Missä Aliexpress paketit luuraa?
Muutama paketti olisi pitänyt jo tulla Postissa Aliexpressiltä. Missä paketit viivyttelevät?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinalaiset huomio postilakon, ja eivät koskaan laittaneet paketteja matkaan.
Minulla lukee ainakin joidenkin pakettien kohdalla "departed country of origin", Aliexpressin omassa seurannassa siis.
Ne vetää hatustaan tuon lähtemisen. Jos katsoo päivämääriä. Joskus näkyy lähtö samana päivänä, ja joskus seuraavana. Ei kovin uskottavaa.
Miten sinulla?
Eikös tuo tarkoita, että paketti lähtee matkaan. Ei sitä että olisi koneessa matkalla Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on nyt kahdeksan pakettia jossain jumissa tai kadoksissa. Viidestä olen pyytänyt jo rahoja takaisin, kahdesta saanutkin. Normaalin aikataulun/toimituksen mukaan niiden olisi pitänyt tulla jo 3-4 viikkoa sitten.
Vi*uttaa.
Mutta eiköhän tämä ole postilakon seurausta.
kuka tilaa Kiinasta noin paljon sälää? 8 pakettia, tsiisus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla lukee ainakin joidenkin pakettien kohdalla "departed country of origin", Aliexpressin omassa seurannassa siis.
Ne vetää hatustaan tuon lähtemisen. Jos katsoo päivämääriä. Joskus näkyy lähtö samana päivänä, ja joskus seuraavana. Ei kovin uskottavaa.
Miten sinulla?
Eikös tuo tarkoita, että paketti lähtee matkaan. Ei sitä että olisi koneessa matkalla Suomeen.
Ei, vaan sitä että on lähtenyt lähtömaasta pois ja on matkalla kohti kohdemaata.
Kun tuo alv kerran tulee niin pitää tehdä tänä vuonna paljon tilauksia. Kaikkia vimpaimia ja hilavitkuttimia ja simmottiin. Elektroniikka osia jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sinulla?
No vaihtelua on parista päivästä viikkoon tai yli. Noihin seurantamerkintöihin ei ole välttämättä luottamista, mutta aina ollut niin päin, että paketti on matkalla tai jo tullut, vaikka seurannassa ei merkintää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös jotkut maksut muuttuneet juuri kuun vaiheessa noissa kiinapaketeissa? Todennäköisesti kiertävät jonkun välipisteen kautta ja siinä kestää.
Lähetyksiin tuli postimaksuja ja sitä ennen tilatut paketit jäivät ehkä roikkumaan Kiinan terminaaliin, kun maksetut lähetyskulut eivät kattaneetkaan postimaksua. Postimaksut ovat sitten kohonneet 10 kertaisiksi joidenkin tuotteiden kohdalla, aivan älytöntä. Suomessa tiedotettiin että postimaksua tulisi muutaman kymmensenttisen verran mutta totuus on että tuli muutama euro tai kymppi.
Oliskos linkkiä/lisätietoo antaa?
Noista on ollut puhetta mutta en ole nähnyt että oikeesti olisi muuttunut?!
(muusta kuin suomen postin 2,90 rahastuksesta )
https://www.tivi.fi/uutiset/tv/9e05bf39-015a-4873-ad44-9bab16e5d501?ref…
"jäsenmaat saavat määritellä päätemaksut isokokoisille ja tavaraa sisältäville kirjeille vuodesta 2021 alkaen."
Niin toi on vasta tulossa. Mitään tarkempia päätöksiä ei vielä noista edes ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on nyt kahdeksan pakettia jossain jumissa tai kadoksissa. Viidestä olen pyytänyt jo rahoja takaisin, kahdesta saanutkin. Normaalin aikataulun/toimituksen mukaan niiden olisi pitänyt tulla jo 3-4 viikkoa sitten.
Vi*uttaa.
Mutta eiköhän tämä ole postilakon seurausta.
kuka tilaa Kiinasta noin paljon sälää? 8 pakettia, tsiisus.
Miksei?
- $0.40 Right Angled Mini USB 5Pin Female To Micro USB Male
-$19.71 LED Ceiling Light 48W
- $1.03 5Pcs Cat5 RJ45 Coupler Jointer Network Cable Extender
-$14.48 HUD Head-Up Display
- $1.03 Quartz Silica Melting Crucible Dish Bowl Pot
- $1.07 USB Sharing Share Switch Box Hub
- $0.87 DC Power Connectors Splitter
Halpaa hupia, 40eurolla tavarat kotiin tuotuna, jotka suomessa olis maksanu yli 250€?
https://www.taloon.com/led-kattovalaisin-philips-hue-aurelle-28w-ip20-3…
Ja noi on vieläpä huonompia vaikka maksaa "alennuksessa" 135€
Sulla itsellä ei ole mitään harrastuksia tai tarpeita?
Haluat maksaa satasia ylimääräistä?
Se vaan on tyhymää maksaa liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös jotkut maksut muuttuneet juuri kuun vaiheessa noissa kiinapaketeissa? Todennäköisesti kiertävät jonkun välipisteen kautta ja siinä kestää.
Lähetyksiin tuli postimaksuja ja sitä ennen tilatut paketit jäivät ehkä roikkumaan Kiinan terminaaliin, kun maksetut lähetyskulut eivät kattaneetkaan postimaksua. Postimaksut ovat sitten kohonneet 10 kertaisiksi joidenkin tuotteiden kohdalla, aivan älytöntä. Suomessa tiedotettiin että postimaksua tulisi muutaman kymmensenttisen verran mutta totuus on että tuli muutama euro tai kymppi.
Oliskos linkkiä/lisätietoo antaa?
Noista on ollut puhetta mutta en ole nähnyt että oikeesti olisi muuttunut?!
(muusta kuin suomen postin 2,90 rahastuksesta )
"jäsenmaat saavat määritellä päätemaksut isokokoisille ja tavaraa sisältäville kirjeille vuodesta 2021 alkaen."
Niin toi on vasta tulossa. Mitään tarkempia päätöksiä ei vielä noista edes ole.
Niin, ja minä ymmärrän tuon niin, että isokokoiset ja tavaraa sisältävät kirjeet tarkoittavat sekä isokokoista että tavaraa sisältävää. Eli ei siis koske näitä pikkunyssyköitä lainkaan (joita minulla siis on nyt jäänyt paljon tulematta).
Ajankohtainen asia jälleen. Kiinasta paketteja paljon tilanneena, pakettiseurannan mukaan paketit jäävät yleensä aina Suomeen odottamaan pitkäksi aikaa, ennen kuin menee kuljetukseen asiakkaalle.
Posti viivyttelee tahallaan Kiinan pakettien toimitusta (toisin sanoen v*ttuilevat asiakkaalle).
Tuleeko nuo Aliexpressin paketit Suomen päässä postin toimittamana? Vai matkahuollon tai jonkun kuriirin?