Kävin kampaajalla, joka haukkui hiuspohjani lyttyyn
Aikamoinen kokemus. Oma vakiokampaajani on niin suosittu, että ensimmäinen vapaa ilta- tai lauantaiaika olisi mennyt kuun loppuun. Kävin kysymässä aikaa parissa paikassa, joista toiseen sain ajan jo seuraavalle illalle. Kampaaja harjasi ja käänteli hiuksia happaman näköisenä. Sanoi sitten, että tämä hiuspohjahan on aivan kuiva korppu ja tivasi, olenko mitään öljyjä edes kokeillut. Hänen mielestään edes hiusväri ei kannattaisi laittaa näin kuivaan päänahkaan. Minä sanoin, että ennenkin on laitettu. Nyrpeänä hän sitten suostui värjäämään ja värin vaikutusaikana yritti myydä puoli kauppaa minulle. ”Tarvitset tällaisen tuohon hiuspohjaan ja sitten kun se vähän rauhoittuu, käytä välissä tätä ja missään nimessä ei kuivattavia muotoilutuotteita, meillä on tällainen kosteuttava tuote...” Värin pesun jälkeen seurasi vielä saarna, miten ihmiset ei yhtään välitä, mitä sinne hiuspohjalle kuuluu, vaikka se on oleellista, jos aikoo säilyttää hiukset päässään. Huh että oli ikävä ja nöyryytetty olo.
Kommentit (12)
Kyllä kampaajat näkevät aika järkyttävän kuntoisia hiuksia ja hiuspohjia. Sitten kun asiakkaita yrittää auttaa, niin suuttuvat ja ottavat vinkit kettuiluna, kun luulevat itse tietävänsä hiustenhoidosta enemmän.
Tuskinpa tahallaan on sanonut, mutta onhan tuo aikamoista jos noin voimallisesti nostanut esille, ehkä ap:n kannattaisi mennä ihotautilääkärille.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kampaajat näkevät aika järkyttävän kuntoisia hiuksia ja hiuspohjia. Sitten kun asiakkaita yrittää auttaa, niin suuttuvat ja ottavat vinkit kettuiluna, kun luulevat itse tietävänsä hiustenhoidosta enemmän.
Asiat voi esittää monella tapaa. Pitää olla sen verran tilannetajua että ei ala tyrkyttämään tuotteita jos vaikuttaa että ei ole kiinnostunut ostamaan tuotteita. Ja _ikinä_ ei nöyryytetä tai syyllistetä asiakasta, se on varma tapa saada entinen asiakas.
Ei ap
Valitus ja vaihdat kampaajaa. Kyse on palveluammatista josta maksat, nöyryytystä ja pakkomyyntiä sen varjolla ei tarvitse sietää. Syyllistäminen on tuttu kauppakeino ja tepsii tunnollisiin ihmisiin. Pysy vahvana ja poissa tuosta paikasta, myös vakikampaajasi luota.
Minulla kävi Hieman vastaavaa koiran päiväkodin kanssa. Hoitaja kävi jossain koulutuksessa ja sen jälkeen alkoi painostus kastroida koirat ja osallistua kaiken maailman kursseille jotta todistaisin olevani hyvä koiranomistaja. Totesin että joko painostus loppuu tai koirani eivät enää käy hoidossa ja kerron esimiehille miksi lopetin. Painostus loppui, koirat voivat yhä hyvin ja pallitkin on
Vierailija kirjoitti:
Minä olen hiuspohjani kanssa kiertänyt ihotautilääkäreistä hiuspohjiin erikoistuneisiinnkampaajiin. Olen ollut ongelmamallinna alan koulutuksessa, jossa parhaat asiantuntijat opettavat kampaajalle mitä tehdä. Mikään ei ole auttanut kuin Max viikoksi. Ihotautilääkäri käskee pesemään vain rasvaa käyttämällä ja käytännössä se ei toimi hiuksille tai edes sille hiuspohjalle. Toinen ohje on kortisonikuurit. Ammattilaisten turvehauteet auttaa viikoksi. Omat niksini auttavat enemmän. Sitten kun joku kampaaja tyrkyttää jotain hilseshampooota, niin menee hermo. Tai kuorintashampoota. Molemmat pahentaa asiaa. (Ei vain aluksi, vaan kokonaan.)
Ja tulee typerä olo, kun kampaaja luulee etten ole ollenkaan hoitanut hiuspohjaa.
Ohis
Olisit sanonu, että sori oota ja rapsuttanut hilseet lattialle tiheällä kammalla.
Ja uusi yritys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiat voi esittää monella tapaa. Pitää olla sen verran tilannetajua että ei ala tyrkyttämään tuotteita jos vaikuttaa että ei ole kiinnostunut ostamaan tuotteita. Ja _ikinä_ ei nöyryytetä tai syyllistetä asiakasta, se on varma tapa saada entinen asiakas.
Ei ap
Jos asiakas ei osta kampaajan suosittelemia tuotteita, jolloin hiuksista tulee huonokuntoiset, niin ketä asiasta syytetään? Hiuksia käsitellyttä kampaajaa tietysti.
Ex kampaamoyrittäjänä voisin paljastaa nyt tällaisen puolisalaisuuden: hiusten"hoito"tuotteet ja kosmetiikka-ala on suurimmaksi osaksi isoa rahastusta ja täysin tieteellisesti pohjaa vailla oleva teollisuudenala.
Oikeasti ainoa tuote mitä päähän kannattaa laittaa, on jokin ph-arvoltaan mieto luomushampoo. Sen jälkeen kaikki tuotteet ovat enemmän tai vähemmän hallaa aiheuttavia kemikaaliseoksia.
T. Ex-kampaajaparturi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen hiuspohjani kanssa kiertänyt ihotautilääkäreistä hiuspohjiin erikoistuneisiinnkampaajiin. Olen ollut ongelmamallinna alan koulutuksessa, jossa parhaat asiantuntijat opettavat kampaajalle mitä tehdä. Mikään ei ole auttanut kuin Max viikoksi. Ihotautilääkäri käskee pesemään vain rasvaa käyttämällä ja käytännössä se ei toimi hiuksille tai edes sille hiuspohjalle. Toinen ohje on kortisonikuurit. Ammattilaisten turvehauteet auttaa viikoksi. Omat niksini auttavat enemmän. Sitten kun joku kampaaja tyrkyttää jotain hilseshampooota, niin menee hermo. Tai kuorintashampoota. Molemmat pahentaa asiaa. (Ei vain aluksi, vaan kokonaan.)
Ja tulee typerä olo, kun kampaaja luulee etten ole ollenkaan hoitanut hiuspohjaa.
Ohis
Noita aineita saa lotrata elämänsä loppuun asti eikä pysyvää apua tule. Ratkaisu löytyy ravinnosta, itsellä seborroinen ekseema helpottui ja paha hajukin hälveni kun en syö enää erityisen rasvaisia eläinkunnan tuotteita kuten kermaa ja rasvaisimpia juustoja. Nyt olen karsinut sokerin käyttöä eikä ainakaan huonompaan suuntaan mennä. Kuiva iho ehkä tykkäisi rasvaisemmasta ravinnosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ap
Jos asiakas ei osta kampaajan suosittelemia tuotteita, jolloin hiuksista tulee huonokuntoiset, niin ketä asiasta syytetään? Hiuksia käsitellyttä kampaajaa tietysti.
Ja ratkaisu on asiakkaan syyllistäminen ja tuotteiden tyrkytys?
Kampaaja voi kertoa asiakkaalle että x tuotteesta voisi olla apua hiuspohjan hoidossa/värin säilymisessä/ hiusten kuivuuteen tms ja kertoa kotihoitovinkkejä, mutta pitää hyväksyä jos asiakas tekee päätöksen olla ostamatta eikä puuttua asiaan sen enempää.
Kaikki iho-ongelmat ovat pohjimmiltaan tulehdustiloja - ja tulehdustiloja säännellään tulehdusta aiheuttavia ruoka-aineita välttämällä. Suurin tulehduksia ylläpitävä ruoka-aine on yllätys yllätys: sokeri. Eli hiilarit kannattaisi jättää vähiin ensin vaikka puoleksi vuodeksi ja katsoa sitten uudelleen miten iho ja päänahka voi.
T. kokemusta on.
Olipas varmasti kertakaikkiaan traumaattista.