Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi aloitteleville sanotaan, että pitää ostaa rahastoja ja osakkeita ensisijaisesti Suomesta?

Vierailija
21.02.2020 |

Tämä suosittelu ihmetyttää. Mikä on sinun selityksesi?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä osaa sanoa. Mutta minulla on rahaa yhdistelmärahastossa, jossa on vain suomalaisia sijoituskohteita, ollut seitsemän vuotta (lisäsin sinne varoja neljä vuotta sitten) ja nyt olen 12,4 prosenttia plussalla. Tarkistin asian juuri äsken, kun muutenkin verkkopankissa maksoin yhden laskun. Mikä olisi tilanne, jos mukana olisi ulkomaisia kohteita, kuka tietää?

1,77 % bruttovuosituotto. Eipä ole kummoinen. Taisit unohtaa hajauttamisen.

Riittää minulle. Etsin mieluummin turvallista tasaista tuottoa kuin riskisijoituksia, mieluummin tasaista viivaa kuin up-down-up-down. Rahastoni riskiluokka on kolme. 

Onko yllätys, että kaikki eivät pyri rikastumaan hullunkiilto silmissä? Minä satun olemaan sellainen. Adrenaliinipaukut eivät ole minua varten.

Toki nollatulos on parempi kuin miinustulos (jos rahat olisivat maanneet nollatilillä). Riskiluokitus on vain riskiluokitus, se ei takaa mitään. Itse asiassa sijoituksesi on korkean riskin sijoitus, ellet ole huomioinut hajauttamista (sis. Ajallinen hajauttaminen).

Vierailija
22/28 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä osaa sanoa. Mutta minulla on rahaa yhdistelmärahastossa, jossa on vain suomalaisia sijoituskohteita, ollut seitsemän vuotta (lisäsin sinne varoja neljä vuotta sitten) ja nyt olen 12,4 prosenttia plussalla. Tarkistin asian juuri äsken, kun muutenkin verkkopankissa maksoin yhden laskun. Mikä olisi tilanne, jos mukana olisi ulkomaisia kohteita, kuka tietää?

1,77 % bruttovuosituotto. Eipä ole kummoinen. Taisit unohtaa hajauttamisen.

Riittää minulle. Etsin mieluummin turvallista tasaista tuottoa kuin riskisijoituksia, mieluummin tasaista viivaa kuin up-down-up-down. Rahastoni riskiluokka on kolme. 

Onko yllätys, että kaikki eivät pyri rikastumaan hullunkiilto silmissä? Minä satun olemaan sellainen. Adrenaliinipaukut eivät ole minua varten.

Rahastosi riskiluokka on "kolme". Sehän siinä juuri on, että sinulla ei ole aavistustakaan, millaista riskiä olet ottamassa ja millaisen tuottopotentiaalin saat siitä vastineeksi.

Niin? Minulle riittää tämä mikä nyt on. Onko se nyt niin vaikea uskoa? Miksi? Miksi en saa sinun mielestäsi olla tyytyväinen elämääni? En nyt oikein ymmärrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan siksi, että ehkä tuntee paremmin yhtiöt ja toisena syynä osinkojen verotus jonka ennakonpidätys hoidetaan valmiiksi yhtiön puolesta. Ulkomaisista tulee ainakin valta-osa maksettavaksi koska lähdevero joka pidätetään ja hyvitetään, on usein vain 15%.

Vierailija
24/28 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paha sanoa, kun ei tiedä yhdistelmärahastosi osake/korkopainoa.

Helsingin pörssi on tuottanut vuoden 2013 alusta osingot huomioiden n. 130%, pitkät korot 30% ja lyhyet korot 0,5%. Tästä voisi päätellä, että yhdistelmärahastosi sijoittaa 90% talletuksiin ja 10% osakkeisiin, tai sitten rahastonhoitaja on täysi käsi. Molemmissa tapauksissa kehotan harkitsemaan uudestaan sijoitustasi.

No can do. Viittaan muihin kommentteihini tässä ketjussa. Jos en rikastu, sitten en rikastu. Ei jaksa kiinnostaa yhtään tämän enempää. Takaisin korkeakorkoiset tilit!

Jos olet tosiaan mennyt pankkiin vaatimaan itsellesi korkeakorkoista tiliä, niin uskon hyvin, että sieltä on tuputettu kuvatun kaltainen yhdistelmärahasto.

Mitä tulee korkeakorkoisiin tileihin, tyhjästä on paha nyhjäistä, pankkienkaan. Sitä paitsi, jos talletukselle saa edes 0,6% vuosituoton on se nollan prosentin inflaatiomaailmassa tyhjää parempi. Itse asiassa jopa parempi, jos korkeakorkoiselta saa esim. 4%, kun inflaatio on yli 5%:n.

Vierailija
25/28 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti järkyttävän paljon enemmän.

Joko ne Venäjälle sijoittaneet ovat saaneet rahansa takaisin? Venäjä-painotteiset rahastot näkyivät ainakin painuvan kymmeniä prosentteja alaspäin, kun pakotteet tulivat.

Vierailija
26/28 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paha sanoa, kun ei tiedä yhdistelmärahastosi osake/korkopainoa.

Helsingin pörssi on tuottanut vuoden 2013 alusta osingot huomioiden n. 130%, pitkät korot 30% ja lyhyet korot 0,5%. Tästä voisi päätellä, että yhdistelmärahastosi sijoittaa 90% talletuksiin ja 10% osakkeisiin, tai sitten rahastonhoitaja on täysi käsi. Molemmissa tapauksissa kehotan harkitsemaan uudestaan sijoitustasi.

No can do. Viittaan muihin kommentteihini tässä ketjussa. Jos en rikastu, sitten en rikastu. Ei jaksa kiinnostaa yhtään tämän enempää. Takaisin korkeakorkoiset tilit!

Jos olet tosiaan mennyt pankkiin vaatimaan itsellesi korkeakorkoista tiliä, niin uskon hyvin, että sieltä on tuputettu kuvatun kaltainen yhdistelmärahasto.

Mitä tulee korkeakorkoisiin tileihin, tyhjästä on paha nyhjäistä, pankkienkaan. Sitä paitsi, jos talletukselle saa edes 0,6% vuosituoton on se nollan prosentin inflaatiomaailmassa tyhjää parempi. Itse asiassa jopa parempi, jos korkeakorkoiselta saa esim. 4%, kun inflaatio on yli 5%:n.

Sitä en juuri käsitä. Miksi korot ovat niin alhaalla, miksi ne eivät nouse sinne missä ne olivat kultaisella 80-luvulla ja vielä kultaisemmalla 70-luvulla? Haikailen muutenkin 70-luvulle takaisin, koska elämä oli silloin joka tavalla paljon parempaa kuin nykyisin. Huoh. Ja nyt menen tsekkailemaan Mikko Koivun uskottomuutta ja avioeroa, sekin on  mielenkiintoisempi aihe kuin tämä.

Vierailija
27/28 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse luokittelen itseni vielä aloittelevaksi sijoittajaksi, mutten ole koskaan jaksanut kiinnostua mistään suosituksista tai oppaista. Mielenkiintoisempaa etsiä ja tutkia hyviä kohteita. Välillä menee paremmin ja välillä huonommin, mutta tukevasti plussalla edelleen. Yksi täysosuma riittää pitkälle ja minun kohdalla se oli Stonesoft. Ostin n. 60 sentillä ja taisi olla jotain 4,5 euroa McAfeen ostohinta, määrät jääköön salaisuudeksi. Kupruja on niitäkin, lähinnä lääke- ja kaivospuolelta ja noiden alojen osakkeet kierrän nykyään kaukaa.

Vierailija
28/28 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka oikeasti sijoittaa suomeen? :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä