Käsilaukkuongelma kahvilassa. Mihin te laitatte käsilaukun?
Istun usein kahviloissa, joissa on pyöreäselkäiset tuolien selkänojat. Sellaiset, joihin ei voi mitenkään laittaa käsilaukkua roikkumaan. Pöydät voivat olla niin pieniä, ettei käsilaukku yksinkertaisesti mahdu pöytään, jos siinä on kahden ihmisen kahvit ja leivokset. Likainen lattiakaan ei houkuta.
Pidättekö te siis useimmiten sylissä käsilaukkujanne? Entä jos ne laukut ovat isoja?
Kommentit (20)
Laitan lattialle silla kasilaukun laittaminen poydalle, jolta syodaan, on etikettivirhe.
Pyyhin sen veskan pohjan sitten kotona kostealla puhdistusliinalla.
Vierailija kirjoitti:
Hanki sellainen koukku joka laitetaan pöydän pintaan ja laukku siihen roikkumaan.
Laukkukoukku on kyllä kätevä. Yhden koukun olen vaan itse saanut hajotettua, kun oli liian painava käsilaukku.
Kiireisissä kahviloissa ei ole mahdollisuuksia eikä tarpeenkaan noudatella mitään laukkuetikettejä. Laitan laukun aina sitten, että on lähellä itseäni, jopa jalkojeni välissä lattialla.
Minulla on liian paljon tietoa siitä, miten helposti laukku voidaan varastaa ja mistä vaan ja milloin vaan.
Pidän huolen tavaroistani paremminkin kuin jostain hiton etiketistä.
Ja kyllä naisilla on käsilaukku lähes aina mukana kaikkialla, samalla kun käydään kahvilla hoidellaan sillä reissulla muitakin asioita.
Ja käsilaukku on käyttötavaraa, ei mikään näyttelyesine.
Yleensä laitan laukun olkahihnasta "roikkumaan" polvestani jalkaa vasten. Osuu toki kevyesti maahan mutta koen että on siinä paremmin hollilla ettei kukaan noin vaan nappaa mukaansa huomaamattani, sekä siistimpää kuin pitää sylissä/pöydällä.
Mulla on useimmiten yliolan pidettävä laukku. Pidän sen sylissäni. Usein etsin tai kaverin kanssa etsimme vähän isomman pöydän niin mahtuu sekä takki että laukku viereiselle penkille jos ei ole täyttä. En yleensä mene niihin pienimpiin pöytiin jos mahdollista.
Pidän laukkuani sylissä. Laukkuni on riittävän iso, mutta ei niin kookas, etteikö se reisieni ja pöydän väliin hyvin mahtuisi. Lattialle en halua laittaa, koska siellä voi olla ruuanjämiä, tai muuta ei kivaa. Tuolin selkänoja on typerä paikka laukulle, sehän suorastaan kutsuu varkaan selkäni taakse. Pöydällä laukkua ei kuulu pitää ja onhan se siinä myös ruokailun tiellä.
Vierailija kirjoitti:
Lattialle pöydän alle. En pelkää pöpöjä.
Kyse ei ole pelkistä pöpöistä.
Pöydän alla on todennäköisesti vaikka ja mitä, joita et ehkä heti huomaa. Esim. tahmaa siitä, kun joku aiemmin siinä istunut kaatoi limulasinsa ja sotku siivottiin näennäisesti. Siellä voi olla jonkun nenänkaivajan harmaa palleroinen. Rasvaa lattialle pudonneesta ruuasta jne.
Em. marinoituneen laukkusi viet sitten omaan kotiin, nam!
Laukuissani on pitkä hihna, laitan sen tuolin selkänojaan niin että laukkuosa on istuimen puolella. Tai pidän laukkua sylissäni. En jätä koskaan laukkuani valvomatta ja pidän laukun vetoketjut aina kiinni varkauksien estämiseksi.
Pidän sylissä tai laitan viereeni istuimelle. Yleensä tuoleissa on sen verran tilaa, että käsinojan ja minun väliin mahtuu olkalaukku ihan hyvin.
Lattialle on laita koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki sellainen koukku joka laitetaan pöydän pintaan ja laukku siihen roikkumaan.
Laukkukoukku on kyllä kätevä. Yhden koukun olen vaan itse saanut hajotettua, kun oli liian painava käsilaukku.
Miten tuo laukkukoukku muka toimii? Miten se kestää laukun painon ilman että koko viritys putoaa lattialle?
Vierailija kirjoitti:
Laitan pyörälle jotta kaikki näkee uuden vuittonin
Mutta mihin sen pyörän laitat?
Pidän sylissä. Mun käsilaukku on pieni. Jos on reppu mukana, niin sen laitan lattialle. Muakin ärsyttää noi pyöreäselkäiset tuolit. Aina sellaisissa paikoissa ei ole naulakkoa. Mihin takki olisi tarkoitus laittaa?