Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikan sosiaaliset suhteet

Vierailija
05.02.2020 |

Meillä on töissä neljän hengen porukka, jossa on kolme naista ja yksi (homo) mies. Viihdymme yhdessä ja usein sovimme myös mm. lounastauot yhteisesti. Vietämme aikaa toisinaan yhdessä myös vapaa-ajalla.

Menemme töissä usein omaan pöytään istumaan, koska pöydät ovat neljän hengen pöytiä. Muillakin työkavereilla on aina seuraa eikä kukaan jää yksin.

No, tämä meidän hyvä henkemme tuntuu ilmeisesti kaivertavan joitakin työkavereitamme. Yksi työkaveri kertoi minulle että tästä oli keskusteltu.
Onko heillä oikeutta pahoittaa mieltään? Minua tuollainen kontrollointi on alkanut ärsyttää ja mietin että kenen puoleen asiassa kääntyisin. Kuulostaa hieman lapselliseltakin tämä, vaikka olemme 30-50 vuotiaita.
Onko teidän työpaikallanne ollut tälläistä ja miten olette suhtautuneet?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse määrä-aikaisessa työsuhteessa. Ei kiinnosta muu, kuin shopparin päättyminen, että saan päivärahat. En ota mitään kantaa näiden hullujen taisteluihin. Teen työni ja en kuule/näe mitään. Annan hullujen taistella, evvk.

Näin pitäisi kaikkien toimia. Elä ja anna elää. Ei ole hyvä puuttua toisten asioihin ja tekemisiin. Olet viisas ihminen.

Vierailija
22/35 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounastauot ovat omaa aikaani ja vietän ne kenen seurassa itse haluan. Samoin vapaa-aikani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa naisten välisestä jutusta. Itse olen nainen myös mutta en välitä vähääkään osallistua tauoilla muiden juttuihin; lapsi-ja lastenlapsivideoiden ihasteluun tai julkkisjuoruihin tai tyhjänpäiväiseen pälätykseen. Kauheinta on se kun naiset innostuvat jostain ja äänenvoimakkuus nousee ja nousee & äänet kimakoituvat.... silloin pitää poistua taukotilasta.

Todennäköisesti pitävät minua omituisena, mutta saanpahan olla rauhassa omissa oloissani. Pakotettu ja teeskennelty yhteisöllisyys on syvältä - en ole töissä saadakseni kavereita.

Vierailija
24/35 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuppikunta on sisäänpäin lämpiävä ympäristönsä poissulkeva ryhmä. Töissä ollaan töissä ja vapaa-ajalla voi sitten eriytyä muista mielin määrin.

Kuppikunta itse ei näe omassa toiminnassaan mitään väärää.

Vierailija
25/35 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin joskus työpaikalla jossa oli tommonen klikkiporukka. Ne oli mulle lähimmät työkaverit varsinaisessa työssä. Sanoivat heti kun aloitin työt siellä, että voin niin kauan käydä lounaalla heidän kanssa, kunnes löydän oman porukan. Eli jatkossa heidän kanssa ei saanut lounastaa. Kiitti hei, tosi huomaavaista. Klikit on niin yläastemeininkiä.

Vierailija
26/35 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko harkinneet sellaista että menisitte isoon pöytään istumaan? Voisitte istua yhdessä mutta muutkin voisi osallistua jutteluihinne. Me ollaan nyt alettu tekemään sitä koska ei sitä oikeasti tiedä mitä muissa pöydissä tapahtuu. Ollaan huomattu kiusaamista miesten porukassa ja halutaan tarjota kiusatulle mahdollisuus vaihtaa seuraa.

T: kampuslainen

Te ainakin kuulostatte mukavilta. :)

Ap sanoo, että työpaikalla on neljän hengen pöytiä. Miten he siis ottaisivat huomioon jonkun yksinäisen, jos heidän oma porukkansa jo täyttää tuollaisen pöytäryhmän. Minä en ihan usko, että he joka päivä muistavat katsoa ympärilleen tai edes huomaavat omalta hauskanpidoltaan, jos siellä onkin joku yksinäinen. Enkä nyt varsinaisesti syytä siitä, mutta ap itse halusi korostaa kuinka ottaisivat lisää väkeä joukkoonsa, jos joku haluaisi tulla mukaan. Miten tämä asia tulee muille ilmi? En usko, että yksinäinen ja arka ihminen edes uskaltaisi lähestyä porukkaa, jolla aina näyttää olevan hauskaa yhdessä ja ovat linnoittautuneet vakipöytäänsä. Ei ole helppoa sellaiseen mukaan meneminen.

Mikseivät he siis jo nyt aktiivisesti pyri siihen, jos se kuitenkin heille sopisi?

Vierailija
27/35 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kemiat joko toimivat tai eivät toimi. Se on vaan niin, oltiinpa töissä tai vapaa-ajalla. Niin se vaan menee.

Töissä kuitenkin "on pakko" olla hyvissä tai kohtuu väleissä kaikkien kanssa.

Typerintä mitä tiedän on ne  ihmiset jotka arvostavat vain omaa ammattikuntaansa tai ylempää tasoa olevia.

Meidän työporukassa on monia eri ammattiryhmiä, ja sen huomaa kaikessa. Jo heti aamusta  (:

Nimittäin muuan tyyppi EI SANO HUOMENTA kuin ylemmän ammattitason henkilöille. Mikä örkki !

Tyyppi paljastaa niin tyhmyytensä ! ! !

Vierailija
28/35 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilla oli sama homma (jopa sama kokoonpano, eli 3 naista ja homo :D) ja oltiin vielapa team leadeja ja assistant team leadeja (2+2) niin muille tiimin jasenille tuli olo etta ollaan "jotenkin ollakseen" kun oltiin aina omassa poydassa tai mentiin nelisin muualle kuin tyopaikkaruokalaan lounaalle. 

Valitettavasti, jos oltiin samassa poydassa meidan tiimin muitten jasenten kanssa, puhe kaantyi aina tyoasioihin, eli me nelja tehtiin tietoisesti pesaeroa tyojuttuihin lounasaikana ja samalla myos pesaeroa meidan tiimiin, valitettavasti. Tyo oli hektista ja lounastauko tarpeellinen henkireika tyopaivan puolivalissa. 

N. kerran kuussa kaytiin sitten molempien tiimien kanssa pidemmalla lounaalla ja silloin kaikki istuivat "sekaisin". 

Vierailija
29/35 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kemiat joko toimivat tai eivät toimi. Se on vaan niin, oltiinpa töissä tai vapaa-ajalla. Niin se vaan menee.

Töissä kuitenkin "on pakko" olla hyvissä tai kohtuu väleissä kaikkien kanssa.

Typerintä mitä tiedän on ne  ihmiset jotka arvostavat vain omaa ammattikuntaansa tai ylempää tasoa olevia.

Meidän työporukassa on monia eri ammattiryhmiä, ja sen huomaa kaikessa. Jo heti aamusta  (:

Nimittäin muuan tyyppi EI SANO HUOMENTA kuin ylemmän ammattitason henkilöille. Mikä örkki !

Tyyppi paljastaa niin tyhmyytensä ! ! !

Nykyisen tyopaikan pomo ei ikina

- laita yhteiseen kalenteriin menojaan (mutta meille on huomautettu heti jos yhden kerran unohtaa laittaa)

- sano huomenta kellekaan, kavelee suoraan huoneeseensa ja laittaa oven kiinni

- laita kahvikuppejaan astianpesukoneeseen 

- lataa tai tyhjenna astianpesukonetta

- noudata tyoaikoja 

Ei hanen katsos tarvi noudattaa mitaan tyoyhteison saantoja koska han on pomo! (Mutta ei firman omistaja, kyseessa OY ja hanella ehka 20% eli osaomistaja vaan.)

Ja meilla siis pieni tyoyhteiso, yhteensa 10 ihmista. 

Vierailija
30/35 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä porukkahenki pienessä yksikössä  voi joko kääntyä koko työpaikan ilmapiriin piristäjäksi tai nostattaa huonoa henkeä, jos suljette muut ryhmänne ulkopuolelle.

Yleensä hyvä ryhmähenki on sitä, että siitä riittää jakaa muillekin. Kaikki ovat tervetulleita teidän yksikköön hoitamaan asioita ja jakamaan juttujanne. Se ei tarkoita, että teidän pitäisi ryhmänä laajentua, mutta kun ihmisillä on hyvä olla siitä on varaa jakaa muillekin hyvää oloa.  Se välittyy myönteisenä yhteistyönä muihin yksiköihin ja pomolle asti.

Vierailija
31/35 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultapossukerho<3

Vierailija
32/35 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, katsokaa meitä me tullaan hyvin toimeen.

Vierailija
33/35 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ylemmän ammatti tason työntekijä EI ns.  "alennu" kohtelemaan tasa-arvoisesti alempi tasoista, niin 

, niin..... pitääkö "siivoojan" niijata johtajalle :-D  Joo,  1800-luvulla kyllä !

Johdon sihteeri, johtoryhmä, erikois ammattiryhmä ym ym ym ... pitävät henkilökunnan kahvihuoneessa oikeutena jättää kaikki töhkä astiansa pöydille, sillä tottakai muut ne laittavat tiskikoneeseen.

Valmiiksi keitetylle kahville on ottajia. Tiskinoneen tyhjennykseen vain ne pari-kolme tyyppiä. Kun henkilökuntaa on toistakymmentä. 

Huomenta sanoo ne joilla on muutakin älyä kuin koulutus. Kouluviisaat eivät sano.

Vierailija
34/35 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, katsokaa meitä me tullaan hyvin toimeen.

Nämä porukat yleensä on niitä kova äänisempiä, jotka vetää se huomion puoleensa. Moni jopa katsellaan varmistaa sen, että kuuletteko nyt varmast kaikki miten me täällä yhdessä nauretaan.

Vierailija
35/35 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan luonnollista hakeutua seuraan josta pitää. Työpaikallakin. Ottaisin yhteyttä työsuojeluun jos tuollaista kiusaamista ilmenisi. Ihan rauhassa voi viettää lounastuntinsa siinä seurassa jossa haluaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän