Kauhein räkälä missä olet käynyt oluella
Kommentit (632)
Täällä oli mainittukin useita Oulun kuppiloita. Sarkka on siisti paikka varsinkin nykyään, ja aiemminkin lähinnä boheemi. Joku puhui Kaijonharjun Baabel-pizzerian viereisestä pubista, se on nimeltään pub Kuutio. Itä-Tuirassa ja Rajakylässä lienee paikallisia hämäriä pikkujuottoloita joista en ole tietoinen. Jo mainittu Peppers keskustassa aika villi, täällähän joskus ammuttiin miestä päähän. Pahin on kuitenkin Meri-Toppilan aka Veri-Toppilan aka Oulun Detroitin Dixon klubi, ainoa missä olen törmännyt oikeasti pelottaviin tyyppeihin. Toinen aika karu oli Covid 19-baari rautatieaseman lähellä, täynnä liivijengiä ja tarjoilija joku pieni kiinalaisnainen.
Muistan että Kissanmaalla Tampereella oli creepy lähipubi (ei kaukana kioskista), sitten Uusikylä kerrostalojen keskellä kulmapubi (ei jäähovi) sekä lähellä Kalevan Prismaa oli huoltoaseman kohdalla motelli yöpymiseen jossa baari. Kalevassa eri pubeja riitti joillekin, yksi lähellä siirtolapuutarhaa. Hervannassa myös. Alkoholistit viihtyivät. Kyllä ollut kaikenlaista puljua.
Joku kuppila Kuhmoisten keskustassa, nimeä en muista. Siellä oli levyautomaatti ja joku oli ostanut koko illaksi pelkkää Tommi Läntistä. Siis koko illan samaa s-ntaa. Ei vät suostuneet sulkemaan musiikkia koska joku oli maksanut siitä että saa kuunnella Läntistä.
Sen jälkeen en ole voinut ikinä enää kuunnella kys. artistia. Yök.
Vierailija kirjoitti:
Pub Amadeus, Tampere. Todella kuppikuntaista porukkaa, typeriä pissiksiä jotka haastavat riitaa, aineissa olevat portsarit.
Nykyään vissiin vähän rauhallisempi paikka, kuin joskus kymmenisen vuotta sitten, jolloin siellä oli välillä hyvinkin levoton meininki. Välillä oli sekä ulkona että baarin sisällä jotain välien selvittelyitä. Näin kerrankin kun muutama kantis mukiloi raukkamisesti päätä pienemmän miehen katuun.
Sörkän Kurvissa, Kurvittaren oikealla puolella oli sen ovi. Mutta en muista mikä nimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järvenpään Jampassa Elisa. Kyseinen pubi kuvasti hyvin alueen demografiaa. Oli siellä joskus joku mies katkaissut kaulan naiselta illan kuluessa. Oli kait joku rakkausdraama.
Ihan karmea paikka!! Olin siellä 2kk töissä 😂 Koko Jamppa on yksi helvetti.
Jamppa pilalla.
Joskus ysärin alussa Hyvinkäällä oli semmoinen matkustajakoti (Kirjavantolpan takana). Se oli aivan järjetön läävä. MA Numminen on siellä käynyt ja kirjoittanut kirjassaan..
Siellä kävi tietyt hahmot alaikäisenä kaljaa lipittämässä. Omistaja tiesi tyyppien olevan alaikäisiä, mutta kun ne kuitenkin vuoden tai kahden sisällä täyttävät 18 vuotta, niin voihan niille muutaman tarjota. Se muutama oli kuusi olutta per nuppi, piti kirjaa ja pyysi kalliimpaan hintaa, kun hänellä oli kaikki vastuu ja pelko persiissä.
Mä itse olin vielä 15v, mutta kävin sieltä usein broidia hakemassa. Join jaffan ja odottelin, sitten köröteltiin broidin mopolla kotiin ja pelättiin, että kuinka monta kertaa kaadutaan, kun jätkä ei humalaltaan meinannut pysyä kyydissä.
Mua pelotti jo astui sinne sisään, vaikka tuttujahan siellä paljon oli. Sitten oli niitä kantapeikkoja. Osa torkahteli paikallaan ja osa mörisi. Jälkeenpäin ajatellen ihan harmittomiahan ne oli. Mutta aina sain osani huutelusta, kun vaaleana pienikokoisena tyttönä siihen luolaan astuin.
Nurkka, Mynämäki