Mikä on oma säästötavoitteesi?
AV:llahan tunnetusti kaikki on miljonäärejä, mutta listataanko tähän mihin kukakin säästää/haluaisi säästää, ja paljonko rahaa laitatte kuussa tuota säästötavoitetta varten?
Kommentit (27)
En ajatttele säästötavoitteita vaaan rahan tuottavuutta.
Nyt alkuun 2000e on tavoite, tällä hetkellä säästössä 1350e, Saan huhtikuuhun mennessä tuon 2000e. Varmaan laitan jossain vaiheessa lisää :) Olen siis työtön, yksinasuva, laitan noin 400e/kk säästöön.
Säästän kuukaudessa 50€ asp-tilille, 15€ rahastoon ja säästötilille sen mukaan, mitä jää yli. Säästötili on joustavampaan käyttöön, esim. matkustelu. En tiedä, saisinko koskaan lainaa asuntoa varten, mutta asp-tilillä on kohtalainen korko ja siihen ei voi kajota, niin on niin kuin vihoviimeinen hätävara-säästötili.
Säästän ja sijoitan, että minulla olisi eläkkeellä sama elintaso kuin nyt työelämässä. 1000€/kk:ssa olisi kirittävää.
Vierailija kirjoitti:
Nyt alkuun 2000e on tavoite, tällä hetkellä säästössä 1350e, Saan huhtikuuhun mennessä tuon 2000e. Varmaan laitan jossain vaiheessa lisää :) Olen siis työtön, yksinasuva, laitan noin 400e/kk säästöön.
Asutko omistusasunnossa vai miten jää niin paljon säästöön?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asutko omistusasunnossa vai miten jää niin paljon säästöön?
Vuokralla asun, asumistuki 319e/kk + työmarkkinatuki 538e/kk + perustoimeentulotuki 69e/kk, maksan vuokran asumistuella, toimeentulotuella + 37e työmarkkinatuesta, mulle jää elämiseen kuussa 500e. Ruokaan menee vain noin 100e/kk. Joskus nettimaksu, niin silloin laitan säästöön noin 350e/kk, muuten tuon 400e.
Yritän säästää euro/viikon nro (viikko 8 = 8 EUR säästötilille) sapluunalla. Ja sopii mulle tämä systeemi. Paljoa ei ole vielä kertynyt mutta on innostava tapa. Vuosia jouduin elään kädestä suuhun kovan velkataakan takia. Ja toiveena ois saada edes pieni hätävara säästöön.