Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos epäilee toisen olevan narsisti, niin onko silloin todennäköistä, että se on?

Vierailija
13.02.2020 |

Tiedän, diagnoosilla ei pitäisi olla väliä, mutta se on jäänyt kaivelemaan. Haluaisin päättää mielessäni, pidänkö ihmistä pahana, vai hyväksynkö sen, että hänellä nyt oli jotain omaa pahaa oloa ja ongelmia joita purki minuun. Suhde on jo loppunut, joten ei hätää siinä mielessä.
Itsekin olen varmasti purkanut omaa pahaa mieltä johonkuhun, joka ei ole sitä ansainnut, mutta en ole edes huomannut - ja jossain on varmaan joku, joka miettii minustakin samaa.
Kirjoitan nyt listan asioista:
- nolannut kavereidensa nähden. Tämä on vaikuttanut systemaattiselta sikäli, että ensin kysyttäessä sanoi, että voin mielellään jäädä, vaikka kaverit tulee jo. Eli asetti mut tilanteeseen ehkä sitä varten, että voi satuttaa
- valehteli täysin kirkkain silmin, mitään normaaleja merkkejä (epäröinti, häpeä, hermostuneisuus) ei ollut
- pyysi anteeksi ja hetken päästä perui mielipiteensä siitä, että olisi edes tehnyt itse väärää. Muutenkin anteeksipyyntö oli sellaista, et häntä olisi pitänyt sääliä, koska oli niin rikki muka siitä että itse oli satuttanut minua, ja asia (joka oli vakava) olisi pitänyt unohtaa, eli jonkun ajan päästä ei vaikuttanut tajuavan, miksi vieläkin olen satutettu
- unohti aika lailla kaiken mitä olin kertonut itsestäni. Joskus kysyi, miten esimerkiksi pärjään vaikeassa tilanteessa, mutta ei sitten kuunnellut/muistanut vastausta myöhemmin ollenkaan. Vihjasi myös tilanteessa, jossa oli olevinaan empatiaa antava, että liioittelisin tilanteen vaikeutta
- aluksi kehui vartaloa, kasvoja ja vaikutti tosi ihastuneelta. Tämä alkoi vähentyä ja väliin tulla vähän erilaisia kommentteja (koska oot viimeksi käynyt kampaajalla? tai sanoo pitävänsä naisissa ulkoisista piirteistä, mitä ei minulla ole) Nuo kommentit vähentyi, tajusin ottaa etäisyyttä, mutta kehuminenkin loppui kokonaan. Silti odotti seksiä saavansa
- yritti luoda kolmiodraamaa minun ja toisen naisen välille

Muutakin varmaan olisi, mutta noi nyt tulee mieleen... Kirjoitin oikeastaan lähinnä itseäni varten, mutta mielipiteet tervetulleita ehdottomasti.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa narsistiselta kyllä. Vaikea sanoa, täyttyykö PH:n kriteerit, tähän ei osaisi vastata kuin psykiatri.

Vierailija
2/15 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpailu ja riiitänkö ajatukset lisäävät minä keskeistä ajatttelua. Pitäisi ajatella koko maaan etua ja tehdä yhdessä asioita ja pitäää arvot kohdalllaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin ja lisäksi puhui yleensä toisista pahaa selän takana. Melkeinpä ainoat, joita ei "säälinyt" tai arvostellut puheissaan oli sellaiset, joilla oli jotain statusta. Halusi mielellään hengailla jonkun semikuuluisien ihmisten eurassa, jos oli mahdollista. Ap

Vierailija
4/15 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on silloin TÄYSIN VARMAA!

Vierailija
5/15 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai niin ja lisäksi puhui yleensä toisista pahaa selän takana. Melkeinpä ainoat, joita ei "säälinyt" tai arvostellut puheissaan oli sellaiset, joilla oli jotain statusta. Halusi mielellään hengailla jonkun semikuuluisien ihmisten eurassa, jos oli mahdollista. Ap

Statushakuisuus ja kuuluisien ihmisten ihannointia eka merkki ketjussa narsistisesta tyypistä. Kuusipäitä on monta laatua. Ei kaikki ole narsisteja.

Vierailija
6/15 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa narsistiselta kyllä. Vaikea sanoa, täyttyykö PH:n kriteerit, tähän ei osaisi vastata kuin psykiatri.

Veikkaan, että pahemmaksi olisi mennyt jos ei mulle olisi tullut yllykettä vetäytyä silloin, kun alkoi koventaa noita taktiikoita. Yllättävän kauan kyllä jatkoin tapaamista silti silloin tällöin. Nuohan ei helposti anna periksi eikä meinaa uskoa, että joku haluaisi jättää heidät. Uskon täysin, että itsestäni liikkuu tätä nykyä sitä ja tätä juttua kaupungilla... Ap

Vierailija
7/15 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan saman mikä se diagnoosi on, jos käytös on piittaamatonta ja epäkunnioittavaa. Näitä voi vaan vältellä.

Vierailija
8/15 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Statushakuisuus ja kuuluisien ihmisten ihannointia eka merkki ketjussa narsistisesta tyypistä. Kuusipäitä on monta laatua. Ei kaikki ole narsisteja.

Kyllä. ”Sisäkehälle” keinoja kaihtamatta. Name dropping mitättömistäkin kohtaamisista tunnettujen ihmisten kanssa. Muiden arvottaminen ”tasottomiksi”, ”ala-arvoisiksi”. Näitähän riittää.

Vierailija
9/15 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tai ei, mutta yhteen kannattaa luottaa: jos ihmisestä tulee huono fiilis, niin häntä pitää välttää.

Vierailija
10/15 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä merkitystä sillä on onko vai ei? Jos on k-pää niin älä hengaa sellaisen kanssa.

Vierailija
11/15 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkan diagnoosin voi tosiaan tehdä vain kallonkutistaja.

Mutta kyllä tuossa monia merkkejä narsistista toki on.

Vierailija
12/15 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos ihmisestä tulee huono fiilis, niin häntä pitää välttää."

Komppaan.

Vierailija
13/15 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kaikki voi olla nykyään narsisteja?

Vierailija
14/15 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollista on jos itse olet narsisti ja peilaat toisesta omia piirteitäsi.

Vierailija
15/15 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persoonallisuuden pätkiminen (kyky valehdella kirkkain silmin kuin aikaisempaa häröilyä ei olisikaan), tunne-elämän repaleisuus, mustavalkoinen ajattelu, idealisointi/väheksyminen ja huomattava itsekeskeisyys ovat kaikille dramaattisille persoonallisuustyypeille yhteisiä piirteitä. Luvassa siis repivää draamaa. Piireihin tyrkyttäytyminen toki osuu suoraan narsismitontille. Mieti, haluatko katsella tuollaista menoa.