Nukun yössä keskimäärin 3-4 tuntia
Näin mennyt jo viisi vuotta. Nykyisin vaikka olis maagista en osaa nukkua. Puoliso nukkuu yöllä 10 h ja osaa nukkua päivällä n 1,5 h päiväunet.
Nukun siis 1/3 siitä mitä hän. Erehdyinpä olemaan omasta terveydestäni, sydänkivut ym, huolissani ja sanoin tuon.
Mies huusi hullunaan, että saatana ollaan sitten nukkumatta. Hän käänsi asian noin, ei osaa yhtään ajatella minua. Olen käynyt toki lääkärissä, unilääkkeet, jms käytössä jo. Onko kellään näin itsekästä puolisoa.
Kommentit (18)
No sinullahan on maagista, eikö se riitä?
Nukutkp 3-4 tuntia vuorokaudessa? Minä nukun 0 tuntia yössä. Mutta kohta alan nukkumaan ja herään noin 15:30.
Mä olen meillä se hyvä nukkuja, exmiehelläni oli univaikeuksia ja häntä harmitti se että minä saan unta niin helposti. Ikäänkuin minun nukkumisen olisi häneltä pois. Saattoi sitten kolistella ja sytytellä valoja tahallaan etten minäkään saisi nukutuksi.
Nukun. Miestä ei kiinnosta pätkääkään. Viime tänäkin nukahdin joskus kahden jälkeen ja heräsin 4:50. Olin ottanut maksimit melatoniinit.
Lääkärillään ei välitä. En haluaisi joka yönottaa unilääkettä. Niillä nukun ehkä 4 h
Sori kirjoitusvirhe, mahista oli tarkoitus
Mies valittaa, jos ei oo nukkunut kymmeneen. Ettei oo kymmentä tuntia tullut täyteen. Että täytyy päiväunille kohta mennä,
Mulla takana 2,75 h yöunta, Sellsiseen hän ei viitsi edes reagoida.
Jos mies jättäisi nukkumatta, auttaisiko se sinua? Nukkuisit silti yhtä vähän. Mut sekä liian paljon, että liian vähän nukkuminen on epäterveellistä.
Miehen nukkumiselle ei oo mitään väliä mulle, tai toisaalta hyvä että nukkuu, ettei pidä hereillä hänkin osaltaan.
Tää on just tuo, miksi vetää herneet nenään että omaa unta pitäisi vähentää.
Olen vain huolissani minusta, toisin kuin hän ja siksi oli hyvä tuosta saada havainnollinen esimerkki.
Hän kun aina valittaa, että on väsynyt kun nukkuu vähän ja kaikki säälii kun herää joskus yöllä ja joutuu valvomaan minuuttejakin.
Että tajuaisi, kuinka paha ongelma mulla on. Ei, hän oli herännyt viime tänäkin ja joutunut käymään vessassa.
Se on kyllä kurjaa, jos hän ei jaksa ymmärtää siinä vierellä, mut usein näin on. Sinuna menisin uudestaan lääkäriin. Miten jaksat päivät?
Kun pääsen töistä, päässä pyörii ja makaan tuijottaen kattoa. Parin-kolmen tunnin jälkeen pystyn nousemaan. En siis hyvin
Onko sinulla mahdollisuus käydä työterveydessä puhumassa jaksamisesta? Jos nykyiset unilääkkeetkään eivät auta. Onko liikaa stressiä? Et varmaankaan aina ole nukkunut yhtä huonosti? Itse kokeilisin sairaslomaa jo, jotain on tehtävä hyvällä tavalla eri lailla että kierre katkeaa. Sinä olet tärkeä ja tarvitset huolenpitoa. Oma konsti unettomuuteen on rukoileminen.
Nämä nukkumisongelmat on kurjia. Meillä mies saa nukuttua hyvin eli nukkuu vaikka seisten mutta itse olen ollut melkein aina huono nukkuja. Joskus hain lääkäriltä ihan pahimmassa unettomuudessa nukahtamislääke reseptin ja auttoi silloin pahimpaan mutta nykyään ei mitään lääkettä. Melatoniini ei ihmeitä vaikuta.
Olen rukoillut ja on minulla stressiä. Etenkin jo aikuisen tyttären kova nettikiusaaminen. Se on kammottavaa. Se varmaan osaltaan vaikuttaa.
Olet stressaantunut ja ahdistunut unettomuudestasi ja sinua surettaa, kun et saa mieheltäsi välittämistä ja myötätuntoa. Se on ihan ymmärrettävää. Ehkä voisit vielä kerran yrittää selittää miehellesi, että haluaisit että vain että hän osoittaa myötätuntoa ja sen että välittää sinusta, et että vähentää omaa untansa. Ehkä miehen purkaus kielii siitä, että parisuhteessanne on ongelmia?
Noin muuten mitä tulee unettomuuteesi, niin osaatko sanoa että stressaatko öisin kaikenlaista, jäävätkö päivän ja huomisen asiat pyörimään mielessäsi? Vai oletko vain selittämätöntä ahdistusta/levottomuutta öisin? Vai onko niin, ettet oikein edes osaa nimetä miltä sinusta tuntuu ja mitä pään sisällä tapahtuu kun uni ei tule?
Unettomuutta ei kannata hoitaa vain fyysisenä ongelmana, eikä se sinulle ole tähän asti toiminutkaan. Miltä kuulostaa, jos seuraavaksi yritätkin hoitaa sitä psyykkisenä ongelmana, ja hankit itsellesi keskusteluapua? Ehkä yritätkin tuota keskustelua jo saada mieheltäsi?
Vierailija kirjoitti:
Nukun. Miestä ei kiinnosta pätkääkään. Viime tänäkin nukahdin joskus kahden jälkeen ja heräsin 4:50. Olin ottanut maksimit melatoniinit.
Lääkärillään ei välitä. En haluaisi joka yönottaa unilääkettä. Niillä nukun ehkä 4 h
Onko unettomuuden syytä selvitetty? Olisiko varaa käydä asiantuntevammalla lääkärillä? Jos syytä ei löydy niin sitten ei auta kuin kokeilla erilaisia lääkkeitä kunnes löytyy sopiva. Melatoniini muuten lyhentää joillakin yöunia. Ja tietysti on eliminoitava kaikki nukkumista haittaavat tekijät. Unirytmin häiriöt ovat yksi nukkumista vähentävä juttu. Jos olet viime aikoina saanut unta vasta kahdelta, niin ei auta yrittää nukkua puoliltaöin.
En saa nukahdettua, kun mulla on kipu sydänalassa, ylä palleassa, vaikea hengittääkin. Ja muutenkin ei vain nukuta.
Jos tuo olisi totta, tuskin olisit enää siinä kirjoittamassa.