Miksi teillä on niin outoja käsityksiä? T. Ammattivalittaja
Mm että minä oisin huvikseni vaan kotona ja elättämättä perhettä.
Kommentit (10)
Selität asiat niin monella tapaa, ettei tiedä mitä uskoa. Se mikä eilen oli ihan varmana varmaa, on tänään jo ihan muuta. Ei silloin ole helppo uskoa yhtään mitään, mitä kirjoitat.
Vierailija kirjoitti:
Uskon että puhut totta, ettet ole saanut tutkintoja tehtyä. En usko että olet tyhmä, olisit tarvinnut enemmän tukea.
Sainhan minä tukea mm tukiopetusta. En vaan ole ihminen joka pärjäisi opinnoissaan vaikka kuinka kovasti yrittäisi. Ap
Koska juttusi eivät kiinnosta ketään niin paljoa, että lukuisista aloituksistasi viitsisi lukea enempää kuin 5%. Sitä paitsi et ikinä kerro tilanteestasi oikein mitään vaikka kysyttäisiinkin, vaan oletat vain, että kaikki tietävät jo sinusta kaiken. Ei ihme ettei palstalaisilla ole sinusta "oikeanlaista" käsitystä.
En usko että useimmat niin luulee.
Mutta vaikutat kyllä nimimerkkisi mukaiselta eli tosiaan sellaiselta joka vaan valittaa eikä tee mitään. Ja puhuu lisäksi itsensä kanssa ristiin harva se päivä. Esim. tänään olet kuvannut olevasi 11 sairautesi ja oppimisvaikeuksiesi takia käytännössä työkyvytön. Miksi sitten et tosissasi pyri työkyvyttömyyseläkkeelle? Saisit rahaa, ja muutenkin "luvan" olla vailla töitä, koska kaikki ymmärtää että lääkärien työkyvyttömäksi toteama ei voi töissä käydä.
Mutta sitten taas välillä suorastaan loukkaannut jos joku vihjaa sinun olevan työkyvytön ja vakuuttelet miten pystyisit hyvinkin monenlaiseen työhön. No jos taas nämä puheesi uskoo, niin sitten ihmetyttää miksi sitten istut perseelläsi siellä kotona vieläkin etkä tee edes jotain työtä. Itse en jaksa enää ottaa mitään juttujasi tosissaan koska puhut eri päivinä ihan eri tavalla.
Ainoa ydin kaikissa jutuissasi, mikä pysyy yhtenäisenä on, että haluat pysyä uhrin ja valittajan roolissasi, etkä koskaan tosissasi tavoittele mitään parannusta elämääsi. Et kulje mihinkään suuntaan, sen kun istut perseelläsi siellä kotona ja valitat.
Voin nyt sitten taas kertoa, että vihaan kotonaoloa. Halusin ihan normaalielämän eli ammatin ja työn. Sen että myös minä olisin pystynyt elättämään perhettä. Haaveenani ei ole ikinä ollut kotiäitiys tai kotirouvana olo. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mutta vaikutat kyllä nimimerkkisi mukaiselta eli tosiaan sellaiselta joka vaan valittaa eikä tee mitään. Ja puhuu lisäksi itsensä kanssa ristiin harva se päivä. Esim. tänään olet kuvannut olevasi 11 sairautesi ja oppimisvaikeuksiesi takia käytännössä työkyvytön. Miksi sitten et tosissasi pyri työkyvyttömyyseläkkeelle? Saisit rahaa, ja muutenkin "luvan" olla vailla töitä, koska kaikki ymmärtää että lääkärien työkyvyttömäksi toteama ei voi töissä käydä.
Mutta sitten taas välillä suorastaan loukkaannut jos joku vihjaa sinun olevan työkyvytön ja vakuuttelet miten pystyisit hyvinkin monenlaiseen työhön. No jos taas nämä puheesi uskoo, niin sitten ihmetyttää miksi sitten istut perseelläsi siellä kotona vieläkin etkä tee edes jotain työtä. Itse en jaksa enää ottaa mitään juttujasi tosissaan koska puhut eri päivinä ihan eri tavalla.
Ainoa ydin kaikissa jutuissasi, mikä pysyy yhtenäisenä on, että haluat pysyä uhrin ja valittajan roolissasi, etkä koskaan tosissasi tavoittele mitään parannusta elämääsi. Et kulje mihinkään suuntaan, sen kun istut perseelläsi siellä kotona ja valitat.
Olen minä eläkettä hakenut mutta se tulee aina hylättynä takaisin. En silloin 16v sitä ottanut, kun sille olisin päässyt, koska luulin, että jos sitkeästi yritän opiskella niin saan ammatin ja töitä. Niin ei vaan käynyt ja vuosien saatossa on kiristyneet systeemit niin, ettei eläkkeelle pääse. Ap
Vierailija kirjoitti:
Voin nyt sitten taas kertoa, että vihaan kotonaoloa. Halusin ihan normaalielämän eli ammatin ja työn. Sen että myös minä olisin pystynyt elättämään perhettä. Haaveenani ei ole ikinä ollut kotiäitiys tai kotirouvana olo. Ap
Voi hyvänen aika ap. Elämässä ei saa kaikkea mitä haluaa. Mutta monet meistä eivät jää loputtomiin hakkaamaan päätään läpipääsemättömään seinään tai valittamaan sen edessä, kuinka siitä on mahdoton päästä yli tai läpi, vaan etsitään sitten muuta tekemistä elämässämme.
Esim. minä en koskaan saanut miestä ja lapsia vaikka ne olivat haaveeni. Istunko minä valittamassa surkeaa osaani päivät pitkät? En! Olen sitten rakentanut elämääni siltä pohjalta että tulen olemaan yksin, ja olen tyytyväinen. Tunnen myös ihmisiä jotka ovat vasten tahtoaan työttöminä tai ovat joutuneet sairaseläkkeelle nuorena. Monet näistä ovat kriiseilleet kovasti alkuun, mutta päässeet yli ainaisesta valittamisesta ja masennuksesta. Etsineet itselleen omat jutut siinä työttömässä elämässä, sen mukaan mihin itse pystyy omien rajoitustensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen minä eläkettä hakenut mutta se tulee aina hylättynä takaisin. En silloin 16v sitä ottanut, kun sille olisin päässyt, koska luulin, että jos sitkeästi yritän opiskella niin saan ammatin ja töitä. Niin ei vaan käynyt ja vuosien saatossa on kiristyneet systeemit niin, ettei eläkkeelle pääse. Ap
En usko tätä. En keksi mitään syytä, miksi et olisi ottanut eläkettä vastaan. Tai sitten olet uskomattoman tyhmä.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko tätä. En keksi mitään syytä, miksi et olisi ottanut eläkettä vastaan. Tai sitten olet uskomattoman tyhmä.
Eri
En ottanut, koska ajattelin, etten sitten löydä ikinä miestä ja saa perhettä. Ei 16v osaa sillä lailla järkevästi ajatella, kun vanhemmatkaan eivät sanoneet asiaan mitään. Olisin sen oppimisvaikeuksien ja tuon jalkavamman takia saanut. Olin noissa oppimisvaikeus yms tutkimuksissa sairaalassa pitkään ja sieltä lääkäri olisi eläkkeen kirjoittanut. Ap
Uskon että puhut totta, ettet ole saanut tutkintoja tehtyä. En usko että olet tyhmä, olisit tarvinnut enemmän tukea.