Nainen. Milloin viimeeksi kävit papa kokeessa?
Oliko se ikäkausiseulonta vai yksityinen gyne? Kuinka vanha/nuori olet?
Mä aloitan. Kunnallinen 35 - vuotisseulonta tämän vuoden alussa. Edellinen oli 30-vuotiaana.
Kommentit (32)
Ei ollut yksityinen eikä ikäkausiseulonta, vaan ennen kierukan asettamista otettiin papa, n. 2,5v. sitten. Sitä ennen kipuoireiden takia ehkä 19-vuotiaana.
N26
ViimEksi (yhdellä e:llä) kävin marraskuussa. Joudun käymään joka toinen vuosi.
N32
Ikä 45, yksityisellä kävin 3 kk sitten. Yl. Joka vuosi (vakuutus ta työnantaja maksanut), nyt oli 4 vuoden tauko.
10 vuotta sitten. Olen 29-vuotias.
Olen käynyt 1-2 vuoden välein noin 19-vuotiaasta. Viimeksi viime vuoden lopulla ja ensi vuonna pääsen taas seulontaan.
Vajaa vuosi sitten, yksityisellä, ja kolmen-viiden vuoden välein käyn, ikä 61 v.
Pari kuukautta sitten yksityisellä. Gynekologi ihmetteli, miksi jo nyt olen siellä taas, kun olin käynyt pari vuotta sitten. En tykkää käydä, mutta haluan huolehtia terveydestä.
Vuosi sitten. Muuten vaan kävin. N39
18 vuotiaasta asti vähintään joka vuosi, välillä useamminkin. Syynä se, että tuloksissa enemmän poikkeamaa kuin normaalia tulosta. Yksityisellä ja nyt pari vuotta HUS riskiryhmäläisenä. Viimeksi nyt tammikuussa ja taas tuli kutsua naistentautien poliklinikalle. Ikää 27.
Joskus viime vuosituhannen puolella kävin ensimmäisen kerran. Sai jäädä viimeiseksi, koska sattui niin paljon. Sama juttu mammografiassa; pahantuulinen koneenkäyttäjä rusenteli minut niin pahasti, että toista kertaa en mene. En usko, että näin tiiviistä kudoksesta edes saisi kunnon kuvaa pelkällä röntgenillä. Kutsuja kyllä lähettelevät, kun olen reilusti yli viisikymppinen.