Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos normisti terveydenhuolto on näin kuormittunut, miten sitten poikkeustilanteissa?

Vierailija
06.02.2020 |

Ei meillä riittäis resurssit Coronaan? Jos 10% väestöstä sais sen, kuinka monelle meillä ois mahollisuus antaa hoitoa?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti riittää. Kun vaan vihdoinkin jätetään osastoilla vetelinä makaavat ammattipotilaat passaamatta ja puunaamatta, niin resursseja vapautuu valtavasti. Otetaan käyttöön yksinkertainen malli: jos potilas kykenee toimimaan itse, häntä ei passata. Jos tämä ei rouva tai herra potilaalle sovi, se on ulos ja näkemiin.

Vierailija
2/4 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se terveille olisi kuin tavallinen flunssa jonka voi sairastaa kotonakin. Olen 55 enkä ole ottanut influenssa rokotteita enkä sikaviirus rokotteita mitään koskaan. Tavallinen flunssa ilman kuumetta on joskus ja menee viikossa tai kahdessa viikossa ohitse kun malttaa levätä. Sen olen huomannut että jos on stressaantunut niin on alttiimpi saamaan flunssan. Mikään kylmettyminen ei flunssaa tuo. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helposti riittää. Kun vaan vihdoinkin jätetään osastoilla vetelinä makaavat ammattipotilaat passaamatta ja puunaamatta, niin resursseja vapautuu valtavasti. Otetaan käyttöön yksinkertainen malli: jos potilas kykenee toimimaan itse, häntä ei passata. Jos tämä ei rouva tai herra potilaalle sovi, se on ulos ja näkemiin.

Ja kielletään vierailevia omaisia sälyttämästä hoitajille sellaisia tehtäviä, jotka he pystyisivät vallan hyvin itse hoitamaan. Omainen saattaa pyytää vierailunsa aikana toistuvasti hoitajan ”siirtämään” omilla jaloillaan kävelevän potilaan vuoteesta pyörätuoliin tai tuolista vuoteeseen ja sitten taas takaisin tuoliin. Sitten soitellaan hälytystä ja pyydetään tuomaan vettä (potilashuoneessa on vesilasi ja hana) koska veden pitää muka olla nokkamukissa (potilas ei tarvitse nokkamukia). Sitten jo pyydetään hoitajaa paikalle käyttämään potilas WC:ssä, koska eihän itse voida sitä tehdä hyhhyh.

Vierailija
4/4 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se terveille olisi kuin tavallinen flunssa jonka voi sairastaa kotonakin. Olen 55 enkä ole ottanut influenssa rokotteita enkä sikaviirus rokotteita mitään koskaan. Tavallinen flunssa ilman kuumetta on joskus ja menee viikossa tai kahdessa viikossa ohitse kun malttaa levätä. Sen olen huomannut että jos on stressaantunut niin on alttiimpi saamaan flunssan. Mikään kylmettyminen ei flunssaa tuo. 

Tavallinen flunssa paitsi että puolet sairastuneista tarvii tehohoitoa sairaalassa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan