Onko tavallistakin, että 2,5v syö lohta, oliiveja ja sipulia?
Kylässä lapsi valikoi itse näitä ruokia lautaselleen, vaikka tarjolla oli lisäksi mm. nakkeja ja ranskalaisia. Omia ei ole, mutta siskon lapsiin ei esim. uppoa juuri muuta kun mahdollisimman suolaista/makeaa höttöruokaa.
Kommentit (35)
Meillä 2-vuotias söisi sinihomejuustoa niin paljon kuin saisi vaan eteensä. Kikherneitä myös.
Enpä usko että 2-vuotias osaa valikoida tai ajatella yhtään mitään.
Meillä lapset on pienestä pitäen totutettu syömään terveellistä itse tehtyä ruokaa ja meidän jääkaapista ei löydy nakkeja, vanukkaita, jne ns "lasten"ruokaa joita lasten mielletään syövän esim. katsoo ravintoloiden lastenlistoja.
Meillä 2v vetää ihan innolla hapankaalia ja kanelikorppuja :D No, onpahan samat lempiherkut pappansa kanssa...
Meillä tuon ikäiselle uppoaa marinoidut valkosipulit, kylmäsavu- ja graavilohi, marinoitu tofu, maustettu savumakrilli (varsin vahva maku siis), mädit, katkaravut, juustot, hapankurkut, chili ruuassa ja samoin muut aasialaistyyppiset mausteet. Oppinut ilmeisesti meiltä vanhemmilta. Kuuluvat ns. normaaleihin ruokiin kotona... teemme usein etnistä ruokaa.
Täällä syö yksivuotias laidasta laitaa, oliiveista etanoihin.
Mä en kyllä kasvatettua kassilohta uskaltaisi antaa. Kauheaa rasvaista pestisideillä kuorrutettua mössöä.
On, ainakin meidän tuttavapiirissä melkein kaikki lapset ovat kaikkiruokaisia. Johtuu siitä mitä perhe syö. Yksi lapsen lempiruuista oli valkosipulietanat ja tietysti sushi. Homejuustostakin on tykännyt aina, vaikkei sitä isoja määriä voi antaa suolan takia.
Kyllä meilläkin lapset söi parivuotiaina kaikennäköistä ja meillä aina koko perhe on syönyt samaa ruokaa. Esikoisen kanssa oikein taputin itseäni selkään kun olin kasvattanut niiiiin hyvin ja totuttanut lapsen monipuoliseen ruokaan. Kunnes sitten eräänä päivänä noukki sipulit pois ruuasta, ei suostunut syömään enää oliiveja tai graavikalaa jne. Nyt neljävuotiaana maistelee taas vähän monipuolisemmin tarjolla olevia ruokia mutta vielä paljon suppeammin kuin pienenä. En enää arvostele muiden perheiden ruokatottumuksia.
Mun supernirso 1v9kk syö lohta mielellään. Oliivit ehkä jakaa enemmän mielipiteitä, sipulia moni karsastaa raakana ja onhan se aika makuelämys. Kuitenkin meillä syödään nenä kurtussa päätä pudistellen maitorahkaa herukoilla. Sitten joku spagetti voi olla ettei mene ollenkaan.
Onko tavallista että lapsi syö normaalia ruokaa ? No öö, on. Ääliö.
Aika suolaisilta kuulostaa lasten eväät, esim. feta.
Meillä ei voida kasvatuksella kehua, kyllä on tarjottu nakkia ja lihapullaa, mutta ne nyt vaan eivät ole koskaan kovin hyvin lapsille maistuneet.
Mielenkiinnolla ovat maistelleet sitä sun tätä, mutta se on sitten arpapeliä mistä kumpikin pitää. Yleensä menee kahtia, toinen tykkää toisesta ja toinen taas ei juurikaan.
Minun lapsi söi taaperona aina aikuisten listalta ja pisteli koko annoksen mahaansa. Eikä ollut pullukka. Suursyömäri ja kaikkiruokainen luonnostaan. En voi laittaa sitä kasvatuksen piikkiin, kun hän on sellainen ollut aina.