Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko saada diagnoosi merkinnän pois

Vierailija
09.02.2020 |

Hain itselleni ADHD diagnoosin yksityiseltä. Olin teettänyt kokeet ruotsinkielisellä psykologilla, ja sitten vein ne testit sille lääkärille. Kys. lääkäri ei edes osannut ruotsia, mutta antoi sen diagnoosin ja lääkityksen silti. Nyt olen alkanut miettimään, että ei minulla sittenkään taida edes olla ADHD:ta ja haluisin sen diagnoosin pois. Lääkitys ei ole auttanut myöskään. Kysymys kuuluu: voiko tällaista diagnoosia saada pois terveystiedoista? Haittaa mm. työnhakua, ja on pelkkä riesa. Sain siis diagnoosin nyt vasta kaksikymppisenä, kun itse sitä vartavasten hain. Kaduttaa...

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajan työn saamista ei estä diagnoosit jos muuten pärjää. Jos ei niistä ala erikseen kertomaan, sitten ne voivat vaikuttaa, muuten rekrytoijat eivät niistä saa tietää. 

Vierailija
22/28 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haluaisin Kannasta pois merkinnän ahdistuneisuushäiriöstä, jota mulla ei ole, vaan oireet johtuivat työpaikkakiusaaamisesta. Tämä vuosikausia vanha diagnoosi kaivetaan esille joka ikisen perusterveydenhuollon käynnin yhteydessä ja sitä tarjotaan myös syyksi fyysisille vaivoille. Jopa noidannuolen yhteydessä kirjoitetussa tekstissä ahdistuneisuus mainittiin heti iän jälkeen! Eikä suinkaan sitä, että mulla on ollut jo yksi välilevyprolapsi..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Diagnooseja ei haeta huvikseen eikä sairaudet poistu toivomalla.

Et muutenkaan noilla hengenlahjoilla pääse lentoemokoulutukseen. Se on turvallisuustyötä, ei viinojen ja tyynyjen kanniskelua.

Pyri johonkin räkälään tarjoilijaksi.

Ai sinun lempikapakkaasi, sinä oman lähiösi rytmihiriöinen karaokekuninkaallinen?

Vierailija
24/28 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua haittaa kans yks diagnoosi eli alkoholin haitallinen käyttö ja mukamas pysyvä DG. Kun kävin humalassa päivystyksessä. Vaan eipä voi mitään 

Vierailija
25/28 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oishan se outoa jos rikosrekisteri tiedot poistuu jossain vaiheessa mutta diagnoosit ei koskaan. Mut tosiaan, erikoinen halu saada joku diagnoosi jos ei tarkoituksena ole myydä lääkkeitä eteenpäin,

Vierailija
26/28 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa sen pois sillä että hakee uuden diagnoosin päälle tai sen että sairaus on parantunut, mutta varsinaisesti sitä aiempaa diagnoosia ei poisteta, periaatteessa tietty tuomioistuimen kautta, käytännössä ei sekään, pitäisi osoittaa että ollut epäpätevä ja tahallinen teko. 

Vierailija
27/28 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi työnhaussa pitää tuoda sairausdiagnoosit esille...?

Useille työpaikoille vaaditaan terveystodistus, ja nimenomaan puhdas sellainen. Nyt minulla ei ole sitä antaa... Mm. pitkäaikainen unelmani lentoemännän työstä jää nyt pelkäksi unelmaksi, koska diagnooseja ei saa olla.

Opiskelen myöskin opettajaksi tällä hetkellä, ja olen alkanut miettimään, josko tämä diagnoosi vaikeuttaa työnhakua silläkin saralla...

ap

Sinusta ei opettajaa tule etkä pärjää.

Sulla on luokka puolillaan nepsyjä tai/ja puolet mmaaa... liikkujia. Hiljaisimmat tyypit sitten vain ahdistuneita alisuoriutujia.

Vierailija
28/28 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oishan se outoa jos rikosrekisteri tiedot poistuu jossain vaiheessa mutta diagnoosit ei koskaan. Mut tosiaan, erikoinen halu saada joku diagnoosi jos ei tarkoituksena ole myydä lääkkeitä eteenpäin,

Voi mennä yksityiselle ja neuvotella että kirjataanko diagnoosi vai hakeutuuko vielä muualle. Kunnallisessa joutuu hyväksymään aikavarauksella sen lääkärin ammattitaidon tai toki pääsee sieltäkin keskenkaiken lähtemään, mutta ei voi vaikuttaa siihen miten lääkäri kirjaa käynnin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän