Mikä v@ttu on ”tiimipelaaja”?
En tiennytkään, että työpaikalle mennään pelailemaan.
Kommentit (31)
Tyyppi, joka osaa tulla toimeen muiden kanssa.
Se on tiimliiderin nousujohteisen urakehityksen mahdollistaja.
Ei kyseenalaista esimiesten päätöksiä.
Uuden ajan dynaaminen työntekijä. Jokapaikanhöylä ja juujuuhenkilö joka joustaa, venyy ja suostuu kaikkeen nyökytellen.
Semmoinen jolle työnantajan etu menee oman lyhyenkantaman uranäkymän edelle.
Se on tosiaan bullshit termi. Olen johtaja (ollut jo pitkään) ja muistan että aiemmin on muutama työpaikka jäänyt saamatta kun en ole ollut tiimipelaaja. Haastattelussa kysyttiin oletko tiimipelaaja, ja tottakai vastaan rehellisesti että en. Haluan itse tehdä päätökset ja kantaa vastuun niistä, joku riimin yhteinen päätöksenteko olisi kauhistus.
Korostan kuitenkin että olen erittäin yhteistyökykyinen ja neuvotteleva, mukava ja arvostan kollegoita. Tämä yhteistyökyky usein sekoitetaan tiimipelaaja-termiin ja olenkin sitä mieltä että kun kysytään oletko tiimipelaaja, itse asiassa tarkoitetaankin että oletko yhteistyökykyinen.
Tarinan opetus: työnantajat ei edes itse aina tiedä mitä etsivät.
Etsimme uranälkäistä ja dynaamista tiimipelaajaa näköalapaikalle. Olemme kannattava perheyritys jossa puhalletaan yhteen hiileen.
Vierailija kirjoitti:
Se on tosiaan bullshit termi. Olen johtaja (ollut jo pitkään) ja muistan että aiemmin on muutama työpaikka jäänyt saamatta kun en ole ollut tiimipelaaja. Haastattelussa kysyttiin oletko tiimipelaaja, ja tottakai vastaan rehellisesti että en. Haluan itse tehdä päätökset ja kantaa vastuun niistä, joku riimin yhteinen päätöksenteko olisi kauhistus.
Korostan kuitenkin että olen erittäin yhteistyökykyinen ja neuvotteleva, mukava ja arvostan kollegoita. Tämä yhteistyökyky usein sekoitetaan tiimipelaaja-termiin ja olenkin sitä mieltä että kun kysytään oletko tiimipelaaja, itse asiassa tarkoitetaankin että oletko yhteistyökykyinen.
Tarinan opetus: työnantajat ei edes itse aina tiedä mitä etsivät.
Hauska juttu ja uskon ehdottomasti että myös tosi. Oma mieheni sai yhden työpaikan juuri siksi, että sanoi rehellisesti täsmälleen saman, eli ei ole tiimipelaaja ja lisäksi vaati vielä kovempaa palkkaa kuin muut. Varmasti muutkin asiat painoivat vaakakupissa, kuten ilmeinen lahjakkuus ja motivaatioa haettuun tehtävään, mutta selvästi hänen esimiehensä myös arvostivat rehellisyyttä ja suoraa kommunikointia. Itse olin ihan varma kun haastattelusta tuli kotiin että nyt meni se paikka sivu suun, mutta kuinka väärässä olinkaan! :D
Vierailija kirjoitti:
No se on se hyvä tyyppi!
Eeva on niin hyvä tyyppi että se kyl hoitaa hommat ja pitää tiimiä pystyssä kun me muut viisi käydään (yli)pitkällä lounaalla, eiks nii Eeva?
"Teet työsi tunnollisesti mutta et ryppyotsaisesti" . Tarkoittaako että hoidat työsi moitteettomasti ja joustat tai katsot sormien läpi aina tarvittaessa? Hei ne on sääntöjä vaan, relax älä jännitä...
Monissa pallopeleissä tarkoittaa ainakin että osaa tehdä hyviä syöttöjä ja jotta syötön saanut voi tehdä helpon maalin. Eli pelataan niin sanotusti maalivahti ulos esim. jääkeikossa ja jalkapallossa.
Se keittää aina kahvit ja tiskaa kupit!
Teen myyntityötä ja omassa työyhteisössä tiimipelaaja on työntekijä, joka on valmis tekemään myös tylsiä ja ikäviä hommia. Ei vaan hommia, jotka näkyvät omalla tuloskortilla, vaan myös niitä, jotka ovat koko yrityksen ja ASIAKKAIDEN etu.
Tiimipelaaja hoitaa kollegan asiakkaan asiaa, kun kollega on sairaana. Niitäkin on, jotka vaan ilmoittavat olevansa kiireisiä. Tiimipelaaja jaksaa osallistua kehittämisprojekteihin, vaikka ne välillä on turhia, pitää silti tehdä työtä uudistumisen eteen.
Tiimipelaaja on työntekijä, joka hoitaa oman tonttinsa ja on reilu myös työkavereita kohtaan. Jakaa tietoja, sparraa tarvittaessa eikä pyri etenemään uralla vihjailemalla työkavereista esimiehille negatiivisia asioita tai puhumalla puhdasta roskaa. Noita työkavereiden dissaajia, jotka pyrkivät tekemään itsestään korvaamattoman panttaamalla työkavereilta työtehtäviin liittyviä tietoja ja puhuvat pahaa kilpailijoiksi kokemistaan työkavereista, valitettavasti asiantuntijatiimeissä usein löytyy vähintään yksi kappale. Jos ei löydy, niin ole onnellinen! Itsekin olen saanut työskennellä tiimeissä, joissa on hyvä yhteishenki ja kaikki tiimipelaajia, mutta henkilövaihdokset ovat aina riski. Kahdesti työurani aikana käynyt niin, että tiimiläisen vaihdettua työpaikkaa headhunttauksen seurauksena uusi työntekijä ollut itsekäs jyrä, joka puhuu kilpailijoiksi kokemistaan työkavereista pahaa ja panttaa tietoja.
Nuolet pomon persettä, vaikka tietäisit pomon metodien olevan pyllystä.
Kato vaikka googlesta idiootti?