Nuorena äidiksi tulleilla on paljon elämänkokemusta.
Kommentit (10)
"Elämän kova koulu" ei ole kokemusta.. Ja valtaosalla valitettavasti ÄO roimasti alle 80.
No joo, jos sen ajattelee niin, että näin nelikymppisenä on jo aikuisen äiti, niin onhan matkalle kaikenlaista lapseen ja kasvatukseen liittyvää mahtunut, yksi elämänvaihe on jo takana. Mutta muuten sitä on saman verran kuin muillakin samanikäisillä.
Juu ja opiskelut ym elämänkoulut nopeemmin kuin muilla. Itse olen asunut kolmessa maassa ala-ikäisten lasteni kanssa ja olen alle 40-vuotias.
Dipadidaa taas näitä nuori äiti vanha äiti
Kun se elämän kokemus on kaikilla vakio samassa iässä vanhana. Asiat vaan tapahtuvat eri aikaan eri järjestyksessä.
Elät vain omaa elämääs etkä vatvo muiden elämää
Itselläni ei ainakaan ole. Ei tullut nuorena biletettyä eikä matkusteltua, kun istuin hiekkalaatikon reunalla. Ainut missä ehkä olen kokeneempi kuin muut samanikäiset on siinä, että lapseni ovat vanhempia, joten me olemme ehtineet elellä jo heidän graduvaiheensa jne. Pian on kai edessä lasten kolmenkympin kriisit.
Vierailija kirjoitti:
Kun se elämän kokemus on kaikilla vakio samassa iässä vanhana. Asiat vaan tapahtuvat eri aikaan eri järjestyksessä.
No ei kyllä ole, ei kaikilla ole läheskään samaa vertaa elämänkokemusta eikä kaikille tapahdu samoja asioita. Ottamatta kantaa nyt otsikon väitteeseen.. minusta elämänkokemus ei ole sitä että vaan elää ja möllöttää täällä, tai siis toki voi olla jonkun elämänkokemus, mutta ei se mitä elämänkokemuksella tarkoitetaan noin yleensä.
Itse tein lapsen 19-vuotiaana ja mies oli 21. Se aika kävi meille parhaiten. Minä olin valmistunut ja olin töissä. Mies jatko-opinnoissa ja kävi oman alan töissä. Ihan normaalia elämää on vietetty pienenä perheenä, toissä käyntiä, harrastuksia, reissaamista jne.
Tyttö nyt 17v. ja muutti jo omilleen opiskelujen perässä, käy parina viikonloppuna täällä kotona.
Moni kaveri aloittaa lapsen teon nyt tässä iässä ja meillä alkoi miehen kanssa kaksistaan eläminen. Rakkautta on ja parisuhde voi hyvin. Ei aina kaikki nuoret äidit ole mitään elämänkoululaisia.
No tottakai on kun moni vanhaksi tullut äiti on 35-vuotias ja itse olet jo teinin äiti. On se 15 vuoden ero aikamoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä ole, ei kaikilla ole läheskään samaa vertaa elämänkokemusta eikä kaikille tapahdu samoja asioita. Ottamatta kantaa nyt otsikon väitteeseen.. minusta elämänkokemus ei ole sitä että vaan elää ja möllöttää täällä, tai siis toki voi olla jonkun elämänkokemus, mutta ei se mitä elämänkokemuksella tarkoitetaan noin yleensä.
Kaikilla on oma kokemusmaailmansa eikä muiden kuulu siitä antaa mitään kokemuspisteitä
Nooo... Riippuu siitä, että millaista elämänkokemusta tarkoitetaan.