Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihtaako kukaan +50v omaehtoisesti enää työpaikkaa?

Vierailija
20.02.2020 |

Vai onko tarkoitus yrittää olla eläkkeelle nykyisessä työpaikassa?
Itse aloitin 44-v uuden työpaikan ja tarkoitus yrittää pysytellä eläkkeelle saakka tässä samaisessa paikassa.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli viisikymppisenä kannattaa perustaa oma yritys. Saa mitä haluaa, sekä lisäksi vaurastuu.

Vierailija
2/21 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu työpaikasta. Minä vaihdoin koska sain kivemman ja mielekkäämmän työn. Palkka ei ollut se pointti, vaikka se olisi vähän laskenutkin niin silti oisin vaihtanut, mulle tärkeintä on motivoiva duuni ja se että voin hyvin. Mistäs sitä tietää vaikka kuolla kupsahtaisi ennen eläkettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin 56-vuotiaana toistaiseksi jatkuvasta työsuhteesta parin vuoden määräaikaiseen.

Vierailija
4/21 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse olikin siitä, että onko yleensä päälle 50v enää intoa hakea uusia työpaikkoja, vai haluaako pysytellä nykyisessä, jos siinä ei ole mitään vikaa? 

Vierailija
5/21 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdoin 56-vuotiaana toistaiseksi jatkuvasta työsuhteesta parin vuoden määräaikaiseen.

Hullu

Vierailija
6/21 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tunnen montakin jotka ovat vaihtaneet, osa jopa lähempänä 60 v. Ongelma ei ole siinä etteikö kiinnostaisi vaihtaa.

Vierailija
7/21 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan. Työni on mukavaa ja mielenkiintoista, saan itse päättää tehtävistäni ja jättää tylsät rutiinihommat nuoremmille. Palkkaakin tulee tässä iässä jo niin hyvin, ettei todellakaan huvita aloittaa alusta jossain muualla. Eläkevirka.

Vierailija
8/21 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan aio enää vaihtaa työpaikkaa. 

Vierailija
9/21 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

50+ olen vaihtanut kolme kertaa työpaikkaa, aina parempaan, huonompaan ei kannata.

Vierailija
10/21 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse olikin siitä, että onko yleensä päälle 50v enää intoa hakea uusia työpaikkoja, vai haluaako pysytellä nykyisessä, jos siinä ei ole mitään vikaa? 

Sehän on täysin ihmisestä kiinni onko intoa etsiä uutta työtä, ei iästä. Ja mikä on kullekin tärkeää, olla vanhassa työssä turvallisesti eläkeikään saakka (vaikka ei viihtyisikään) vai kattella kivempää hommaa.

Vierailija
11/21 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee parempipalkkainen ja mielenkiintoisempi työ vastaan, niin miksi ihmeessä ei sitä ottaisi vastaan? 

Vierailija
12/21 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se iästä ole kiinni vaan monista muista asioista.

Vierailija
13/21 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työkaveri oli ollut talossa liki 30 v, ja vaihtoi firmaa kilpailijalle. Ikää on jo 59 v.

Vierailija
14/21 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin toivottavasti väikkäri valmis, tietenkin vaihdan tylsästä rutiinityöstäni jos mahdollista.

Vierailija
15/21 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatii jonkin verran rohkeutta, mutta parin vuoden päästä asuntolaina maksettu ja sitten yritän vaihtaa. Palkka voisi olla pienempikin jos työnantaja olisi terve ja arvostaisi työntekijöitään. Tässä iässä palkka ja status ei ole enää niin tärkeitä vaan työn mielekkyys, esimiesasemasta voisin hyvin luopua, erittäin hyvin.

Vierailija
16/21 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein saman, samanikäisenä. Vaihdoin myös paikkakuntaa.

Vierailija
17/21 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tulee parempipalkkainen ja mielenkiintoisempi työ vastaan, niin miksi ihmeessä ei sitä ottaisi vastaan? 

Voihan työssä olla muita seikkoja, jotka tekevät sen vastaan ottamisesta itselle epämieluista. Minä teen nyt osa-aikatöitä. Voisin tehdä vähän enemmän osa-aikatöitä, mutta en missään nimessä kokoaikaista, vaikka se olisi mielenkiintoisempaa sisällöltään ja paremmin palkattua. Minulle vapaa-aika on tärkeämpää. Koskaan ei myöskään tiedä, vaikka työilmapiiri olisikin surkea. 

Ihmisillä on erilaisia arvoja työn ja vapaa-ajan suhteen. Raha ei korvaa kaikkea (paitsi ehkä sinulle). 

Vierailija
18/21 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio enää vaihtaa. Olen ollut tässä työpaikassa 7 vuotta ja olen pian 50 v. Ei ole tarvetta vaihtaa, koska ta on hyvä ja joustava ja työ ja työkaverit kivat. Ei myöskään pelkoa työn menettämisestä, sen verran spessua hommaa ja asiantuntijat vähissä. Toki 17 vuodessa voi tapahtua paljon muutoksia mutta toivon voivani järjestelmäksikään asti.

Vierailija
19/21 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaihtanut vakityön parempaan 52 v, 54v ja 59 v:nä. Tässä sion nyt pysyä ainakin vuoden pari

Vierailija
20/21 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan. Työni on mukavaa ja mielenkiintoista, saan itse päättää tehtävistäni ja jättää tylsät rutiinihommat nuoremmille. Palkkaakin tulee tässä iässä jo niin hyvin, ettei todellakaan huvita aloittaa alusta jossain muualla. Eläkevirka.

Ilmeisesti olet julkisella sektorilla? Yksityisellä tuolla asenteella jäisi helposti fiksujen nuorten jalkoihin tai palkkaa voidaan alentaa milloin vain, jos on liian pitkään samoissa tehtävissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän