Ystävä pyytää 10€ maksua siitä että lainaa suihkuaan kerran, onko kohtuutonta?
Meillä jostain syystä vedet poikki ilman mitään ilmoitusta ja suihkuun olisi päästävä. Onko 10€ kertamaksu yhdestä suihkukerrasta mielestänne kohtuuton?
Kommentit (66)
Joissain paikkakunnissa vesi on kyllä aika kallista. Onko ystäväsi todella köyhä? Muutenhan tuo kuulostaa v*ttuilulta.
Halvemmalla pääset kun käyt uimahallissa. Onko vesilasku jäänyt maksamatta?
Ei ole ystävä, jos pyytää rahaa suihkussa käynnistä.
Öööh, ei tuo ole mikään ystävä. Ystävä lainaisi suihkua ilmaiseksi, ja sä voisit viedä vaikka pullat mennessäsi. Näin mun mielikuvissa ystävyys toimii.
Esim. mulla kerrostalossa vesimaksu on 20 e kk, ja siihen hintaan vedellä saa lotrata aika huolella. Menisin uimahalliin tai töihin suihkuun.
Meillä 1000 litraa vettä maksaa noin 4 euroa, että aika kova taksa ystävälläsi on.
Onhan tuo kohtuutonta.
Paikallisen vesilaitoksen sivulta löytyy yleensä syy äkillisiin vesikatkoksiin.
Ympärillemme rakennetaan ja usein on kaivaustöissä putki poikkaistu. :(
Oletko kysynyt ystävältäsi usein apua ja asioita lainaan?
Vierailija kirjoitti:
Öööh, ei tuo ole mikään ystävä. Ystävä lainaisi suihkua ilmaiseksi, ja sä voisit viedä vaikka pullat mennessäsi. Näin mun mielikuvissa ystävyys toimii.
Esim. mulla kerrostalossa vesimaksu on 20 e kk, ja siihen hintaan vedellä saa lotrata aika huolella. Menisin uimahalliin tai töihin suihkuun.
Kerrostalon vesimaksu ei kata kuluja. Nykyään uusissa ja rempatuissa taloissa on vesimittarit joiden mukaan hinta lasketaan.
Melkoinen "ystävä".
Vedenkäyttä kerrostalossa maksaa tyypillisesti jotain 30€/kk/hlö.
Euro yhdestä suihkukäynnistä voisi olla realistinen maksu, mutta kuka pyytää sen ystävältä?
Kuka tarvitsee vihamiehiä, kun on tuollainen ystävä!
Hän ei selvästikään halua sinun käyvän hänen luonaan suihkussa. Älä mene. Mene muualle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalon vesimaksu ei kata kuluja. Nykyään uusissa ja rempatuissa taloissa on vesimittarit joiden mukaan hinta lasketaan.
Juuri näin. Usein kiinteissä vesimaksuissa on huomitu vain vesimaksut, eikä lainkaan veden lämmittämistä, jolloin veden hinnasta voi jäädä laskuttamatta noin kolmannes.
Minullakin oli tuollainen ystävä. OLI.
Pyytäisitkö itse?
Ei ole kohtuullista. Haluaa maksattaa omaa vedenkulutustaan sinulla. Käyttää siis hätääsi hyväkseen. Edes sen muutaman sentin (mikä oikea hinta olisi) tuossa tilanteessa ei olisi kohtuullista. Minunkin suihkuuni pääsisit ilmaiseksi syysi kanssa, vaikka ei edes tunneta. Äläkä vaan maksa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ystävä, jos pyytää rahaa suihkussa käynnistä.
Jos on köyhä niin voi hyvin pyytää. Tosin ei kymppiä vaan euron tai 2. Jos ei ymmärrä ystävän köyhyyttä niin pitää valita rikkaampi ystävä. Mulle kaveri maksoi suihkusta sen jälkeen kun sain jättimäisen vesilaskun. En pyytänyt, mutta maksoi noin euron kerta. Sain sillä hyvin ostettua maitoa :)
Vierailija kirjoitti:
Hän ei selvästikään halua sinun käyvän hänen luonaan suihkussa. Älä mene. Mene muualle.
Sanoisin että "ystävä" haluaa taloudellista hyötyä ap:n kustanntamana.
Vierailija kirjoitti:
Meillä 1000 litraa vettä maksaa noin 4 euroa, että aika kova taksa ystävälläsi on.
Kyllähän sitä vettä suihkussa kuluu. Riippuen viipyykö siellä 10 minuuttia vai tunnin niin kulutus voi olla vaikka 1500 litraa.
Mene uimahalliin suihkuun. :D