Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työpaikkakiusaaminen

Vierailija
12.02.2020 |

Olen kokenut aivan järkyttävää käytöstä työkavereiltani. Syrjimistä, sättimistä, huutamista yms. Olen joka päivä purskahtanut itkuun ja tämän viikon olenkin ollut sairaslomalla akuutin stressireaktion vuoksi. Olen ottanut asian puheeksi pomoni kanssa, joka aluksi lupasi hoitaa minulle siirron toiseen pisteeseen, mutta nyt hän ei enää ole valmis auttamaan. Ainoastaan haluaa tietää kauan olen poissa eli kuinka pitkäksi aikaa tarvitaan sijainen. Olen myös ollut yhteydessä työsuojelu valtuutettuun joka kuunteli huoleni, lupasi hoitaa asiaa, mutta kun soitin hänelle uudestaan niin oikeasti hän ei ollut tehnyt mitään asialle. En pysty nukkumaan, itken vain stressistä kun haluaisin pois työpaikasta, mutta pelkään karenssia ja olen määräaikaisella sopimuksella, eli en saisi edes lähteä. Mitä minun pitäisi tehdä? Paluu vanhoihin hommiin ei oikein ole vaihtoehto liian suuren ahdistuksen vuoksi.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärrä miksi nämä eivät herätä mitään ajatuksia ihmisissä. Suomi on työpaikkakiusaamisen kärkimaa.

Vierailija
2/5 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda työtä, tän koronan takia ihmisillä on stressiä entistä enemmän, mikä johtaa siihen epäsosiaaliseen käytökseen herkästi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitään uutta, suomi on tilastollisestikin kärjessä työpaikkakiusaamisessa. koita sinnitellä määräaikainen sopimus loppuun, sitten uusiin töihin tai sairaslomalle.

Vierailija
4/5 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae uutta työtä ja jätä vaan menemättä vanhaan.

Vierailija
5/5 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kirjoitti aika selvästi, että kyseessä oleva työ on määräaikainen, josta ei voi noin vain irtisanoutua. Määräaika sitoo molempia osapuolia. Työsopimuksessa voi kyllä erikseen sopia irtisanomisajastakin, mutta vain molempien osapuolien sopimuksella. Muuten se sitoo määräajan loppuun.

Yksi vaihtoehto on hakea silti uutta työtä ja ottaa riski sekä maksaa sakot. Kiusaaminen voi olla niin lieventävä asianhaara, ettei maksamaan joudu, varsinkin jos sanoo haastavansa työpaikan joka tapauksessa oikeuteen.