Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pottatukka nykypäivänä?

Vierailija
21.02.2020 |

(Puoli)pikkuveljelläni, 7v, on jotakuinkin pottatukka joka myöhemmin on kasvanut pidemmäksi ja muistuttaa nykyään enemmänkin polkkatukkaa. (suurin piirtein Martta Ponton kaltaiset hiukset https://vaantaja.wordpress.com/2013/08/18/vaantaja-ja-paatoimitus-esitt… Miten saisin veljeni äidin ymmärtämään, että tuon hiustyylin olisi voinut jättää sinne 70-luvulle? Lisäksi veljeäni on minunkin kuulteni (vaikka näemme vain muutaman kerran kuukaudessa) luultu tytöksi parisenkymmentä kertaa. En osaa sanoa mutta luulisin, ettei se pienen pojan itsetunnon kannalta kovin hyvä asia ole. Olettaisin myös, että hiukset ovat raadollisessa koulumaailmassa kiusaajalle oivallinen kohde. Veljeni kun on muutenkin herkkä ja hiljainen eikä taatusti sanoisi kiusaajalle vastaan.

Itse asiasta hienotunteisesti pojan äidille muutamisen vuotta sitten sanoin, mutta vastaus oli luokkaa "niitä lyhythiuksisia on muutenkin ihan tarpeeksi" yms.

Mielestäni jokaisella onkin oikeus omistaa millaiset hiukset tahansa. Kuitenkin, eikö vanhemmalla ole vastuu huolehtia, että lapsella on asialliset hiukset ja vaatetus niin kauan kun lapsi itse ei ole kykeneväinen niiden sopivuutta arvioimaan? Mielestäni poika ei edes itse hiuksiaan valinnut.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ja miksi ihmeessä nuo esimerkkihiukset vedit esiin? Ihan normaalit hiukset naisella, joka ei kuulu tähän juttuun lainkaan.

Miehelle hiukset olisivat oudot.

Vierailija
2/2 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ja miksi ihmeessä nuo esimerkkihiukset vedit esiin? Ihan normaalit hiukset naisella, joka ei kuulu tähän juttuun lainkaan.

Miehelle hiukset olisivat oudot.

Ei noissa hiuksissa naisella mitään kummallista olekaan, mutta kyse olikin nyt pojasta. Yritin etsiä mahdollisimman havainnollistavan kuvan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme