Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

PCOS-naiset, kuinka usein teillä tulee kuukautiset?

Vierailija
10.02.2020 |

Minulla pari kertaa vuodessa.

Entä kuinka kauan teillä on kestänyt tulla raskaaksi?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli 2-8 kertaa vuodessa, todella epäsäännöllisesti siis. Lapsi sai tulla, jos on tullakseen varmaan 5 vuotta, mutta ei tullut. Tämän jälkeen saatiin hoidoilla 1 lapsi. Synnytyksen jälkeen menkat ovat olleet tosi säännölliset jo 10 vuotta.

Vierailija
2/17 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kerran kuukaudessa. Ekan kerran tulin kerrasta raskaaksi, tokan kerran meni 1,2 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kerran kuukaudessa. Ekan kerran tulin kerrasta raskaaksi, tokan kerran meni 1,2 vuotta.

Aha. Miten sinulla sitten tuo PCO oireilee?

Vierailija
4/17 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin, kolmen kuukauden välein. Joskus on ollut puolikin vuotta väliä.

Ei onnistunut raskautuminen edes avustettuna - munasoluja ei saatu kypsytettyä ja tuli komplikaatioita :(. Mutta monilla tutuilla on onnistunut IVF, minä olin ymmärtääkseni poikkeus. Eli jos ei sulla saada luonnonmenetelmällä raskautta alulle, niin on silti tosi hyvät mahdollisuudet saada lapsi. Tsemppiä!

Vierailija
5/17 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei tule oikeastaan ollenkaan. Minulla on käytössä ehkäisyrengas, jota pidän aina kolme 3 kk putkeen. Tauoillakaan ei tule vuotoa.

Lasta yritettiin pari vuotta. En koko aikana ovuloinut itse kuin kaksi kertaa. Ovulaation induktiolla saatiin kaksoset.

Vierailija
6/17 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt 42-vuotiaana 26-30 päivän välein. Mutta tullessani raskaaksi olin 25, 27, 29 ja 30 v ja silloin väli oli 35-60 päivää. Kaikki raskaudet alkaneet kertalaakista.

Vierailija
7/17 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuli ennen lasta menkat kuuden viikon välein, lapsen syntymän jälkeen on vakiintunut neljän viikon kiertoon. Samalla menkoista on tullut myös melkoinen kymi, ja minä kun luulin aiemmin, että minulla on runsaat menkat... Karvoitus on myös lisääntynyt niin, että tuntuu kuin navasta alaspäin olisin gorilla, ainakin sisä- ja takareisillä ja säärissä. 

Lapsi ei onnistunut luomuna. Vasta IVF toi raskauden, ja siinäkin onnistui vasta kuudes siirto. Koko ruljanssi vei viisi vuotta. No, tulipa huomattua, ettei tarvitse pillereitä popsia raskaudenpelossa.

Vierailija
8/17 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aha. Miten sinulla sitten tuo PCO oireilee?

Kerran oli 6kk tauko kuukautisissa ja on ultrattu että mulla on PCO. Sain silloin terolutia ja se auttoi.

Vierailija
9/17 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme lasta. Ekaa yritettiin lääkkeillä 1,5v, tokaa 9kk ja kolmas sai tulla kun oli tullakseen kun toka oli 3v. 3,5v meni siihen.

Kierrot oli 36-100 päivää ekaa ennen. Nyt kolmannen jälkeen miltei 40-vuotiaana, kierrot kellontarkka 28 päivää. Ja ovisoireet hyvin selkeät. Raskaaksi tulisin nyt varmaan heti ekasta kierrosta jos vielä haluaisin.

Tsemppiä PCO-laisille!

Vierailija
10/17 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksistanne. t. ap

Vierailija
11/17 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa: millaista hoitoa olette saaneet lääkärin luona tai IVF:ssä? Tulitko kipeäksi? Jouduitko ottamaan sairauslomaa? 

Vierailija
12/17 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran raskaaksi luomuna (5 vuoden aktiivisten, ehkäisyttömän petipuuhien jälkeen), mutta päädyin keskeytykseen.. . Kierto 35-140pv. Yleisimmin 60-80pv välillä. Menkat siis 3-4 krt vuodessa..

Vierailija
13/17 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa noin harvoin... 45 päivän välein yleensä, joskus voi olla 30 ja joskus vaikka 60 pv. Lapsia en halua joten sikäli ihan sama. Enemmän harmittaa tuo ylimääräinen karvankasvu... Ja koska en ole ylipainoinen ja on aurallinen migreeni, niin ei oikein mitään hoitoakaan ole.

Vierailija
14/17 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa löytyi jonkunasteinen PCOS seitsemän raskauden (neljä lasta) jälkeen. Kuukautiset säännölliset kuin kello ja raskaaksi olen tullut aina ennemmin liian helposti kuin että olisi tarvinnut pitkään yrittää. Täytyy sanoa että olin aika ällistynyt tuosta löydöksestä. Kokenut gynekologi kuitenkin niin en ole sitä kyseenalaistanutkaan. Asialla ei mulle ole sinällään enää mitään merkitystä koska lapset on jo tehty.

Vierailija
15/17 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-8 kertaa vuodessa.

Raskautta ollaan yritetty 2,5 vuotta. En ovuloi luonnollisesti, joten lääkitys on juuri otettu tueksi.

Vierailija
16/17 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kuukautiset 3-6 kertaa vuodessa ennen kuin tulin raskaaksi. Raskautuminen kesti reilut kolme vuotta ekalla kerralla ja se kuukausi kun tulin raskaaksi kuukautiset olivat olleet ainakin kolme viikkoa aiemmin. 

Ekan raskauden jälkeen kuukautiset säännöllistyivät ja tokalla kerralla raskauduin nopeasti. 

Vierailija
17/17 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku pari kertaa vuodessa tulee menkat. Lasta on nyt yritetty 3,5v, kevyemmistä hoidoista ei ollut apua, joten ivf tehtiin 1,5v sitten ja saatiin roimasti alkioita pakkaseen. 4 alkiota on siirretty, joista kahdesta lähti raskaus. Ensimmäinen meni kesken. Sitten tulin spontaanisti raskaaksi hoitojen ollessa kesätauolla, mutta meni taas kesken. Nyt on menossa toinen onnistuneesta pakastealkion siirrosta lähtenyt raskaus ja ensimmäinen kolmannes selätetty, joten toiveikkaita ollaan.

Ivf oli ihan hirveä, koska mulla kypsyi 45 munasolua, jotka kaikki imettiin. Viikon olin sen jälkeen kipeä.