Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tavallistakin, että 2,5v syö lohta, oliiveja ja sipulia?

Vierailija
21.02.2020 |

Kylässä lapsi valikoi itse näitä ruokia lautaselleen, vaikka tarjolla oli lisäksi mm. nakkeja ja ranskalaisia. Omia ei ole, mutta siskon lapsiin ei esim. uppoa juuri muuta kun mahdollisimman suolaista/makeaa höttöruokaa.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapset eivät ole pieninä tykänneet nakeista, kalapuikoista, jauhelihapihveistä - siis oikeastaan mistään, mikä mielletään lasten herkuksi. Ihan oppimisesta tuo on kiinni ja siitä, mihin lapset ovat tottuneet. Ihan me ihmiset itse opetamme, että nämä nakit ovat lastenlistan ruokaa, me aikuiset syömme muuta.

Meillä esikoisen kanssa sai olla tarkkana, rakastaa raakaa sipulia ja jo pienenä taaperona käsi kurkotti leikkuulaudalle ja osa sipulista hävisi parempiin suihin. On nyt jo täysi-ikäinen, mutta edelleen vetää raakaa sipulia ilman mitään lisukkeita.

Ravintoloista muuten saa aikuisten annoksista puolikkaita, jos vain pyytää. Meillä lapset söivät aina aikuisten listan ruokia ja kotona aina samaa mitä aikuisetkin.

Minun lapsi söi taaperona aina aikuisten listalta ja pisteli koko annoksen mahaansa. Eikä ollut pullukka. Suursyömäri ja kaikkiruokainen luonnostaan. En voi laittaa sitä kasvatuksen piikkiin, kun hän on sellainen ollut aina.

Vierailija
22/35 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 2-vuotias söisi sinihomejuustoa niin paljon kuin saisi vaan eteensä. Kikherneitä myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä usko että 2-vuotias osaa valikoida tai ajatella yhtään mitään.

Vierailija
24/35 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset on pienestä pitäen totutettu syömään terveellistä itse tehtyä ruokaa ja meidän jääkaapista ei löydy nakkeja, vanukkaita, jne ns "lasten"ruokaa joita lasten mielletään syövän esim. katsoo ravintoloiden lastenlistoja.

Vierailija
25/35 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 2v vetää ihan innolla hapankaalia ja kanelikorppuja :D No, onpahan samat lempiherkut pappansa kanssa...

Vierailija
26/35 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuon ikäiselle uppoaa marinoidut valkosipulit, kylmäsavu- ja graavilohi, marinoitu tofu, maustettu savumakrilli (varsin vahva maku siis), mädit, katkaravut, juustot, hapankurkut, chili ruuassa ja samoin muut aasialaistyyppiset mausteet. Oppinut ilmeisesti meiltä vanhemmilta. Kuuluvat ns. normaaleihin ruokiin kotona... teemme usein etnistä ruokaa.

Vierailija
27/35 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä syö yksivuotias laidasta laitaa, oliiveista etanoihin.

Vierailija
28/35 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä kasvatettua kassilohta uskaltaisi antaa. Kauheaa rasvaista pestisideillä kuorrutettua mössöä.

Vierailija
29/35 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On

Vierailija
30/35 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, ainakin meidän tuttavapiirissä melkein kaikki lapset ovat kaikkiruokaisia. Johtuu siitä mitä perhe syö. Yksi lapsen lempiruuista oli valkosipulietanat ja tietysti sushi. Homejuustostakin on tykännyt aina, vaikkei sitä isoja määriä voi antaa suolan takia.

Vierailija
31/35 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meilläkin lapset söi parivuotiaina kaikennäköistä ja meillä aina koko perhe on syönyt samaa ruokaa. Esikoisen kanssa oikein taputin itseäni selkään kun olin kasvattanut niiiiin hyvin ja totuttanut lapsen monipuoliseen ruokaan. Kunnes sitten eräänä päivänä noukki sipulit pois ruuasta, ei suostunut syömään enää oliiveja tai graavikalaa jne. Nyt neljävuotiaana maistelee taas vähän monipuolisemmin tarjolla olevia ruokia mutta vielä paljon suppeammin kuin pienenä. En enää arvostele muiden perheiden ruokatottumuksia.

Vierailija
32/35 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun supernirso 1v9kk syö lohta mielellään. Oliivit ehkä jakaa enemmän mielipiteitä, sipulia moni karsastaa raakana ja onhan se aika makuelämys. Kuitenkin meillä syödään nenä kurtussa päätä pudistellen maitorahkaa herukoilla. Sitten joku spagetti voi olla ettei mene ollenkaan.

Vierailija
33/35 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tavallista että lapsi syö normaalia ruokaa ? No öö, on. Ääliö.

Vierailija
34/35 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika suolaisilta kuulostaa lasten eväät, esim. feta.

Vierailija
35/35 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei voida kasvatuksella kehua, kyllä on tarjottu nakkia ja lihapullaa, mutta ne nyt vaan eivät ole koskaan kovin hyvin lapsille maistuneet.

Mielenkiinnolla ovat maistelleet sitä sun tätä, mutta se on sitten arpapeliä mistä kumpikin pitää. Yleensä menee kahtia, toinen tykkää toisesta ja toinen taas ei juurikaan.