Onko muillakin 30vuotiailla laihtuminen vaikeaa?
5kg yrittänyt saada pois, mutta todella iso töistä. En ole ylipainoinen, mutta raskauden jälkeen jäänyt tuo 5kg omaan silmään liikaa..
Kommentit (11)
Kyllähän se on tullut huomattua, että iän mukana on tullut tuollainen kestomahamakkara mitä ei tunnu saavan pois, enkä nyt muutenkaan mässää ruokaa mitenkään paljoa.
Arvaa vain, kuinka vaikeaa se on 45-vuotiaana!
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vaikeaa. Kuuluu vaan ymmärtää ettei laihduttaminen toimi enää sen ikäisenä. Liikkumalla ne läskit sen sijaan lähtee helpostikin. Ruualla ei voi oikein muuta kuin estää lisäkilojen tulon.
Ja joo voi tietty näännyttää itseään. Mutta ymmärrä että siinä palaa aivot ja lihakset kuten sydän ekana ravintona.
Hah hah!
On vaikeaa. Laihdun kyllä, jos punnitsen ruoat ja lasken kalorit tarkasti. Ja vaatii hikiliikuntaa monta kertaa viikossa. Mutta heti kun vähän höllää tuosta tiukasta kontrollista, painonpudotus tyssää. Ei niitä kaloreita kuitenkaan jaksa loputtomiin laskea. Haluaisin vain syödä ja liikkua fiiliksen mukaan terveellisesti, herkuttelunikin on hyvin kohtuullista. Mulla kuitenkin on vielä 5 kg ylipainoa :(
Avioero. Johan lähti se viiminen 5 kiloa mikä jäi kuopuksen raskaudesta. Paha vaan kun paino meinasi laskea vielä senkin yli, tuli jo vähän paniikki.
nimimerkillä nyt 54 kg
Vierailija kirjoitti:
Arvaa vain, kuinka vaikeaa se on 45-vuotiaana!
Tai viisikymppisenä! En tajua, miksi paino vain pysyy samana tai jopa lisääntyy, vaikka olen pienentänyt annoksia, vähentänyt kaikkea syömistä, luopunut kaikesta turhasta ja epäterveellisestä. En taida enää koskaan saada painoa enää alle 60 kilon.😢
Minä olen varmaan ainoa joka laihtuu vaan mitä enemmän tulee ikää. Hädin tuskin saan pidettyä 57kg. Jatkuvasti pitäisi syödä ettei kuihdu olemattomiin. N38.
Iltapaastolla olen saanut painoa pikkuhiljaa putoamaan (ja toki päiväsyönnin tarkalla kontrollilla), mutta enhän mä sitäkään jaksa noudattaa.
Kyllä ikä laihtumista vaikeuttaa, vaikkei sitä tietty mahdottomaksi teekään. Ja esim. unen puute hidastaa painonlaskua toisin kuin nuorempana.
Ei ole vaikeaa. Kuuluu vaan ymmärtää ettei laihduttaminen toimi enää sen ikäisenä. Liikkumalla ne läskit sen sijaan lähtee helpostikin. Ruualla ei voi oikein muuta kuin estää lisäkilojen tulon.
Ja joo voi tietty näännyttää itseään. Mutta ymmärrä että siinä palaa aivot ja lihakset kuten sydän ekana ravintona.