Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haetko automaatista rahaa, kun edellinen loppuu?

Vierailija
19.02.2020 |

Minkä väristä seteliä sitä sitten kaivetaan?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, nostan käteistä tarpeeseen tai vähän yli. Usein kukkarossa ei ole käteistä mukana.

Vierailija
2/41 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään. Pidän jemmassa n. 10 euroa sitä varten, että jos joskus tulee joku tilanne, ettei pankkikortit toimi, että saa vähän ruokaa, mutta lompakkoon nostan käteistä jos olen paikassa, jossa ei kortit käy - nykyään aika harvinaista, jossain markkinoilla ehkä, mutta pienilläkin yhdistyksillä alkaa olla jo mobilepayt ja korttipäätteet. Hyvin pieniä määriä pidän käteistä saapusalla. Turvallisempaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos punanen tai sininen seteli tippuu maahan, en jaxa nostaa.

Vierailija
4/41 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin pitämään aina vähän käteistä lompakossa.

Muutaman kerran se on pelastanut minut kaupassa kun pankkikortti on jäänyt lenkkitakin taskuun.

Vierailija
5/41 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä haen. Nykyiset perustason pankkikortit ovat niin heikkoa laatua, että voivat lahota koska tahansa käsiin. Samoin kauppojen kassajärjestelmät vikaantuvat turhan usein.

Vierailija
6/41 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole käteistä matkassa, on täysin tietoverkkojen armoilla. Verkko kun menee pahemmin jumiin niin rahaa ei saa edes pankista, vaikka sattuisi konttorinkin löytämään.

Vierailija
7/41 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hae. Mulla ei yleensäkkään ole käteistä matkassa.

Vierailija
8/41 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä käteistä.

Vierailija
9/41 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttääkö joku käteistä?

Vierailija
10/41 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä haen. Nykyiset perustason pankkikortit ovat niin heikkoa laatua, että voivat lahota koska tahansa käsiin. Samoin kauppojen kassajärjestelmät vikaantuvat turhan usein.

<Aivan! Itse pidän lompakossa aina n. 40-50 e. Kerran kävi niin, että oli vain 5e ja kaupassa oli korttipäätteessä toimintahäiriö ( asun maaseudulla ja seuraavaan kauppaan matkaa vajaa 20km). Sen jälkeen en ole noihin korttimaksuihin luottanut!

Vierailija
11/41 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä nostan jo ennen kuin kokonaan loppuu. Kotona on muutama satanen ja lompakossa yleensä viitisen kymppiä +-. Vähän tulee kyllä käytettyä käteistä,  että aika harvoin on automaatille asiaa. Nostan yleensä kerralla sen 240 mikä on suurin "valmiiksi tarjolla oleva" summa.

Vierailija
12/41 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olen alkanut enenevässä määrin elää käteisellä. Kampaajat, tankkaukset, jne. Nykyään pyrin maksamaan vain laskut koneella.

En halua maailmaa, jossa kaikki on korteilla. Se tulee tuottamaan ongelmia ja paljon. Ei pelkästään siksi, että järjestelmät kaatuvat aika ajoin,mvaan myös siksi, että enää ei voi antaa opiskelijalapselke rahaa (koska kela huomaa ja asumistuki menee), puolisolle rahaa (verottaja puuttuu) tms.

Lopulta isoveli valvoo kaikkea. Ja sellaista maailmaa en tahdo.

Vierailija
13/41 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nostan rahaa noin joka toinen kuukausi 160€. Kyllä se katoaa lapsille, työpaikan kahvikassaan, pikkuostoksiin.

Vierailija
14/41 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteistä on aina mukana 20 - 200 euroa. Asun maassa, missä ei joka paikassa voi kortilla maksaa.

Vierailija
15/41 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan kaiken käteisellä paitsi bensan ja nettiostokset. Kerralla nostan yleensä 140e.

Vierailija
16/41 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle kelan tytöt tuo kotiin rahaa. kun loppuu tilaan lisää. aina kun kortti ei käy noissa aine kaupoissa. kirjottaa ne jotain uusia hakemuksiakin jos teen isomman kaupan

Vierailija
17/41 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Olen alkanut enenevässä määrin elää käteisellä. Kampaajat, tankkaukset, jne. Nykyään pyrin maksamaan vain laskut koneella.

En halua maailmaa, jossa kaikki on korteilla. Se tulee tuottamaan ongelmia ja paljon. Ei pelkästään siksi, että järjestelmät kaatuvat aika ajoin,mvaan myös siksi, että enää ei voi antaa opiskelijalapselke rahaa (koska kela huomaa ja asumistuki menee), puolisolle rahaa (verottaja puuttuu) tms.

Lopulta isoveli valvoo kaikkea. Ja sellaista maailmaa en tahdo.

Tämä. Mikään ei ole pahempaa, että kaikki yksityisyys menee. Joku pystyy seuraamaan, mitä teet ja mihin rahasi käytät.

Vierailija
18/41 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole kateista rahaa koskaan, ainoastaan jos tiedan sita tarvitsevani. Kaytannossa siis ainoastaan kynsihuoltoon mennessa ja jos olen aikeissa ottaa taksin. (Kummassakaan ei kay kortti.) 

Vierailija
19/41 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi hakea useamminkin, jotta käteinen ei häviä.

Vierailija
20/41 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi