Onko tämä retrohenkinen sohva? (Ikean landskrona)
Tuleeko tuosta sohvasta jotenkin retrofiilis? Siis jos väri on tuo konjakki. Minkälaiseen taloon/sisustukseen tuo teidän mielestä sopii?
https://www.ikea.com/fi/fi/p/landskrona-3-n-istuttava-sohva-grann-bomst…
Kommentit (17)
Mihin tämä mielestänne sopisi? Enempi retrohenkiseen vai moderniin kotiin?
näyttää 60 - 70- luvun sohvalta. en itse ajattelisi tuota retrona, jotenkin olen mieltänyt retron 40 - 50- luvulle. mutta tietysti return voi olla vaikka 90-lukua.
Mun mielestä se on kyllä ihan moderni muotoilultaan.
70-luvun matalaan punatiilitaloon, kellastuneiden mäntypaneelien seuraksi juuri passeli.
Vierailija kirjoitti:
Osta mieluummin valkoisena.
Miksi valkoisena?
Vierailija kirjoitti:
näyttää 60 - 70- luvun sohvalta. en itse ajattelisi tuota retrona, jotenkin olen mieltänyt retron 40 - 50- luvulle. mutta tietysti return voi olla vaikka 90-lukua.
Olet mieltänyt väärin. Retro on uustuotantoa, ihan minkä tahansa vuosikymmenen tyyliin tehtyä.
Väri ei näytä konjakilta. Tykkään muodosta ja henkii sellaista uudistettua retroa. Erivärisenä sopisi hyvin rouheaan loft-ympäristöön, yhteen saarekkeeseen.
60-70-luvun taloon. Ei tarvitse olla mäntypaneeleita, saa olla ihan valkoiset levyseinätkin.
Tykkäisin tuosta enemmän konjakin värisenä, ruskeampana, nyt on vähän vauvankakka.
Vierailija kirjoitti:
60-70-luvun taloon. Ei tarvitse olla mäntypaneeleita, saa olla ihan valkoiset levyseinätkin.
Tykkäisin tuosta enemmän konjakin värisenä, ruskeampana, nyt on vähän vauvankakka.
antibioottikakka
Onko täällä jotain Landskrona pakkomielteisiä vai miksi tästä sohvasta täällä useamman aloituksen verran jauhetaan? Osta, tai ole ostamatta, mitä se muita liikuttaa 🙄
Tulee mieleen 70-luku, sopisi sen aikaiseen, matalaan, tasakattoiseen punatiilitaloon. "Kulutuspinnat nahkaa, muut keinonahkaa". En itse uskaltaisi ostaa, kaverilla oli ihan tyylikäs nahka-keinonahkatuoli, samaan tapaan tehty ja ne keinonahkaosat tai paremminkin niiden pintamaali alkoi kuoriutua liuskoina parin vuoden päästä. Ei kiva koska niitä keino-osia oli myös etupuolella.
Sohvassa on 60-luvun tyyliä, on osa Ikean "skandiretro"-mallistoa.
Tätä ei saa ostettua 3-hengen divaanina Pk-seudulla. Myyvät kuulemma vain Kuopiossa eikä ole tulossa Etelä-Suomeen. Eivät osanneet ikeasta kertoa miksi näin on.. Todella moni havittelee tuota ostavan, mutta eipä pääse ostamaan. Hyvin hyvin erikoista
Hieno!