v et ole harrastanut seksiä. Haluaisin tyttöystävän siis.

Vierailija
15/20 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kun lähdette sankoin joukoin koulunpenkille niin ottakaapa huomioon, että kokoaikatyötä on erittäin vaikeata saada, tyypillinen sopimus on 63 tuntia per kolme viikkoa eli reilut 20 tuntia viikossa - siis puolet kokoaikaisesta suunnilleen.

Ne harvat työnantajat jotka mainostavat kokoaikatyötä tarjoavat 90 tuntia per kolme viikkoa - siis 30 tuntia viikossa. Tietenkään arkipyhistä ja juhlapyhistä et saa palkkaa jollet ole töissä.

Ensimmäiset 4 kk vastavalmistunut jolla ei ole työkokemusta saa 80% palkasta.

Ja mitä se palkka sitten on? Huonoimmillaan 10,20 ja parhaimmillaan 12,61 tunnissa.

Elääkö tällä? Ei ainakaan yksin asuva.

Vierailija
16/20 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmispelkoon voidaan psykologin antamalla säännöllisellä terapialla vaikuttaa myönteisesti

Osalla sitten on taustalla ahdistus tai persoonallisuushäiriö (epävakaa persoonallisuus) mikä jo vaatiikin ihan psykiatrin mukaan tuloa kuntoutukseen

Vierailija
17/20 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osalla sitten on taustalla ahdistus tai persoonallisuushäiriö (epävakaa persoonallisuus) mikä jo vaatiikin ihan psykiatrin mukaan tuloa kuntoutukseen

Onneksi käytössä on niin opintopsykologi kun YTHS.

Vierailija
18/20 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin minä mennä tarjoilijaksi kunhan ei nillitetä ahdistukseni ja masennukseni ja hitauteni takia. Ei minua haittaa vaikken olisi yhtä tuottava kuin ne muut työntekijät mutta tuon takia sain yhdestä myynti hommasta potkut parin viikon jälkeen.

Vierailija
19/20 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi käytössä on niin opintopsykologi kun YTHS.

Työttömillä ei ole opiskelijan YTHS, vaan työttömän terveystarkastus, TYP-psykologit ja kunnallinen terveydenhuolto

Vierailija
20/20 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sä nyt ymmärrät, ettei kaikki työttömät mitenkään voi kouluttautua tarjoilijoiksi. Minua ei esim. edes huolita tarjoilija- tai siivousalan työvoimakoulutuksiin. Mulla on jo takataskussa korkeakoulututkinto. Tietävät etten kauan tarjoilijana viihdy jos oman alan hommia tulee vastaan. Turha siis kouluttaa minua tarjoilijaksi tai siivoojaksi. Töihinkään en noihin pääse, vaikka olen joskus opiskelija-aikoina siivonnut. Ja olen siis hakenut sekä töitä, että koulutuksia. Mutta kun ei huolita. Siitä huolimatta olen sinun mielestäsi laiska ja nirppanokka. Muutama kaverikin on mua naamatusten kritsoinut kun en vaan lähde siivoushommiin. Niitä kun on ja niihin vaan mennään. Oikeassa elämässä se ei vaan ole niin helppoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi