Letut paloi:(
Olin tekemässä lettuja ja unohdin käydä katsomassa mikä on lettujen tilanne niin huomasin palohälyttimen piipahtavan joten juoksin heti keittiöön ja olin aivan kauhuissaan kun näin lettujen tilannetta. Otin ne heti pois ja laitoin ne äkkiä lautasiin. Nyt koti haisee savulle ja ei mitään syötävää:(. Itkettää.
Kommentit (16)
Siis miten niin jätit letut itsekseen? Lettujen paisto on nopeaa hommaa, eikä siitä mihinkään lähdetä. Mutta niin se on, että tyhmästä päästä saa kärsiä koko ruumis.
Paista uudet.
Itse tykkään tummemmanpuoleisista, rapeareunaisista letuista, mutta en palaneista sentään. Jotkut taas tykkäävät kalpeista ja niljakkaista letuista.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Opitko tuosta mitään? Teitkö lättyjä kolmella pannulla kuten minä, siinä ei kyllä kerkeä mitään muuta tekemään.
Pitää olla varovainen lettunsa kanssa, etenkään jättää valvomatta, joku asiaton voi käyttää tilannetta hyväksi!
Vierailija kirjoitti:
Käytä munakelloa vastedes. Digi-mallinen on kätevä ja tarkka.
Letut paistetaan aina vierellä seisten
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kellon avulla ne voi paistaa minimaalisen pienellä lämmöllä ja silloin hellan äärestä kerkeää muuallekin.
Eihä letunpaistossa voi lieden läheisyydestä poistua, sen verran nopeesti paistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kellon avulla ne voi paistaa minimaalisen pienellä lämmöllä ja silloin hellan äärestä kerkeää muuallekin.
Ei! Letut paistetaan kuumassa nopeasti pitsireunaisiksi!
Letun paistossa olisi varmaan eduksi tarkka- ja nopeasäätöinen liesi, mutta kyllä niksit löytyisi varmaan aina, jos vaan reenaisi. Esim. lieden laitto hetkeksi aikaa kuumemmalle valmistuvaa lettua viimeistellessä, jolla kompesoidaan uuden taikinan pannua jäähdyttävä vaikutus.
Teflonpannun käyttäjä on sidottu lieteen, sillä uinahdus voi maksaa neljäkymppiä.
Tee uusi taikina ja vahdi vieressä kun paistat tai pannukakku uuniin