Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylipainoiset, milloin on tullut ensimmäinen lihavuuden aiheuttama/myötävaikuttama sairaus?

Vierailija
06.02.2020 |

Missä iässä ja mikä sairaus?
Itse olen yli 40, vielä terve. Ylipainoinen olen ollut nyt kymmenisen vuotta, eli en koko elämääni. Aika kauan jo kuitenkin, eli varmasti elimistö on kovilla.
Joo, ja tietenkään aina sairaudesta ei voi varmasti sanoa onko ylipainon aiheuttama, mutta esim. kakkostyypin diabeteksessa ylipaino on aika usein taustalla.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipaino ei mitään sairautta aiheuta. Se ruoka, millä se ylipaino on hankittu aiheuttaa sairaudet.

Kakkostyypin diabetes ei myöskään aiheudu lihavuudesta, vaan väärästä ravinnosta.

Vierailija
2/15 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut alle kouluikäisestä asti ylipainoinen. Pituuskasvun myötä olin nuoruudessa normaalipainoinen (BMI 20-21). Nyt olen keski-ikäinen, ei fyysisiä sairauksia, mutta miellän masentuneisuustaipumuksen taustalla olevan ylipainon, ainakin osittain. Se alkoi lihottua nuoruusvuosien jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut alle kouluikäisestä asti ylipainoinen. Pituuskasvun myötä olin nuoruudessa normaalipainoinen (BMI 20-21). Nyt olen keski-ikäinen, ei fyysisiä sairauksia, mutta miellän masentuneisuustaipumuksen taustalla olevan ylipainon, ainakin osittain. Se alkoi lihottua nuoruusvuosien jälkeen.

Olet ylipainoinen ja sairas väärän ravinnon vuoksi. Ylipaino ei ole syy, vaan seuraus.

Vierailija
4/15 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ylipainoinen ja sairas väärän ravinnon vuoksi. Ylipaino ei ole syy, vaan seuraus.

Miten tämä kommentti liittyy aloitukseen?

Vierailija
5/15 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut lapsesta asti lihava, ja mitään sairauksia ei ole ainakaan vielä. Kipeänäkin olen hyvin harvoin. En silti sano, että olisi tervettä olla lihava.

N28

Vierailija
6/15 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut lapsesta asti lihava, ja mitään sairauksia ei ole ainakaan vielä. Kipeänäkin olen hyvin harvoin. En silti sano, että olisi tervettä olla lihava.

N28

Lihavuus ei aiheuta sairauksia.

Vierailija
7/15 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh 40v tod. Rasvamaksa ja 2.tyypin diabetes Astma ja viimesin löydös maksakirroosi. Vähän olen katkera kun juon vaan vlk ja sekin 2 pulloa viintä.

Vierailija
8/15 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli 40 vuotiaana kihti. Pituus 175, paino 100kg

Vierailija
9/15 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

44 v., sydämen vajaatoiminta ja sen aiheuttama keuhkoveritulppa

Vierailija
10/15 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N28

Valehtelija. Tiede todistaa että olet valehtelija joka ajaa agendaansa toisten terveyden kustannuksella. Sairas olet.

Vierailija
11/15 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N28

Valehtelija. Tiede todistaa että olet valehtelija joka ajaa agendaansa toisten terveyden kustannuksella. Sairas olet.

Mikä tiede todistaa lihavuuden aiheuttavan sairauksia?

Mikä osuus on sillä ravinnolla, millä se lihavuus on aiheutettu?

Vierailija
12/15 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmekymppisenä verenpaine kohosi. Se laski heti, kun sain painon putoamaan. 

Vierailija
13/15 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle on tullut seurauksia ylipainosta vaikken enää edes ole ylipainoinen

Epäilen että yksi tyrä saattoi johtua siitä että lihoin lyhyessä ajassa paljon. Jouduin leikkaukseen

Lisäksi sain sappivaivat kun aloin laihduttamaan. Ilmeisesti nopea painonpudotusvauhti altistaa sappikiville

Vierailija
14/15 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N28

Mikä tiede todistaa lihavuuden aiheuttavan sairauksia?

Mikä osuus on sillä ravinnolla, millä se lihavuus on aiheutettu?

Jos syö sitä samaa ravintoa kohtuullisia määriä, ei ole niin herkkä sairastumaan kuin jos syö sitä liikaa.

Vierailija
15/15 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen raitis mutta rasvamaksa löytyi viisikymppisenä. Onneksi rasva lähtee laihduttaessa maksasta ja verikokeella voi seurata maksan tilannetta rasvoittumisenkin osalta. Sitä olen pohtinut, että miksi sitä rasvamaksan osoittavaa verikoetta ei oteta kaikilta rutiininomaisesti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän