Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko tämän laittaa hautajaisiin?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
2/31 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä paras, mutta mun mielestä voi, jos ei ole liian lyhyt ja laittaa paksut musta sukkahousut ja jonkun neuletakin päälle. kengät myöskin jotkut perus yms. niin menettelee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika arkinen. Säkkimäinen. Ylipainoiselle ei sovi, joten toivottavasti olet suuunnilleen saman kokoinen kuin tyttö tuossa kuvassa.

Vierailija
4/31 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mennä. Oikeilla asusteilla on hyvä kokonaisuus.

Vierailija
5/31 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Laita paksut mustat sukkahousut, mustat kengät/saappaat ja laukku.

Vierailija
6/31 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säkkimäinen. Ylipainoiselle ei sovi, joten toivottavasti olet suuunnilleen saman kokoinen kuin tyttö tuossa kuvassa.

Nyt puhutaan hautajaisista.

Vierailija
7/31 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota en laittaisi minnekään.

Vierailija
8/31 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit, mutta ei se kovin hyvä ratkaisu ole, koska vaate on aika homssuinen.

Ja joo, siitä voi ”oikeilla asusteilla tulla oikein hyvä kokonaisuus”, mutta koska hautajaisissa ei lähtökohtaisesti käytetä asusteita, niin se kokonaisuus on silloin hyvä johonkin muualle kuin hautajaisiin.

Mut jos sulla ei ole mitään ankaramman tyylistä vaatetta, niin sit toikin on ok. Parempi kuin killtävä bilemekko.

Vierailija
9/31 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika arkinen. Säkkimäinen. Ylipainoiselle ei sovi, joten toivottavasti olet suuunnilleen saman kokoinen kuin tyttö tuossa kuvassa.

Käsittääkseni hautajaispukeutuminen kuuluu ollakin aika arkinen tai vähäeleinen...ei esim. näyttäviä koruja yms. Tuo mekko on ehkä vähän liian lyhyt hautajaisetiketin mukaisesti kun pitäisi peittää polvet, mutta mustat paksut sukkikset hoitanee asian. Avauksen mekko näyttää vähän raskausmekolta, mutta jos laittaa mustan huivin ja jakun/neuletakin ja siistit nilkkurit tai muut avokkaat, niin kyllä voi laittaa

Vierailija
10/31 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni hautajaispukeutuminen kuuluu ollakin aika arkinen tai vähäeleinen...ei esim. näyttäviä koruja yms. Tuo mekko on ehkä vähän liian lyhyt hautajaisetiketin mukaisesti kun pitäisi peittää polvet, mutta mustat paksut sukkikset hoitanee asian. Avauksen mekko näyttää vähän raskausmekolta, mutta jos laittaa mustan huivin ja jakun/neuletakin ja siistit nilkkurit tai muut avokkaat, niin kyllä voi laittaa

Hautajaispukeutumosen kuuluu olla vähäeleinen mutta ei arkinen! Hautajaiset ovat äärimmäinen juhla, ja sinne pukeudutaan juhlaan, mutta tietysti kuoleman vaatimalla kunnioituksella, nöyryydellä ja ankaruudella. Eli hautajaisvaatteen pitää olla tyyliltään mahdollisimman yksinkertainen ja ankara juhlavaate.

Vierailija
11/31 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyylikäs ja hillitty. Voisin laittaa.

Vierailija
12/31 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en laittaisi hautajaisiin.

Vierailija
13/31 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aika venyvä hautajaisetiketin suhteen, mutta minustakin on vähän liian lyhyt hautajaisiin.

Toki ap.itse tietää kuolleen ja omisensa ja vielä etikettiä tärkeämpää on kunnioittaa heidän toiveitaan.

Vierailija
14/31 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa se pituus ole ongelma, vaan nuo rypytykset ja röyhelöt. Jos ap on yli 15-vuotias, niin lastenvaatteen mallinen vaate ei ole oikea valinta hautajaisiin.

Vierailija
15/31 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mustien sukkahousujen kanssa. Itse en laittaisi siksi, että tuo rytky muistuttaa lähinnä jotain perunasäkkiä, mutta tämä on tietenkin makukysymys.

Vierailija
16/31 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hautajaiset on tänään eikä enää ehdi kaupoille. Musta vyö tuomaan ryhtiä. Mustat sukkahousut, kengät ja laukku. Hiukset kiinni.

Vierailija
17/31 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ehkä paras, mutta mun mielestä voi, jos ei ole liian lyhyt ja laittaa paksut musta sukkahousut ja jonkun neuletakin päälle. kengät myöskin jotkut perus yms. niin menettelee.

Eli hautajaisissa on pakko näyttää muotitiedottomalta juntilta?

Vierailija
18/31 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se nyt liikaa vaadittu kunnoittaa vainajaa sen verran, että hankkii sen yhden mustan vaatteen?

Vierailija
19/31 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli hautajaisissa on pakko näyttää muotitiedottomalta juntilta?

:D Juuri näin. Sitä vainajaa voi kunnioittaa, vaikka päällä olisi tyylikkäät vaatteet.

Vierailija
20/31 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitoin hautajaisiin punaiset kengät koska se oli vainajan lempiväri. Siitä on jaksettu puhua vuosikaudet. 👠

Itse uskon että "kuollut" näkee ja kuulee meidät. Ilon juhla, hän on nyt paremmassa paikassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme