Mikä on paras tapa korjata kosteussuojatun haalarin polvessa oleva pieni palkeenkieli?
Uuteen haalariin tuli palkeenkieli. Mulla on kokemusta niistä silitettävistä paikoista, mutta mun mielestä ne eivät ole hyviä. Ompeleminen taas tekee reikiä kosteussuojattuun kankaaseen. Haalarin mukana tulee pieni lappu paikkamateriaalia – onko sellaisen liimaaminen tekstiililiimalla käyttistä?
Kommentit (20)
Pikaliima. Paikkalappu ja siihen pikaliimaa. Pitää ja tarttuu hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Pikaliima. Paikkalappu ja siihen pikaliimaa. Pitää ja tarttuu hyvin.
Pikaliima muuttuu kovaksi kuivuessaan, en oikein usko, että se toimii juuri polvessa, johon kohdistuu kovaa kulutusta.
Aå
Ilmastointiteippi molemmin puolin.
Ujutat ilmastointitepin sinne reiän alle, se kosteussuojaa isomman alueen, ja sitten ompelet sen paikjalapun siihen teippiä pienemmälle alueelle. Helppoa kun sen osaa.
Mä ostaisin toki uuden.
Kosteussuojaa voi myös ostaa suihkepullossa. Paikkaa ja osta goretex-suihketta vaikka XXL:stä.
Vierailija kirjoitti:
Ujutat ilmastointitepin sinne reiän alle, se kosteussuojaa isomman alueen, ja sitten ompelet sen paikjalapun siihen teippiä pienemmälle alueelle. Helppoa kun sen osaa.
Mä ostaisin toki uuden.
Mun kokemus ilmastointiteipin pysymisestä vaatteessa on se, että ei pysy hyvin. Reikä on tosiaan pieni. Haalari on ostettu tammikuussa, joten en osta uutta.
Onko kellään kokemusta tuosta tekstiililiimasta?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kosteussuojaa voi myös ostaa suihkepullossa. Paikkaa ja osta goretex-suihketta vaikka XXL:stä.
Tuossahan se kosteussuoja poistuu siis niistä kohdista, joihin tulee reiät, itse paikkakangas on samaa kosteussuojattua kangasta kuin haalari. Mahtaakohan tuo kyllästeaine suojata niin hyvin, että se tukkisi reiät...?
Ap
Itse olen käyttänyt näitä. Pysyy paikalla, eikä irtoa pesussa.
https://www.eurokangas.fi/nylonpaikka-18x10cm-h100-5604561h100
Vierailija kirjoitti:
Mulla taas ei ole näistä niin hyvää kokemusta, näitä olen muutaman kerran laittanut (omiinkin housuihin), ja siksi mietin tässä jotain toista tapaa korjata.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ostaisin toki uuden.
Mun kokemus ilmastointiteipin pysymisestä vaatteessa on se, että ei pysy hyvin. Reikä on tosiaan pieni. Haalari on ostettu tammikuussa, joten en osta uutta.
Ap
Kuivuu
Hitaasti, sotkee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ostaisin toki uuden.
Ap
Kuivuu
Hitaasti, sotkee
Tarkoitan ennemmin sitä, pitäisikö se paikan paikallaan tuollaisessa paljolla kulutuksella olevassa kohdassa.
Ap
Olen tehnyt polvivahvistukset edellisen vuoden vedenpitävän haalarin hihoista tmv. Vaihdettavat ja siedettävän näköiset.
Kestää sitten haalari edes sen yhden vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla taas ei ole näistä niin hyvää kokemusta, näitä olen muutaman kerran laittanut (omiinkin housuihin), ja siksi mietin tässä jotain toista tapaa korjata.
Ap
Mä olen laittanut just tuollaisen paikan ja sitten kun se paikka on rispaantunut tai alkanut irrota niin olen laittanut vaan uuden samanlaisen paikan. Tuosta paketistahan leikkaa monta pientä paikkaa.
Ota vuorista sauma auki. Paikkaa reikä päälipuolelta liimapaikalla, varmista ompelemalla, mahdollisimman pitkällä tikillä. Sen jälkeen paikkaa päälipaikkaa suuremmalla liimapaikalla sisäpuolelta. Ompele vuorin sauma kiinni.
Up