Apua lastensuojelusta
Yritän kertoa lyhyesti. Huonosti kohteleva ex. Vaikea ero siitä seurannut masennus ja itsetuhoiset ajatukset. Ja lopulta itsemurhayritys. Hain itse apua.
Musta,tehtiin lastensuojeluilmotus. Mitä tekee lastensuojelun ihmiset? Lapsi isälle ja ei saa päästää mun luo ollenkaan. Menikö oikein????
Kommentit (19)
Minkä ikäinen lapsi? Onko sinulla tukihenkilöä lasun kanssa asioimiseen? Onko lakimiestä? Oletko nyt hoidossa/toipumassa?
Lasusta ei kannata apua hakea. Siellä viimeistään sössitään asiat aivan solmuun.
Sun täytyy nyt kaikin keinoin osoittaa olevasi tasapainoinen ja haluavasi lapsesi takaisin. Tarvitset siihen muiden apua, tukihenkilöitä, lakiapua jne. Yksin et pärjää millään. Kaikki lasun kanssa asiointi on äänitettävä, tämä on kaiken a ja o. Muuten kirjoittavat ihan mitä haluavat papereihin ja sitä pidetään sitten totuutena.
Lähtökohtaisesti lapsen hoitaa huoltaja. Jos toinen ei pysty, vastuutetaan toinen. Mikä tässä on vaikeaa?
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen lapsi? Onko sinulla tukihenkilöä lasun kanssa asioimiseen? Onko lakimiestä? Oletko nyt hoidossa/toipumassa?
Olen hoidossa. On siellä puolen kaikki avut käytössä. Eikä ole tukihenkilöä. Sanoin heti sillon päivystyksessä että lastensuojelusta on mulle vaan hallaa (koska tiedän exäni tyylin).
Lapsi on jo 11 eli ei mikään pieni enää. Lapsi kaipaa mua ja mä lasta. Tää on kestämätön tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Lasusta ei kannata apua hakea. Siellä viimeistään sössitään asiat aivan solmuun.
Sun täytyy nyt kaikin keinoin osoittaa olevasi tasapainoinen ja haluavasi lapsesi takaisin. Tarvitset siihen muiden apua, tukihenkilöitä, lakiapua jne. Yksin et pärjää millään. Kaikki lasun kanssa asiointi on äänitettävä, tämä on kaiken a ja o. Muuten kirjoittavat ihan mitä haluavat papereihin ja sitä pidetään sitten totuutena.
En hakenu. Musta tehtiin ilmotus, koska laki kuulemma vaatii. Mutta näyttäkää se laki mikä kieltää lasta edes tapaamasta mua.
No en kyllä yhtään ihmettele ettei todistetusti itsetuhoiselle äidille lasta luovuteta noin vain, kun miettii esim. Rautavaaran kolaria ja muita vastaavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En hakenu. Musta tehtiin ilmotus, koska laki kuulemma vaatii. Mutta näyttäkää se laki mikä kieltää lasta edes tapaamasta mua.
Jos olet osastolla niin ei se ole lapsen paikka, lapsi varmasti pääsee tapaamaan sinua kuin edistystä voinnissa on tapahtunut, menee pari viikkoa, että lääkkeet alkavat tehota. Lapselle on parempi antaa hyviä kokemuksia, kuin nähdä rakkaat läheiset heidän heikoimmalla hetkellään..
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Sinusta ei ole tehty lasu ilmoitusta, jos olet aikuinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sinusta tehty vaan lapsesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen hoidossa. On siellä puolen kaikki avut käytössä. Eikä ole tukihenkilöä. Sanoin heti sillon päivystyksessä että lastensuojelusta on mulle vaan hallaa (koska tiedän exäni tyylin).
Lapsi on jo 11 eli ei mikään pieni enää. Lapsi kaipaa mua ja mä lasta. Tää on kestämätön tilanne.
Hommaapa ensin itsellesi tukihenkilö. Kokeile ensin esim. Love ry.:n kautta tai sitten esim. kirkon diakoni. Onko sinulla oikeusavun kautta lakimiestä? Jos ei ole, niin kipin kapin hankkimaan. Ja sitten vain taistelet lapsestasi. Mutta rauhallinen ja tasapainoinen pitää olla, ja mielenterveys kunnossa, ja se sinun pitää myös kaikin tavoin osoittaa.
Sossut ovat umpikieroja, ja yrittävät kaikin tavoin lannistaa ja uuvuttaa sinut. Mutta ota se niin, että sinua testataan, äläkä provosoidu heidän toimistaan. Pidä vain lapsi mielessä, lapsen etu kaikessa.
Tiesithän, että lapsesi alkaa olla jo sen ikäinen, että hänellä on pian myös itsellään sananvaltaa tapaamisiin ja luonaoloihin?
Kauanko tilanne on kestänyt? Milloin yritit itsemurhaa tai olet viimeksi ollut itsetuhoinen? Milloin lapsi sijoitettiin isälleen? Onko isä vaarallinen lapselle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
o
En hakenu. Musta tehtiin ilmotus, koska laki kuulemma vaatii. Mutta näyttäkää se laki mikä kieltää lasta edes tapaamasta mua.Jos olet osastolla niin ei se ole lapsen paikka, lapsi varmasti pääsee tapaamaan sinua kuin edistystä voinnissa on tapahtunut, menee pari viikkoa, että lääkkeet alkavat tehota. Lapselle on parempi antaa hyviä kokemuksia, kuin nähdä rakkaat läheiset heidän heikoimmalla hetkellään..
No en oo kun ihan tehostetussa avohoidossa. Mä itse ajattelen niin että lapsen kanssa oleminen olis hyvä mulle (paras motivaatio toipua) ja myös lapselle, kun näkee, että mä oon sama äiti ja rakastan häntä edelleen. Mutta lastensuojelusta on nyt kielletty kaikki yhteydenpito. Tai näin sanoo exä. Kun oon kysyny sossulta tätä niin ei juuta ei jaata, haastava tilanne, on ikävää, mutta ei mitään perusteluja. Olen epätoivoinen.
"Mä itse ajattelen niin että lapsen kanssa oleminen olis hyvä mulle (paras motivaatio toipua) ja myös lapselle, kun näkee, että mä oon sama äiti ja rakastan häntä edelleen"
Todennäköisesti tilanne ei siis objektiivisesti tarkastellen ole oikeasti tällainen. Jo se, että on _tehostetussa_ avohoidossa kertoo paljon siitä että vointi ei todellakaan ole vakaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
o
En hakenu. Musta tehtiin ilmotus, koska laki kuulemma vaatii. Mutta näyttäkää se laki mikä kieltää lasta edes tapaamasta mua.Jos olet osastolla niin ei se ole lapsen paikka, lapsi varmasti pääsee tapaamaan sinua kuin edistystä voinnissa on tapahtunut, menee pari viikkoa, että lääkkeet alkavat tehota. Lapselle on parempi antaa hyviä kokemuksia, kuin nähdä rakkaat läheiset heidän heikoimmalla hetkellään..
No en oo kun ihan tehostetussa avohoidossa. Mä itse ajattelen niin että lapsen kanssa oleminen olis hyvä mulle (paras motivaatio toipua) ja myös lapselle, kun näkee, että mä oon sama äiti ja rakastan häntä edelleen. Mutta lastensuojelusta on nyt kielletty kaikki yhteydenpito. Tai näin sanoo exä. Kun oon kysyny sossulta tätä niin ei juuta ei jaata, haastava tilanne, on ikävää, mutta ei mitään perusteluja. Olen epätoivoinen.
Siis lähtökohtahan ei ole se, että lapsi olis hyvä sulle ja motivaatio sun toipumiselle, vaan toisinpäin. Lapsen tehtävä ei ole olla sinulle tukikeppi, vaan sinun kuuluisi olla hänelle turvallinen vanhempi. Aina ja kaikessa lapsen etu ensin.
Homma menee niin, että sun on laitettava ensin se oma nuppi täysin kuntoon. Ja osoittaa olevasi tasapainoinen, omilla jaloilla seisomaan pystyvä ja vanhemmuuteen kykenevä.
Ajattelepa asiaa toisinpäin. Jos ex olisi yrittänyt itsemurhaa, oisko sinusta ihan ok, että lapsi sijoitettaisiin hänen luokseen, jotta exän olisi helpompi toipua?
Kyllä meni oikein. Ihminen joka yrittää itsemurhaa ei pysty huolehtimaan lapsesta. Kun ei pysty itsestäänkään
Niin siis oikeasti yritit itsemurhaa vai raavit pari naarmua ranteeseen?
Vaikka ex on kohdellut sinua huonosti niin ei välttämättä lapselle ole huono isä. Jos epäilet että hän on haitaksi lapselle niin lasu, lapsi voidaan sijoittaa myös sijaisperheeseen. Sinun pitää saada itsesi kuntoon ennen kuin voit kantaa vastuuta lapsesta.