Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te keillä on identtiset/hyvin samannäköiset kaksoset..

Vierailija
04.02.2020 |

Puetteko lapsillenne aina samanlaiset vaatteet esim päiväkotiin? Erottavatko hoitajat lapset toisistaan?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä puettiin aikoinaan täsmälleen samanlaisiin vaatteisiin, koska muuten aamut olivat yhtä tappelua. Jos toisella oli punaiset sukat ja toisella siniset, toinen raivosi, että haluaisi siniset/punaiset sukat, koska toisellakin on. Ja jos toisella mekko päällä, toisella housut, niin suorastaan repivät vaatteet pois, koska halusivat sittenkin mekon/housut, koska toisella oli. Ja jos vaihdettiin, niin haluttiinkin takaisin mekko/housut.

Myöhemmin halusivat pukeutua ihan itse eri tavalla.

Täysin identtiset, mutta eriluonteiset kaksostytöt. Hoitajat erottivat kyllä luonteiden perusteella. Toinen vetäytyvä ja hiljainen, toinen rämäpää ja seinillä kiipeilevä.

Vierailija
2/17 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutun perheessä toisella oli otsatukka, toisella ei. Erotti hyvin vaatteista riippumatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksoseni (tytöt) erottuivat kun toisen puin pojaksi :)

Vierailija
4/17 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole samanlaisia vaatteita, mutta jotkut hoitajat eivät silti erota. En ole myöskään lähtenyt värikoodaamaan, koska kyllä nuo oppii tunnistamaan jos jaksaa. Lapset ovat tottuneet siihen että sekoitetaan toisiinsa, eivät pahoita mieltään. Yksilöllisyyttä tuetaan paljon muuten kotona ja tehdään paljon asioita niin molempi vanhempi ottaa yhden lapsen mukaan tekemiseen. 

Vierailija
5/17 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin identtiset, mutta eriluonteiset kaksostytöt. Hoitajat erottivat kyllä luonteiden perusteella. Toinen vetäytyvä ja hiljainen, toinen rämäpää ja seinillä kiipeilevä.

Ajatteles, jos se hiljainen pitikin salaa rämäpää-päiviä päiväkodissa, ja kaikki sähellys pistettiin siskon piikkiin. :D

Meidän kaksoset on niin erikokoisia, että ihan sama mitä pukee päälle. Jätti ja Mini on helppo erottaa toisistaan.

Vierailija
6/17 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulmunin kaksoset

Vierailija
7/17 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä juhlissa samanlaiset vaatteet. Muutoin paljon peruja kavereilta ja isosiskolta (kaksoset kyllä poikia, mutta housut ja t-paidat kävi heillekin). Osa hoitajista erotti pojat aina riippumatta vaatteista, pitemmän tauon/loman jälkeen ehkä vähän epävarmemmin, osa taas ei ikinä oppinut. Kaverit aina tienneet kummasta on kyse. Sukulaiset arvuuttelee, jos eivät muutamaan kuukauteen ole nähneet, useammin näkevät erottaa kyllä pojat toisistaan. Itse erotan jo eleistä ja liikkumisesta, vaikken kasvoja näkisikään. Nyt vuosien jälkeen vanhoja valokuvia katsoessa pitää tosin välillä miettiä, kumpikohan tuossa on...

Mitään veli-on-paras-kaveri osastoa nämä kaksi eivät ole koskaan olleet eikä ole ollut niin väliksi onko samanlaista kuin toisella. Jos ostaa tuliaisiksi kaksi vähän eri tyylistä t-paitaa, toinen usein haluaa toisen ja toinen toisen (kysytään kummaltakin erikseen ilman että tietää toisen valinnasta). 

8/17 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puetteko lapsillenne aina samanlaiset vaatteet esim päiväkotiin? Erottavatko hoitajat lapset toisistaan?

Olemme aina pukeneet erilaiset. Usein sama vaate, mutta eri värinen. Lapset ovat olleet tosin aina eri päiväkotiryhmässä ja eri luokalla koulussa.

Vanhemmat jotka tekevät kaksosista saman näköisiä tarkoituksella, ovat huomion kipeitä ja sairaalloisesti narsistisia. Lapsille ei kehity omaa identiteettiä.

Vierailija
9/17 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on epäidenttiset kaksostytöt, jotka ei edes ole kovasti saman näköiset. Koskaan en pukenut heitä identtisiin vaatteisiin. Ja silti joillakin on vaikeuksia erottaa tyttöjä toisistaan. Tuntuu, että heti kun kerron että nämä on kaksoset, niin osan aivot menevät oikosulkuun.

Vierailija
10/17 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurko kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemme aina pukeneet erilaiset. Usein sama vaate, mutta eri värinen. Lapset ovat olleet tosin aina eri päiväkotiryhmässä ja eri luokalla koulussa.

Vanhemmat jotka tekevät kaksosista saman näköisiä tarkoituksella, ovat huomion kipeitä ja sairaalloisesti narsistisia. Lapsille ei kehity omaa identiteettiä.

No just. Mitenkäs sille lapselle kehittyy yhtään sen kummemmin oma identiteetti, kun vanhemmat kuitenkin ne vaatteet valitsevat. Miten se identiteetti on kiinni äidin valitsemasta vaatteesta? 

Vierailija
11/17 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä juhlissa samanlaiset vaatteet. Muutoin paljon peruja kavereilta ja isosiskolta (kaksoset kyllä poikia, mutta housut ja t-paidat kävi heillekin). Osa hoitajista erotti pojat aina riippumatta vaatteista, pitemmän tauon/loman jälkeen ehkä vähän epävarmemmin, osa taas ei ikinä oppinut. Kaverit aina tienneet kummasta on kyse. Sukulaiset arvuuttelee, jos eivät muutamaan kuukauteen ole nähneet, useammin näkevät erottaa kyllä pojat toisistaan. Itse erotan jo eleistä ja liikkumisesta, vaikken kasvoja näkisikään. Nyt vuosien jälkeen vanhoja valokuvia katsoessa pitää tosin välillä miettiä, kumpikohan tuossa on...

Mitään veli-on-paras-kaveri osastoa nämä kaksi eivät ole koskaan olleet eikä ole ollut niin väliksi onko samanlaista kuin toisella. Jos ostaa tuliaisiksi kaksi vähän eri tyylistä t-paitaa, toinen usein haluaa toisen ja toinen toisen (kysytään kummaltakin erikseen ilman että tietää toisen valinnasta). 

Tuo kuulostaa erikoiselta, että kaverit eivät osaisi erottaa. Pojallamme oli kavereina identtiset kaksospojat joita itse en koskaan oppinut erottamaan, tosin näin heitä vain satunnaisesti. Muistan kuitenkin kuinka poikani totesi kerran, että hehän ovat ihan erinäköisiä. Hänelle oli aivan selvää kumpi on kumpi ja tosiaan jopa niin selvää, että hänestä nämä kaksoset olivat erinäköisiä.

Vierailija
12/17 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo kuulostaa erikoiselta, että kaverit eivät osaisi erottaa. Pojallamme oli kavereina identtiset kaksospojat joita itse en koskaan oppinut erottamaan, tosin näin heitä vain satunnaisesti. Muistan kuitenkin kuinka poikani totesi kerran, että hehän ovat ihan erinäköisiä. Hänelle oli aivan selvää kumpi on kumpi ja tosiaan jopa niin selvää, että hänestä nämä kaksoset olivat erinäköisiä.

Tuossahan sanotaan, että kaverit ovat aina osanneet erottaa. 

Vierailija
13/17 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossahan sanotaan, että kaverit ovat aina osanneet erottaa. 

Ok. Taisinpa lukea puolihuolimattomasti. Sehän selittääkin asian.

Vierailija
14/17 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Identtiset ja samannäköiset eivät ole sama asia. Joskus ei-identtiset kaksoset voivat olla jopa enemmän samannäköiset keskenään kuin identtiset. Identtiset kaksoset voivat olla toistensa peilikuvat.

Identtisillä kaksosilla on samat geenit. (Alkio on jakautunut hyvin varhaisessa vaiheessa kahteen osaa, joista kummastakin on kehittynyt erillinen yksilö.)

Ei-identtisillä (=erimunaiset) kaksosilla on saman verran eroa geeneissä, kuin kenellä tahansa sisaruksilla. (Naisella on irronnut kaksi munasolua saman kuukautiskierron aikana, ja molemmat ovat hedelmöityneet eri siittiöstä, ja kummastakin on kehittynyt yksilö.)

Sellaista ei ole olemassakaan kuin lähes identtiset kaksoset. 

Vierailija
15/17 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurko kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Monet eri ikäisetkin sisarukset puetaan samoin. Entä maat, joissa kaikilla on yhtenäinen koulupuku? Siinäkö menee identiteetti vessanpöntöstä alas?

Vierailija
16/17 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Identtiset ja samannäköiset eivät ole sama asia. Joskus ei-identtiset kaksoset voivat olla jopa enemmän samannäköiset keskenään kuin identtiset. Identtiset kaksoset voivat olla toistensa peilikuvat.

Identtisillä kaksosilla on samat geenit. (Alkio on jakautunut hyvin varhaisessa vaiheessa kahteen osaa, joista kummastakin on kehittynyt erillinen yksilö.)

Ei-identtisillä (=erimunaiset) kaksosilla on saman verran eroa geeneissä, kuin kenellä tahansa sisaruksilla. (Naisella on irronnut kaksi munasolua saman kuukautiskierron aikana, ja molemmat ovat hedelmöityneet eri siittiöstä, ja kummastakin on kehittynyt yksilö.)

Sellaista ei ole olemassakaan kuin lähes identtiset kaksoset. 

Itse asiassa on. On olemassa vielä puoli-identtiset kaksoset. Sellaiset syntyy, kun äidin munasolu jakautuu kahdeksi ennen hedelmöitystä, ja eri siittiöt sitten hedelmöittävät ne. Tällöin äidiltä tullut perimä on lapsilla sama eli identtinen, mutta isältä tullut ei.

Vierailija
17/17 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jostain syystä ollut aina hyvä erottamaan kaksoset toisistaan. Mun mielestä kaikki identtiset kaksoset on ihan eri näköisiä :D Oon pienestä asti ihmetellyt, kun muut eivät erota. Meidän luokalla oli kaksospojat, ja vaikka identtiset olivatkin, niin ei mulle tuottanut koskaan päänvaivaa erottaa heitä toisistaan. Samoin nuorempana olin kaksossiskosten kaveri, hekin identtisiä ja mun mielestä täysin eri näköisiä. En tiiä, ehkä jotkut vaan havannoi pieniä yksityiskohtia tarkemmin ja siksi tunnistavat helpommin? Mene ja tiedä :D 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän