Miten selviätte huuliherpeksen kanssa?
Vinkkejä oireiden hoitoon ja rakkuloiden peittämiseen tms. kaivataan! Pystyykö esim. elämäntavoilla ennaltaehkäisemään viruksen aktivoitumista?
Kommentit (14)
Huonokuntoisessa ihmisessä virus kukkii useammin.
Minulla oireilee ehkä kerran vuodessa, silloin Vectavir auttaa mielestäni hyvin oireisiin (salva).
Jos sinulla oireilee usein, pyydä lääkäriltä estolääkitys.
stressi jäi pois,ei rakkuloi,ja tosiaan sokeria vähemmän,ei rakkuloi,ja heh...kun kutiaa,lyönkutinakohtaan yöks hammastahnaa,pesen aamulla pois,mutta jos on pikku rakkula,niin annan olla,ei o kukaan kyselly mitään,ei oo huomanneet
Vältän tuulta, aurinkoa ja yskimistä. Jos alkaa huulta kihelmöidä, laitan Zoviraxia, joka on mun mielestä parempi kuin muut asikloviirivoiteet. Tuuli on mulle pahin herpeksen laukaisija.
Itse huomaan että aktivoituminen tulee ainakin flunssan yhteydessä. Kiitos, tuota estolääkitystä olin ajatellutkin. Ap
Herpes aktivoituu minulla stressistä ja alikuntoisuudesta. Heti huomatessani ensikutinan otan 3-4g lysiiniä parina päivänä (aminohappo, löytyy luontaistuotekaupoista). Usein herpes ei puhkeaa ollenkaan. Huulirasvana Blistex-voide (valk.tuubissa).
Vierailija kirjoitti:
Herpes aktivoituu minulla stressistä ja alikuntoisuudesta. Heti huomatessani ensikutinan otan 3-4g lysiiniä parina päivänä (aminohappo, löytyy luontaistuotekaupoista). Usein herpes ei puhkeaa ollenkaan. Huulirasvana Blistex-voide (valk.tuubissa).
Hei tuo lysiini onkin mielenkiintoinen, täytyykin koittaa sitä! Googlettelin myös, että kilpirauhasen vajaatoiminta saattaa aiheuttaa kehossa alhaisen lysiinipitoisuuden. Itselläni on vt, vaikuttaisikohan viruksen tiheään aktivoitumiseen ja rajuihin oireisiin..
Minäkin sain L-lysiinillä kierteen katkaistua. Pahimmillaan oli 13 kertaa vuodessa eli joka kuukautisten aikaan. Nyt ei ole ollut moneen vuoteen kertaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei tuo lysiini onkin mielenkiintoinen, täytyykin koittaa sitä! Googlettelin myös, että kilpirauhasen vajaatoiminta saattaa aiheuttaa kehossa alhaisen lysiinipitoisuuden. Itselläni on vt, vaikuttaisikohan viruksen tiheään aktivoitumiseen ja rajuihin oireisiin..
Mikä on vt?
Monillahan on herpes simplex oireettomana. Mulla oireilee vain lievästi, ehkä noin kerran vuodessa on pieni rakkula noin 3 päivää. Ei tarvitse edes hoitaa mitenkään. Ainut huoli huuliherpeksen kanssa on ollut, kun mulla on ainakin kerran jokaisen lapsen vauvavuotena huuliherpes, niin olen silloin erityisesti pelännyt tartuntaa.
Minulle tuo lysiini ei auttanut. Otan heti Flushnil-tabl. jos alkaa kutittaa ja kihelmöidä siihen malliin että herpes tulossa. Zovirax-rasva ei sovi minulle...lähtee iho mutta herpes ei. Huulen lisäksi voi tulla nenän pieleen tai leukaan. Ihan saatanasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herpes aktivoituu minulla stressistä ja alikuntoisuudestia. Heti huomatessani ensikutinan otan 3-4g lysiiniä parina päivänä (aminohappo, löytyy luontaistuotekaupoista). Usein herpes ei puhkeaa ollenkaan. Huulirasvana Blistex-voide (valk.tuubissa).
Mikä on vt?
Anteeksi epäselvyys, lyhensin vaan tuon vajaatoiminnan vt:ksi.
Mulla aktivoi flussa ja pakkanen (yhdessä ja erikseenkin). Onneksi sentään aika harvakseltaan oireilee. En ole viime aikoina edes kamalasti käyttänyt mitään lääkerasvoja tms. kun pärjään ihan ok. Aiemmin on rakkuloita joskus tullut nenään tai muualle kasvojen alueelle, se on inhottavaa.
Hommasin estolääkityksen. Alkuun söin sitä useamman kuukauden, nyt olen ottanut tabletin heti, kun alkaa kihelmöidä. Parhaimmillaan rakkula ei puhkea lainkaan. Samaa lääkettä saa apteekista ilman reseptiä, mutta yksikköhinta on tuolloin moninkertainen.