Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset ampuvat paremmin kuin miehet

Vierailija
22.02.2020 |

Naisia aiemmin kouluttanut erikoisjoukkojen sotilas Magnus kertoo BBC:lle, että naisia ei välttämättä kannata käyttää täysin samoissa tehtävissä kuin miehiä.

–He eivät voita lähitaistelua, mutta yleensä käytämme aseita, ja usein he ampuvat paremmin kuin miehet. Naiset ovat suoriutuneet paremmin tiedustelutehtävissä ja he ovat osoittaneet suurempaa analyyttistä kykyä.

Ohjelma perustettiin kokeiluluontoisesti 2014, kun Afganistanin sodassa huomattiin tarve erikoiskoulutetuille naissotilaille, jotka voisivat kerätä tiedustelutietoa ja keskustella naisten ja lasten kanssa. Tämä ei ole patriarkaalisessa kulttuurissa mahdollista miehille.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/7b2acae6-669d-4855-a90b-a649638427f8

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kun ampumahiihtoa katsoo niin ei kaikki naiset.

Vierailija
2/8 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin

- Tähän mennessä yskikään nainen ei ole vielä läpäissyt jatkokoulutusta, joka mahdollistaisi pääsyn operatiivisiin joukkoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon mahdollista. Jos otetaan pystymetsästä muutama mies ja muutama nainen, kaikki sellaisia joilla ei ole mitään kokemusta ampuma-aseista ja aletaan kouluttaa heitä omissa ryhmissään niin olen jokseenkin varma, että tiettyyn pisteeseen saakka naiset pärjäävät paremmin. Muutamia olen kouluttanut sekä pistoolin että haulikon käyttöön ja hämmästynyt miten paljon nopeammin naiset oppivat alkeet ja mikäli kiinnostusta riittää niin jopa pärjäämään kilpailuissa. Mielestäni esimerkiksi trap-ammuntaa kannattaisi naisten kokeilla ilman ennakkoluuloja, ei se haulikko niillä latauksilla juurikaan potkaise.

Vierailija
4/8 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin perheen paras ampuja kun ammuimme ilmakolla tauluihin :) Sain aina kympin tai kympin reunarenkaaseen. Olin alle 12 v.

Vierailija
5/8 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä voin opetella ampumaan? Nainen Etelä-Suomesta kysyy.

Vierailija
6/8 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä voin opetella ampumaan? Nainen Etelä-Suomesta kysyy.

Harkitse vielä. Ei miehet oikeasti niin pahoja ole:-(

https://fi.wikipedia.org/wiki/Sanna_Sillanp%C3%A4%C3%A4

mies52v

Vierailija
7/8 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon mahdollista. Jos otetaan pystymetsästä muutama mies ja muutama nainen, kaikki sellaisia joilla ei ole mitään kokemusta ampuma-aseista ja aletaan kouluttaa heitä omissa ryhmissään niin olen jokseenkin varma, että tiettyyn pisteeseen saakka naiset pärjäävät paremmin. Muutamia olen kouluttanut sekä pistoolin että haulikon käyttöön ja hämmästynyt miten paljon nopeammin naiset oppivat alkeet ja mikäli kiinnostusta riittää niin jopa pärjäämään kilpailuissa. Mielestäni esimerkiksi trap-ammuntaa kannattaisi naisten kokeilla ilman ennakkoluuloja, ei se haulikko niillä latauksilla juurikaan potkaise.

In your dreams.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme