Kuinka raskasta työsi on fyysisesti?
ja palaudutko kunnolla siitä seuraavaksi päiväksi.
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
No miten se ilmaistaan..askelia 15000-20000/ pv. Kädissä yleensä 20 l kastelukannu.Nostan 30 kg säkkejä, no jotenkuten olen rantautunut töihin aina seuraavanakin päivänä, ei kai oo vaihtoehtoja.
Kuulostaa tutulta.
Väännän, käännän, tuen ja puen 39-147kg ihmisiä, pahinta on että väki on jäykkää ja mielellään myös vastustaa apua.
Kun istahtaa kirjaamaan tekemisiään, ei sen jälkeen tahdo päästä liikkeelle, ilmeisesti ruostun jos en kokoajan ole vähän liikkeessä.
Joskus joutuu nousemaan sohvalta jopa istuvaan asentoon.
Sosiaalipuolen laitossektorin yökkö.
Vierailija kirjoitti:
Mee kertomaan tää löysimmät duunit ketjuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mee kertomaan tää löysimmät duunit ketjuun.
Aloituksessa kysyttiin vaan kuinka raskasta työsi on fyysisesti, kaikilla ei ole kovin raskasta.
Fyysisyys vaihtelee paljon koska meillä on työkierto, ja tehtävät ovat hyvinkin erilaisia. Välillä on jatkuvaa nostelua, kävelyä ym touhua, välillä valvovaa työtä ja kevyitä tehtäviä. Teen tehtaassa 3-vuorotyötä, yövuorot ovat raskaimpia tehtävästä riippumatta koska nukun silloin huonosti.
Insinöörin työ vaatii sen verran fyysisyyttä, että jaksaa kävellä työhuoneesta pari kertaa päivässä tulostimelle (n. 20 metriä) ja kahvihuoneeseen (sama matka). Silloin tällöin käyn myös kollegan työhuoneella kysymässä jotain. En voi kuvitella paljoa helpompaa työtä. Henkinen kuormittavuus onkin sitten ihan toinen juttu.
Erittäin vähän kuormittavaa fyysisesti, mikä sitten on juuri työn huono puoli. Tietokoneella tehtävää istumatyötä, eli lähes se terveydelle haitallisin työskentelymuoto. Toki tässä on sitten omat ongelmansa niska-hartiaseudun jumittumisena ja hiirikäden rasittumisena, mutta onhan tämä ihan eri mittakaavassa kuin vaikka joku työ raksalla tai sairaalassa.
Kunhan sen verran jaksan sormia ja silmiä liikuttaa, että voin kirjoittaa ja lukea tietokoneella niin siinäpä se.
En osaa sanoin kuvailla.
Päivä koostuu raskaiden taakkojen kantamisista paikasta toiseen, kyykkimisistä, kurotteluista, kyykyssä lattialla kurottelusta, työntömisistä, raskaiden taakkojen vääntämisistä ja nostamisista. Kiire, kiire on koko ajan, pitää ehtiä lähetykset valmiiksi, asiakkaiden tuotteet valmiiksi. Kuuma on, hiki koko päivän päällä. Juostakin välillä täytyy. W73Meitä tekijöitä on aivan liian vähän.
Ensimmäisessä vaiheessa meni käsi, toisessa työpaikassa käytettävät myrkyt uhkaavat henkeä. Stressi on aiheuttanut minulle. Kohtuuttoman nuorena sydän-ja verisuonitaudin jo (olen sporttinen, noudatan terveellisiä elitapoja, olen normaalipainoinen) Työantaja ei reagoi työterveyden huoleen
No miten se ilmaistaan..askelia 15000-20000/ pv. Kädissä yleensä 20 l kastelukannu.Nostan 30 kg säkkejä, no jotenkuten olen rantautunut töihin aina seuraavanakin päivänä, ei kai oo vaihtoehtoja.