Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isyystesti

Kyllästynyt
06.02.2020 |

Onko kukaan tehnyt isyystestiä lapsen ollessa jo vanhempi? Isä on siis tunnustanut lapsen syntyessä isyyden mutta saanut jostain päähänsä halun testana lapsen? Thl mukaiseen testiin voin itsekkin suostua jos noin kovasti haluaa. Paljon semmoinen ylipäätänsä maksaa ja kuka joutuu maksamaan?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

THL:n tekemä testi maksaa 272,80 euroa/nokka, eli ainakin kaksi kertaa tuon, jos testataan isä ja yksi lapsi. Se, joka haluaa testata, maksaa itse. Olisit voinut ihan itsekin googlata tämän: https://thl.fi/fi/web/lapset-nuoret-ja-perheet/peruspalvelut/isyyden-se…

Vierailija
2/19 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja se kannattaa pitää mielessä, että vaikka testi osoittaisi, että testattavat eivät ole toisilleen lainkaan sukua, juridista isyyttä ei enää voi purkaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Me teimme kotitestin lapsen ollessa vauva. Maksoikohan 100 e tai jotain.

No mut sitähän sä et kysynyt. THL:n testi jälkikäteen vissiin maksaa aika paljon yhteensä. Miksi tämä isä ei halunnut testiä lapsen synnyttyä? Olisi saanut ilmaiseksi.

Vierailija
4/19 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen lapsi? Ihan uteliaisuudesta vaan kysyn.

Vierailija
5/19 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Me teimme kotitestin lapsen ollessa vauva. Maksoikohan 100 e tai jotain.

No mut sitähän sä et kysynyt. THL:n testi jälkikäteen vissiin maksaa aika paljon yhteensä. Miksi tämä isä ei halunnut testiä lapsen synnyttyä? Olisi saanut ilmaiseksi.

Niillä kotitesteillä ei vaan ole minkäänlaista laillista merkitystä. Tosin, jos ei sitä kaipaa, niin kelpaavat hyvin.

6/19 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on nyt melkein 5 vuotias. Isä ei ole halunnut olla meidän kanssa vuosiin missään tekemisissä ja nyt ottanut yhteyttä lastenvalvojaan ja halunnut tehdä isyystestin. Itse tiedän että tekee tätä kiusallaan niinkuin jokaista asiaa :(

Vierailija
7/19 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
8/19 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano tälle isänkuvatukselle että testi ok jos hän maksaa.

Vierailija
9/19 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä4620 kirjoitti:

Lapsi on nyt melkein 5 vuotias. Isä ei ole halunnut olla meidän kanssa vuosiin missään tekemisissä ja nyt ottanut yhteyttä lastenvalvojaan ja halunnut tehdä isyystestin. Itse tiedän että tekee tätä kiusallaan niinkuin jokaista asiaa :(

No mutta mikä ongelma? Annat vaan teettää testin, ja itse hänen on se maksettava ja järjestettävä. 

Vierailija
10/19 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä4620 kirjoitti:

Ei kai sitä testiä enää saa, jos kerran on jo 5v. sitten isyyden tunnustanut. Jos taas isyyttä ei ole vahvistettu niin sitten varmaan isyys selvitetään. Sehän on lapsen etu ja siksi lastenvalvojan on asiassa edettävä. 

11/19 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuuko hän myös maksamaan minun testini vai testataanko siinä pelkästään isä ja lapsi? Miten varmoja nuo thl testit on? Eihän isä pysty niissä huijaamaan kun luottoa ei ole yhtään häntä kohtaan :(

Vierailija
12/19 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä4620 kirjoitti:

Joutuuko hän myös maksamaan minun testini vai testataanko siinä pelkästään isä ja lapsi? Miten varmoja nuo thl testit on? Eihän isä pysty niissä huijaamaan kun luottoa ei ole yhtään häntä kohtaan :(

Ei siinä sinua testata.

Vierailija
13/19 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tuo isä tietoinen siitä, että vaikka testi osoittaisi ettei hän ole isä, se ei muuttaisi mitään? Ja ainakaan sinun ei tarvitse mitään maksaa, testin haluaja maksaa.

14/19 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että tässä tapauksessa isä yrittää päästä eroon elatusmaksuista suun muusta. Ei vaan ymmärrä sitä ettei se isyystesti mitään muuta kun muita isäehdokkaita ei 100% varmasti ole :)

Vierailija
15/19 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luotettavia epövirallisia testejä saa muutamalla kympillä. Jos ne näyttävät, että lapsen oletettu isä on isä, niin ei tarvetta viralliseen testiin. Jos taas testin tulos on se mitä pelkäät, niin voit aina hävittää testin tuloksen ennen miehen näkemistä. Ja toivot, että se aisan kannattaja hölmö unohtaa koko asian.

16/19 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävirallisia testejä ei ole mahdollista tehdä kun isän kanssa ei ole edes puhevälejä eikä nää edes lasta joten ainoastaan viralliset testit ovat vaihtoehto!

Vierailija
17/19 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä4620 kirjoitti:

Se joka vaatii testin, se maksaa. Eli älä itse liikauta evääsikään testin saamiseksi, anna isän hoitaa koko homma. Testit tehdään valvotusti: saatte kotiin kuoren, jossa on testinottovälineet ja jotain lomakkeita. Kiikutat koko komeuden jollekin yksityiselle lääkäriasemalle, ja sen kuoren jossa on välineet SAA AVATA VASTA PAIKAN PÄÄLLÄ. Siellä sitten hoitavat homman eteenpäin, valvotusti.  Sinun ei tarvitse nähdäkään koko exää.

Vierailija
18/19 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä4620 kirjoitti:

Ei kai sitä testiä enää saa, jos kerran on jo 5v. sitten isyyden tunnustanut. Jos taas isyyttä ei ole vahvistettu niin sitten varmaan isyys selvitetään. Sehän on lapsen etu ja siksi lastenvalvojan on asiassa edettävä. 

Saa sen, jos itse maksaa. Mutta ei se muuta mitään, vaikka testi näyttäisi, että biologinen isä on joku muu. Tästähän oli juuri mediassa tapaus. Isyyden kumoamista pitää hakea kahden vuoden sisällä.

Vierailija
19/19 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo sukututkimukseen käytetyt dna-testit  toimivat oikein hyvin ja ovat paljon halvempi vaihtoehto virallisille testeille. Normihinta 50-75 dollaria/testi ja tarvitsette siis kaksi testiä, toisen lapselle ja toisen miehelle.

Löytää kyllä luotettavasti sen että onko mies lapsen isä.