Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi narsistinen itsekehu on nykyään piirre, jota ihaillaan? Esim. somessa.

Vierailija
20.02.2020 |

Itse erotan helposti sellaiset henkilöt somessa, jotka kehuvat itseään aivan liikaa. Nykyään tuntuu siltä, että itsekehu ei enää haise, vaan ihmiset jotenkin ihailevat tällaisia persoonia, jotka oksentavat someen kaiken omasta elämästään. Minun mielestäni se on narsistista ja luotaan työntävää, mutta monen muun mielestä se on kadehdittavaa, ja jopa hienoa. Jotenkin ajatellaan että on rohkeaa paljastaa itsestään kaikki. Ja siinä samalla kunnioitus oman perheen tai lasten yksityisyys on täysin kadonnut. Miksi tällaista ihaillaan ja ihmiset tykkäilevät kaikesta mitä tällainen henkilö laittaa someen? Pidättekö itse tällaisia ihmisiä narsistisina?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistiset ihmiset menestyvät usein työssään, siksi heitä ihaillaan.

Vierailija
2/25 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinä olet tästä kateellinen koska et itse pysty samaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin pitää nostaa reilusti se oma häntä ylös, ehkäpä mielellään muiden kustannuksella.

Aiemmin tätä ei pidetty arvostettavana menettelytapana. Vaatimattomuus kaunisti.

Vierailija
4/25 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pysty mihin? En pysty olemaan pinnallinen tai huomionhakuinen?

Vierailija
5/25 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä ilmiö tosiaan. Tällä hetkellä tuntuu olevan muodissa pitkät avautumiskirjoitukset, joissa kehutaan itseä tai verhotaan itsekehu humble bragiin. Milloin ollaan niin syvällisesti kiitollisia omasta rohkeudesta, kun uskallettiin ladata someen kuva omasta meikittömästä pärstästä, tai sitten niin #blessed kun on ihan kasvatettu lapsi ja käyty amis loppuun samalla.

Tosi vaikea samaistua tällaisiin ihmisiin. Lisäksi on aivan mahdotonta kuvitella, että tällaista tapahtuisi somen ulkopuolella. Jos joku alkaisi vaikka työpaikan kahvihuoneessa yhtäkkiä tippa linssissä visertää miten kaunis on ilman meikkiä ja miten ahkerakin vielä, niin jonkinlainen hoitoonohjaus olisi varmasti seuraava askel työkavereiden taholta.

Vierailija
6/25 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan stanan nopea lajittelemaan postia. Kattokaa kaikki nyt, tää käden nopeus. Tässä teen tän hidastettuna ilman filttereitä...tägää kaveri.

Vierailija
7/25 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö näitä ihmisiä hävetä koskaan? Kun kehuvat niin läpinäkyvästi itseään? Mun mielestä se on äärimmäisen noloa, varsinkin aikuisilta ihmisiltä joilla pitäisi olla jo muuta mietittävää, ja itsevarmuus kehittynyt.

Vierailija
8/25 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä pidä paikkaansa. Yleensä he ovat töissä ongelma ja tämän vuoksi jätetään rauhaan, etteivät tee lisää vahinkoa!

Esim narsistituttava teki 20 000 e edestä vahinkoa ja nykyään hän vain esittää pomoa.

Vierailija
9/25 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö näitä ihmisiä hävetä koskaan? Kun kehuvat niin läpinäkyvästi itseään? Mun mielestä se on äärimmäisen noloa, varsinkin aikuisilta ihmisiltä joilla pitäisi olla jo muuta mietittävää, ja itsevarmuus kehittynyt.

Ne on näitä yläkouluun lopettaneita. Eli sillä tasolla ovat. ÄO 80.

Vierailija
10/25 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä pidä paikkaansa. Yleensä he ovat töissä ongelma ja tämän vuoksi jätetään rauhaan, etteivät tee lisää vahinkoa!

Esim narsistituttava teki 20 000 e edestä vahinkoa ja nykyään hän vain esittää pomoa.

Narsistinen ja narsisti on kaksi eri asiaa. Narsistisella ihmisellä on vain narsistisia piirteitä. Narsisti on asia erikseen, paljon vakavampi asia.

Vierailija
11/25 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateus-kortti on muuten sellainen jolla narsisti iskee. Eli jos narsisti tekee jotain väärin (pieraisee sukujuhlissa) ja joku menee tästä hänelle sanomaan niin kyseinen sanoja on ”vain kateellinen”.

Eivät siis ota mistään vastuuta.

Vierailija
12/25 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on pakko nykyään. Minä totesin psykologille että en ole mitenkään erityisen näköinen, niin nyt papereissa lukee, että minulla on huono itsetunto ja minäkuva. Totesin vain tosiasian että ilman meikkiä en ole minkään näköinen, kuten ei ole psykologi itsekään, mutta sitä en hänelle sanonut. Olen lukenut koko ikäni muotilehtiä niin tiedän kyllä millainen on kaunis ihminen ja niitä harvoin näkee. Nykyään on myös realismi kielletty.

Vierailija
13/25 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsistinen ja narsisti on kaksi eri asiaa. Narsistisella ihmisellä on vain narsistisia piirteitä. Narsisti on asia erikseen, paljon vakavampi asia.

No vahingon teki tuttava, jolla narsistinen persoonallisuushäiriö eli MT-ongelma.

Vierailija
14/25 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistin Facebook- ja instagram-tilit,

kun alkoi ahdistamaan joidenkin tuttujen järjetön itsekehu.

Minä minä minä ja mun naama-julkaisut monessa eri kanavassa.

Julkaistaan someen kaikki saadut kehut, keksittyjä säälinkeruu-tarinoita, joka päivä filtteröityjä selfieitä, ja haetaan sitä huomiota keinolla millä hyvänsä. Kun muulla tavalla ei enää huomiota saa, niin kanavat alkavat täyttyä bikini ja alusvaatekuvilla.

#siunattukiitollinenonnellinen.

Monet tuttavat tuli nähtyä uusin silmin somekanavien jälkeen. Nuoruuden sekoilut ymmärrän, mutta kun se egoismi tuntuu vain kiihtyvän 30-40v. joukossa.

Ollaan niin maailman parhaita, upeimpia ja narsistisimpia. Keinolla millä hyvänsä.

Vierailija
15/25 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin että korona-aika toisi muutosta tähän.

Jotenkin tämä pysähtyneisyys saa myös miettimään että myös somen kohdalla tulevaisuudessa yksityisyydestä ajatellaan eri tavoin kuin 2010-luvulla.

Että pääasiassa oisi faktat, tekeminen, eikä liioiteltu kehuskelu omista taidoista.

Vierailija
16/25 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskinta on näiden omakehujen jälkeen kysymys "Miten sulla?" Siis kellä? Ihan kun kirjoittajaa kiinnostaisi seuraajiensa vastaukset tipan vertaa.

Vierailija
17/25 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ku se on ameriikasta, niin sen on pakko olla hienoa.

Niin kuin Starbucks tai taco bell.

Kaikki on niin great ja amazing ja love youuu 😘

Ja alastonkuvansa voi laittaa instaan, mut jos menee uimahallin saunaan jonkun mummon kanssa, niin se on hyihyi ja miksi jokaiselle ei ole omaa saunaa siellä.

Vierailija
18/25 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaista. Älä ole somessa. En koskaan liittynyt facebookiin, ig:n ym. vaikka näitä hypetettiin aikoinaan todella paljon... Koska näin heti miten pinnallista siellä on. Naiset kilpailevat siellä keskenään kenellä on nätein meikitön naama ja isoin perse verrattuna kapeaan vyötäröön. Ja siis tämä on näiden ihmisten elämän sisältö! Livenä oikeassa elämässä ovat kuitenkin hiljasia hissukoita, hirveän epävarman oloisia ja niin.. Ihan erinäköisiä kuin muokatuissa selfieissä/belfieissä.

Vierailija
19/25 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitä myönteisyyttä, jota nykyään haetaan kaikessa. Vaihtoehto on, että valitetaan ja haukutaan tai käsitellään tylsiä ajankohtaisia asioita, joita kukaan ei jaksa. On se niinkin, että joidenkin itsekehua siedetään ja joidenkin ei.

Vierailija
20/25 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin liikaa itsekehua, kuin sellaista voivottelua "yhyy mitäs minusta olen tälläinen maan matonen vain älkää välittäkö."

Paras tietenkin kultainen keskitie, tasapainoinen ihminen joka kyllä hänkin voi itseään kehaista.

Somessa kuitenkin seuraat näitä henkilöitä? Miksi? Kohteliaisuuttasiko?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan