Hivin todennäköisyys?
Eli en ole siis seurustellut vuosiin, tai edes juuri deittaillut.
Ainoastaan 4 vuotta sitten oli lyhyt deittijuttu (joka osoittautui omituiseksi syrjäytyneeksi mieheksi), sekä valitettavasti olen myös joutunut vastentahtoisesti ahdistelluksi 2 kertaa näiden vuosien aikana. Sanomattakin selvää, että noi miehet joiden kanssa olen joutunut tekemisiin, ei ole ollut perustallaajia vaan ehkä jotenkin epäluotettavia.
Tämän 4 vuoden aikana olen sairastunut flunssiin enemmän kuin koskaan aiemmin, ja flunssat myös kestää ihan extrapitkään.
Flunssia saattaa olla 8 talven aikana.
Huolestuttaa, jos olen saanut hivin joko noilta ahdistelijoilta,tai sitten tältä epäluotettavalta EX-deitiltä.
En ole käynyt testeissä.
Kommentit (5)
Siis panitko noita miehiä? Jos et, hivin todennäköisyys on olematon.
Täällä tuskin kukaan voi noiden tietojen perusteella laskea mikä todennäköisyys hiv-tartunnalle on. Jos olet harrastanut miehen kanssa suojaamatonta seksiä mahdollisuus on tietenkin olemassa. Hiv ei tartu kovin helposti ja esim. suuseksistä sen tarttuminen on hyvin epätodennäköistä, samoin suojatussa sukupuoliyhteydessä mahdollisuus on lähinnä teoreettinen. Hiv tarvitsee suhteellisen paljon virusta limakalvolle tarttuakseen. Sanoit, että olet tullut ahdistelluksi, mutta et ilmeisesti kuitenkaan raiskatuksi? Jos et ole käynyt testeissä, niin käy nyt joka tapauksessa äkkiä tarkistamassa asia, testaa samalla muutkin sukupuolitaudit. Se on helppoa ja ilmaista. Kyllä omasta seksuaaliterveydestä pitää jokaisen pitää huolta. Todennäköisesti ja toivottavasti flunssasi johtuu kuitenkin jostain muusta mutta ymmärrän huolen, olen itsekin aikamoinen huolehtija mitä tulee sukupuolitauteihin. Tsemppiä!
"noi miehet joiden kanssa olen joutunut tekemisiin"
Jos olet omasta tahdostasi deittaillut näitä miehiä, niin et ole joutunut. He ovat voineet olla sinulle jees niihin aikoihin, mutta eihän sitä ikinä tiedä kenestäkään.
Suojaamattomassa yhdynnässä voi saada hivin. Oman mielenrauhasi vuoksi voit käydä sukupuolitautitesteissä omalla terveysasemalla. Se on ilmaista ja saat lähetteen laboratorioon soittamalla. Syynä flunssiisi on todennäköisemmin huono ravitsemus, huono kunto, unen puute, stressi tms., joka altistaa viruksille. Pese käsiäsi paremmin äläkä koske kasvoihin käsillä.
Joo, eiköhän tuo todennäköisyys ole aika lähellä nollaa.
Jos flunssasta ensimmäinen päätelmä on hiv, niin onhan se aika outoa. Jospa vain alat napsia vahvaa d-vitamiinia päivittäin, se auttaa ehkäisemään flunssia.
Mutta jospa kävisit testeissä myös?